Salı, Aralık 05, 2006

BIR DAVET VE KEKLI BAKLAVA

Pazar aksami Amerikali bir ailenin davetlisiydik.Inanilmaz eglenceli gecen gece icin yaptigim kekli baklavanin tarifini vererek baslamak istiyorum.

  • 1 paket fillo yufka(hazir baklava yufkasi)
  • 2 stick tuzsuz tereyagi(226 gr)

Keki icin:

  • 1 bardak seker
  • 3 yumurta
  • 1 bardak un
  • 1 bardak ceviz ici
  • 3 yemek kasigi kakao
  • 1 paket kabartma tozu

serbeti:

  • 3,5 bardak seker
  • 3 bardak su

Oncelikle serbetimizi hazirlayip sogumaya birakiyoruz.Baklavalik yufkamizi yariya kadar olanlarini baklava yapar gibi aralarina az tereyagi surerek tepsimize dosuyoruz.Arasina kekimizi dokuyoruz.Kekin kivami biraz koyu oldugu icin biraz zorlanabilirsiniz.sonra kalan yufkalari yine baklava yapar gibi doseyip.kesiyorsunuz.uzerine kalan tereyagini gezdirip firinda pisiriyoruz.serbet soguga yakin baklava iliga yakin sicakken dokulur.

Davetli oldugumuz aile hem cocuklar hemde buyukler icin hazirliklar yapmislar.

Cesitli sekerlemelerle suslenen gingerbread house lar.(zencefilli kurabiye evler)

Gingerbread houselarin kurabiyeleri ev seklinde hazir olup cesitli kremalarla birbirine yapistiriliyor ve uzerleri susleniyor.


Cocuklar cok eglendiler,yani aslinda buyuklerde cok eglendiler.
Menude:

Wild rice( yaban pirinc) pilavi

Firinda alabalik

Kapali kiymali pide

Kisir


Kofteli sebze kebabi


Tavuk gogsu tatlisi


Yemekler ve hersey gercekten yillarca hatirlanmaya degerdi o gece.Bu guzel geceyi yasatan aileye sonsuz tesekkur ediyorum.

(I want to thank a lot to that family since they hosted us and provided a wonderful time to all of us.)

36 yorum:

loungetime dedi ki...

Ümran ne güzel davetmiş özellikle çocuklar için olan o evler harika.

hayat dedi ki...

Merhaba ümrancım eline sağlık baklavan süper tariflerin hepside gözlere şenlik negüzel düşünmüşler arkadaşlarınız çoculara pastalar yapmakla görüşürüz canım sevgiler.

Ferhanca dedi ki...

merhaba umran , faiyet olsun..pasta evler çok şirin..senin baklava hakkında amerikalı arkadaşların ne yorum yaptı ?* çok değişik ellerine saglık.. sevgiler..FERHAN

Pınarın Kulubesi dedi ki...

gingerbread evler çok güzel:)
bende yapacağım gingerbread ama ev şeklinde değil malesef:)
baklava keki çok güzel duruyor, tam puan veriyorum:)
yemekler de çok güzel, gittiğiniz aile kısırı, köfteli kebabı ve pideyi nasıl yapmışlar.. Türk yemekleri bilirdim bu üçünü, Yoksa diğer davetli misafirlerin getirdiklerimi onlar:) Merak işte:)
sevgiler

umran dedi ki...

sevgili ilkay gercekten eglenceli bir geceydi.tesekkurler canim.seni en kisa zamanda linklerime alacagim ilk firsatta insallah.sevgiler...

umran dedi ki...

tesekkurler hayatcim baklavayi denemeni tavsiye ederim.sevgiler...

Hulya dedi ki...

bend merak attim umran abla kim yapti o kofteleri falan:)yoksa bunlar sizin cooking classtan mezun olna ogrencilermi:)?ellerine saglik,baklavada super bir fikir..

umran dedi ki...

Ferhancim,
ev sahibemiz maria baklava icin ev yapimimi hazir mi diye sordu.sonra cok profesyonelce gorunuyor lezzeti de oyle dedi.Tarifi icin sevgili nesibe ye tesekkur etmeden gecemeyecegim.sevgiler...

umran dedi ki...

Pinar cim tesekkurler tam puan icin.Lamacigimiz sagolsun puan toplamayi o ogretti.
Misafirlige gittigimiz ev sahibemizle uzun suredir birlikte turk yemekleri yapip ogreniyoruz kendimizce.Bazi seyleri biliyor.Ama oradaki yemekleri bizler goturduk.Baligi,yaban pirinc pilavini,avacado salatasini o yapti hepsi nefisti onun o salatasina bayiliyorum ben.
sevgilerimle canim...

umran dedi ki...

Evet Hulyacim.yemeklerin bazilarini bizler goturduk.Sizlerin yaptigi gibi herkes bir sey getirdi;)
Baklavayi denemeni tavsiye ediyorum.nesibe den aldim tarifi...sevgiler

Unknown dedi ki...

Umrannn yine muthiz bir tarifle ve guzel cesitlerle karsimizdasin ha...kekli baklava cok orjinal fikir.Hele su evler gecen yil bende bir amerikali dostumuzun evdinde gormustum bahceli falan aypmislar...harika idiler..hatta su yapistiriciyida orenmistim ama unuttum...Belliki zaman herkes icin guzel gecmis...sevgilerimle arkadasim..

Adsız dedi ki...

Sevgili Umran,
Gecenizin eglenceli gectigine sevindim. Benim cocuklarda istiyorlar gingerbread house ama zaman lazim onu yapmak icin. Neyse, ben baklavanin icine ceviz konmuyor mu? diye soracaktim. Sadece yufkalari doseyip tereyag mi gezdiriyorsun aralarina? Senin cevabindan sonra bende denemek istiyorum bu tarifi,daha once hic duymamistim. O gece yaptigin diger yemeklerinde tariflerini ekleyecekmisin? Sabirsizlikla bekliyorum.
Sevgiler,

Hatice

umran dedi ki...

Gulenaycim,
evleri yapmak cok cok eglenceli birde yiyebilecegimiz sekerlemeler olunca hem yiyip hem susledik.baklavayi denemeni oneririm.sevgiyle arkadasim...

umran dedi ki...

sevgili hatice,
baklavanin icinde ceviz yok cunku kekinin icine 1 bardak konuyor.sadece yufkalari doseyip tereyag gezdiriyorsun o kadar.cok kolay bir tarif.hemde lezzetli.
digerlerinden istedigin tarifi soylersen sana yazabilirim.
denediginde yorum yazarsan sevinirim.sana onerim kek hamuru sert oldugu icin kurabiye hamurundan biraz yumusak araya elinle yayabilirsin.kasikla yaparken yufkalar yirtilabiliyor.ben elimi biraz islatip yavas yavas yaydim.insallah begenirsin.
sevgilerimle.....

Adsız dedi ki...

Tam ziyafet sofrası olmuş,Çocuklar için çok eğlenceli olmuştur.Ben kızımla suböreği açtım bugün,makarna makinasıyla çok eğlendik ikimizde :)

Şu gingerbreadı kurabiye şeklinde yapabilirmiyiz? Tarifi varmıdır?

Selam ve sevgiler ...

umran dedi ki...

sevgili serin mavi, bir kosu siteni ziyaret edip geldim.su boregi denince dayanamamda.sana yorum yazdim.
gingerbread kurabiye tarifi bugun hanifenin sitesinde gordum istersen bir bak.cok guzel gorunuyorlar.muhabbetle canim.

tatli-tuzlu dedi ki...

Ümrancim cok güzel seyler hazirlamissinz arkadasinla ellerinize saglik.

ümrancim yemek etkinligine verdigin tarifi annemle kiz kardeslerimede ögrettim severek yapiyorlar,tadina bayildilar.Ama annem dün yaptiginda kizartirken dagilmislar neyden oluyor diye bir soruyum dedim,acaba yagin yeterince sicak olmadigindanmi kaynaklandi.Yardimici olursan sevinirim .Öpüyorum kendinize iyi bakin Behiye

Adsız dedi ki...

Ümran'cım ellerine sağlık kekli baklava çok değişik olmuş, görünütüsü çok güzel , diğer yemeklerinde hepsi nefis görünüyor ellerinize sağlık, belliki çok güzel bir gün geçirmişsiniz, en kötü gününüz böyle olsun diyorum, sevgiler,kolaylıklar

www.blogcu.com/mutfaksepeti

munevver dedi ki...

Sevgili Ümran,kekli baklavayı çok beğendim.Eline sağlık.Neler neler öğreniyoruz bloglar sayesinde. Diğer yemekler de güzel..Kurabiye evler çok hoş...Afiyet olsun size...
Sevgiyle,nanelimon.

umran dedi ki...

Behiyecim,
benim yaptiklarim hic dagilmadilar.Yagi isinmadan koymus olabilir dedigin gibi.Kizarma yaptigi tava teflon olursa daha iyi sonuc alabilir.icine yumurta koymayi unutmus olabilir mi?
yurekten sevgilerimle canim.

umran dedi ki...

sevgili ebru tesekkurler guzel duan icin.baklavayi denemeni tavsiye ediyorum.mhabbetle canim..

umran dedi ki...

sevgili munevver,
hakikaten neler neler ogreniyoruz bloglar sayesinde.paylasmak ne guzel.cok tesekkurler guzel yorumun icin.muhabbetle....

Adsız dedi ki...

Sevgili Umran,

Tavsiyelerin icin cok tesekkurler. Bos zamanimda deneyecegim hemen,yazarim sana nasil oldugunu. Kapali pidenin ve de kofteli sebze kebabinin tarifini verebilirsen cok sevinirim. Sayende yeni seyler ogrenmek cok iyi oluyor.
Sevgilerimle...

Hatice

LaMa dedi ki...

Yazini ilk gorudugumde acelem vardi,yorum yazamamistim simdi basliyorum zaten kulaklarim da cinlatilmis:) (bu arada yeni bir Lama soruya,bolbol lama puanlari toplamaya hazir olun!)

Kekli baklava akil almaz birsey sahiden ya:)
Ben de meraklanmistim kisiri filan ev sahibi mi diye yapti diey ama pide kesin bizim Umran'in:)

Guzel bir aksam gecirmissiniz sizin adiniza cok sevindim
Sevgiler

umran dedi ki...

sevgili hatice,

Oncelikle kapali pidenin tarifini vereyim.Cok basit ve gercekten leziz bu pideler.
2 su bardagi ilik sut
yarim su bardagi sivi yag
1 tatli kasigi tuz
1 tatli kasigi seker
1 yemek kasigi kuru maya
1 yumurta hamurunun icine
1 yumurta ustune surmek icin
aldigi kadar un
mayayi ilik sutte eritip diger malzemelerle hamur yapiyorsunuz.hamuru dorde bolup herbir hamuru uzun pide sekli verip icine kiyma ,sogan,domates,biber den hazirladiginiz ici koyup kapatiyorsunuz.Uzerine yumurta suruyorsunuz.sebzeli kebabi yapan arkadasa sorup tarifini daha sonra yazacagim insallah.
sevgilerimle..

umran dedi ki...

Lamacim,merak ettim simdi neymis bu yeni lama sorusu?
kekli baklava cok basit dene memnun kalacaksin lamacim.
oradaki yemekler herkes birseyler yaparak olustu.Boyle olunca cok cesit cikiyor ortaya.hadi optum canim sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

Umran'cigim,

Yani ne soyleyeyim, cok hizlisin. Hafta sonu yemek imdadima yetistirdin pideleri. Tekrar cok tesekkurler.

Hatice

umran dedi ki...

Yardimci olabildiysem ne mutlu bana haticecim.

Unknown dedi ki...

Umran bacim,
Ya su benim tarifde demissin ya Aysenurda var benzeri diye...hangisi yaa.Bende ac gibi soruyorum ama bu tarifler muthis ilgimi cekiyor...kalsaglicakla cnm.

umran dedi ki...

gulenay cim,
tavuk pacasi boregi adiyla yayinlamis.ama biraz degisik seninkinden.krep yerine fillo pastry kullanmis uzerine besamel sos dokmustu galiba.istersen benim linklerden aysenur u tikla bir bak.
cok guzel gorunuyor.senin yemeginde oyle...muhabbetle canim...

*Ra dedi ki...

Bu kadar güzel yemekleri tatlıları ben de bir arada görsem ve de bunun üzerine samimi ve sıcak bir ortam olsa, ömür boyu unutulmaz derdim kesin. Ne kadar güzel bir toplantı olmuş. O evler ne güzel olmuş öyle. Ben de denemek isiyorum ama biraz zor gibi geliyor. Bu arada kekli baklavanız da çok değişik ve çok hoş. Ellerinize sağlık.
Sevgiler.

umran dedi ki...

Sevgili rabia,
rabbim bizleri arkadassiz birakmasin.
bloglar sayesindede sizler gibi dostlar edindigim icin cok mutluyum.
sevgilerimle...

Ferhanca dedi ki...

umran en kısa zaman da sen de yap ..muhallebili lokum Beyhanın mış ..özür dilerim ..sevgiler.

umran dedi ki...

evet ferhancim,yapmam icab etti artik:)hic onemli degil.sevgiler benden de...

Adsız dedi ki...

Umram'cigim,
Pideyi yarin yapmayi planliyorum. Firin derecesini soracaktim. Birde hamurun mayalanmasini beklemeden hemen pisirrecekmiyiz, yoksa pide sekli verildikten sonra bekleyecek mi biraz?

Hatice

umran dedi ki...

Haticecim,
firin derecesi 375 F .(Yaklasik 200 C) hamuru yogurduktan sonra bir 10-15 dakika mayalanmasini beklersen iyi sonuc alirsin.Pide seklini verdikten sonrada bir 1o dakika bekle tepsi mayasi icin.Ben bazen tepside mayalanmasini beklemiyorum.yinede guzel oluyor.Sende goreceksin bu tarifle hamur hemen mayalaniyor.insallah istedigin gibi olur.
sevgiler....