Salı, Aralık 04, 2012

ETSIZ CIG KOFTE


Cig kofteyi yaklasik 3 yildir hep kitchen aid ile yapiyorum. Yiyenler begendigi ve buyuk kolaylik sagladigi icin buraya yazilmayi hak ettigini dusunuyorum.
Malzemeler

  • yarim kilo ince koftelik bulgur
  • 1 yemek kasigi domates salcasi
  • 2 yemek kasigi biber salcasi
  • 1 orta boy kuru sogan
  • 100 gr isot
  • 1 limon suyu
  • 3 dis sarimsak
  • kimyon
  • karabiber
  • maydanoz
  • taze sogan
  • marul ve bol limon yemek icin
Ince bulgur ve cok ince dogranmis sogani kitchen aid koyun. Kithen aid ayagi olarak ta ucgen seklindeki ayagi takin ve ayar 2 de calistirin. Soganlar olmeye baslayinca buda takriben 10 dakika, sarimsak ve salcalari ekleyin. Biraz  malzemeler karisinca yarim cay bardagi su ekleyin.Ayar 4 e getirip calistirin. Bulgur diriligini kaybetmeye baslayacaktir. Isot u da ekleyip 5 dakika daha 6 da calistirin. Sonra tekrar yarim bardak su ekleyin ve malzemeler iyice hamurlasana kadar calistirin . Limonunu ekleyin ve bulgurun diriligine gore su ekleyebilirsiniz. Baharatlarini ve tuzunu ilave edin. Bulgur kivama gelince maydanoz ve taze soganlari ince ince dograyip ekleyin. Tekrar kivamini kontrol edin. Hazir olunca sekillendirip marul ve limonla servis edebilirsiniz. Kitchen aid calisirken ara sira malzeme eklemek icin yanina ugruyorum ben. Bu arada diger islerimi yapiyorum. Bence buyuk kolaylik. selam ve sevgi ile kalin...

6 yorum:

fattosh dedi ki...

Kitchenaid mixer ile yaptiginiz tarifleri daha cok paylasirsaniz sevinirim ..yeni aldim ve neler yapabilecegimi kesfetmek iyi olur :) birde benim mixer de 3 ayari yok rakamlar 2-4-6-8-10 diye artiyor sizinki farklimi yoksa 3 derken 3. Kademe olan 6 yimi kastettiniz ? Ince bulgur alinca deniycem bu tarifi tesekkurler paylasim icin ...

umran dedi ki...

Fattosh
İnsallah yeni tarifler eklemeye çalışacağım . 3 kademe ayarı derken 6 yi kastetmiştim . Bendede numaralar aynı sendekiyle gibi;) . Düzelteyim insallah en kısa zamanda. Sevgiler....

F.Gul dedi ki...

Umran hanimin cig koftesini yiyen sanslilardan biri de benim. Gercekten cok guzel,S.urfa'nin meshur sira gecelerine layik bir sunum.

umran dedi ki...

fatmagul cum , tesekkurler .

Adsız dedi ki...

hayirli gunler.ben sizi takibe yeni basladim.tarifleriniz harika ve maasallah cok maharetlisiniz.bu tarifin altina biraz alakasiz olcak ama milfoyle yaptiginiz sariyer boregi hangi bolumde kayitli.ig de gormustum.hamurunu nrkadar acmamiz lazim.mesela kucuk kare seklinde olan parcayi nekadara kadar buyutyoruz.inceligi nasil olmali? rulo yaparken aralarina yag suruyor muyuz? yardimci olablrseniz cok sevinirim.

seolara dedi ki...

Paylaşımlarınız çok başarılı, sitenizi ilgiyle takip ediyorum..
cay-makineleri.com