Pazar, Aralık 10, 2006

MERCIMEK KOFTESI &MASA BOREGI:)

Mercimek koftesi cay davetlerinin en sevilen cesitlerinden biri bence.Ozellikle marul arasinda bol limonlu hafif acili.Gecen hafta gelen misafirlerime yapmis oldugum bu lezzetleri bugun yazabiliyorum.
Mercimek koftesi:
malzemeler( yaklasik 15 kisi icin)

  • 2 bardak kirmizi mercimek
  • 1,5 bardak ince bulgur
  • 1 buyuk sogan yada 2 orta boy sogan
  • yarim cay bardagi sivi yag
  • yarim limon suyu
  • 6-7 tane taze sogan
  • maydanoz
  • 2 kasik domates salcasi
  • 1 kasik biber salcasi
  • kirmizi pul biber
  • kimyon
  • karabiber
  • tuz
  • servis icin 1 limon
  • marul

Mercimegi yikayip tencereye koyup ,yaklasik 3,5 bardak su dokup hasliyoruz.suyunu cekince kapatiyoruz.cok az sulu kalmalisi gerekli.Uzerine ince bulguru dokup soyle bir karistirip kapagini kapatiyoruz.Tavaya sivi yagimizi dokup ince dogranmis kuru soganimizi kavuruyoruz.Sonra salcalarini ilave edip bu sosu tencereye mercimegin uzerine dokuyoruz ve sogumaya birakiyoruz.Soguyunca yarim limon suyunu, baharatlarini,taze sogan ve maydanozunu ve tuzunu ilave edip elimizle karistiriyoruz.kofte sekli verip marul yapraklarinin uzerinde servis yapiyoruz.afiyet olsun..


Caniniz borek isteyip evde yufkaniz,sutunuz, yogurdunuz yoksa bunu denemelisiniz.Asil adi carsaf yada bosnak boregidir.
Masa boregi :
malzemeler
  • 5 bardak un
  • ilik su
  • tuz
  • ic malzemesi istediginiz hersey olabilir ben patates ve kiymayi karistirip yaptim.4 buyuk patatesi haslayip ezdim.tavada az kiymayi kavurup ince dogranmis sogani ilave edip kavurmaya devam ettim.baharat ve tuzunu ilave edip patatesin uzerine doktum.

Unu ilik su ve tuz ilavesiyle yogurup az dinlenmeye birakalim.Sonra hamuru 5-6 bezeye bolup tabak buyuklugunde merdaneyle acalim.Uzerine bolca sivi yag surup biraz bekletelim.

Sivi yag sayesinde yumusayan hamurlar elle cok kolay bir sekilde cekilerek acilir.Aslinda bunu carsafta yapmak lazim boyle yapilinca adida carsaf boregi olacaktir.Ama ben mutfaktaki masamda yapiyorum genelde.masada hamurlari acip yaglayip ayni yerde cekerek incecik buyutuyorum.boylece temizlenecek sadece masam oluyor;)Acabildiginiz kadar cekerek ince acip hertarafina malzememizi az az serpistiriyoruz.sonra kenarindan elimizle toplayarak rulo yepip yaglanmis tepsimize koyuyoruz.uzerine sadece yumurta surmek yeterli.Firinda pisirdigimiz boregimizi dilimleyerek afiyetle yiyoruz:)



Bu boregin hamurunu mayali hamur da yapabilirsiniz.Daha yumusak bir boreginiz olacaktir.Ama ben boyle tadini daha cok sevdigim icin sade hamurla yapmayi tercih ediyorum.Tercih sizin.

25 yorum:

hayat dedi ki...

Merhaba ümran'cım ilk yorum benden ellerine sağlık döktürmüşsün gene yiyenlere afiyet olsun. gözüşmek üzere sevgiler..

Adsız dedi ki...

Ümran'cım yine sevdiğim şeyleri yapmışsın, böreğin her çeşidini çok severim, köfteyide öyle ellerine sağlık, sevgiler,selamlar

www.blogcu.com/mutfaksepeti

Adsız dedi ki...

Umran'cigim,
Sayende kapali pidelerimi sonunda yaptim. Cok guzel oldular. Simdide sirada senin bu hafta ekledigin carsaf boregin var. Gelecek hafta sonuda onu denemek istiyorum. Cok lezzetli gorunuyorlar, ellerine saglik.

Hatice

kalimeero dedi ki...

boregin kesilmis hali cok istah acici gorunuyor. tabi evde yufka acma olayini henuz cozememis olanlara bakmak dusuyor sadece:) ellerine saglik yine. yalniz ben bugunlerde cok yemeye basladim ciddiyim. Farkedilir derecede istahim artti. Sorumlu bloglarin burada ismini vermek istemiyorum, onlar kendilerini bilir.:Pp

Hulya dedi ki...

umran abla,ben senin o misssss mercimekli koftenin tadini hatirliyorum..borek dehset,el acmasi boreklere karsi deli gibi bir zafiyetim var benim,ellerine saglik,kalimeeronun dedigi gibi yufka acamayanlara bakmak dusuyor:)

Ayşenur dedi ki...

Masa boregi, ne hos bir isim olmus:) Cok da guzel gorunuyor. Buralarda borege hasret kaliyorum, en iyisi bunu deneyeyim:)

Unknown dedi ki...

Umran'cim hamarat arkadasim.Ben bu boregi iki kisiyaparim tek kisi zor oluyor diye.Ama sen masallah guzece yapmissin.ellerin dert gormesin.Ben patlicanlisina bayiliyorum bu boregin..evde patlicanda var piradasa,,,kanima giriyorsunusss yaa..Boyle rejimmi olurmus
:((

umran dedi ki...

sevgili arkadaslar,
guzel yorumlariniz icin cok tesekkurler.Hepinize ayri ayri yazmak isterdim ama minik kizim rahatsiz ve atesli oldugu icin tek tek yazamiyorum suanda.Hepinize kocaman sevgilerimi gonderiyorum...

Adsız dedi ki...

Ümran'cım geçmiş olsun,umarım biran önce iyileşir, sevgiler
mutfaksepeti/ebru

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

Ümran merhaba canım ben görmeyeli çok çok güzel lezzetler paylaşmışsın. Hepsi bir birinden harika olmuş ellerine sağlık.
Sana ve ailene çok güzel bir hafta diliyorum.
Hoşça kal.

loungetime dedi ki...

Oldumu şimdi gelde bu böreği gör ve canın çekmesin. İnan canım çok çekti. Ne yapsam acaba az önce bloğuma yazdığım şeylerden sonra hiç olmadı.

kalimeero dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Adsız dedi ki...

gecmis olsun Umran'cigim,
insallah kizin biran once iyilesir.

Hatice

LaMa dedi ki...

Ilahi Umran,
masa boregi de nasil birsey acaba derken bir baktim carsaf boregiymis:) Burda bir arkadas cok guzel yapiyor,gecen gun yapsa da yesek diyordum...Ben mi yapayim? Sence tembel lama yapar mi oyle sey :)
Sevgiler

Fatma dedi ki...

Merhaba Ümran..2 yemek de harika görünüyor..Ellerine sağlık..Bu böreği İlknurcumda annesine yaptırıp getirirdi Bursa'dan..Bizde afiyetle yerdik..Gerçekten çok lezzetli bir börek..Sevgilerr
Poli-Fatma

Hulya dedi ki...

umran abla nasil oldu Emine merve?

umran dedi ki...

sevgili arkadaslar,
minik kizim biraz iyilesti Allah a sukur.Sonra ben rahatsizlandim.Bu yuzden yorumlariniza cevap yazamadim.Biraz daha kendime gelince yeni tariflerle tekrar gorusmek uzere.sevgilerimle...

ev perisi;) dedi ki...

Herşey nefis ellerine sağlık...
Birer parça alabilir miyim?

Nilüfer dedi ki...

Çok güzel görünüyorlar ellerine sağlık...
Şu mercimek köftesini çok sevmeme rağmen bir türlü denemedim neden bilmem . Bu tarifi deneyeceğim sonunda :)

Çok geçmiş olsun sana da kızına da artık iyisinizdir umarım...
Sevgiler

Adsız dedi ki...

Eline sağlık Umran'cım.Elde açma börek tadı hiç hazır yufka ile yapılan gibi olmuyor nedense.Çarşaf böreğini denemedim hiç.Ablam yapmış geçenlerde bana da yap mutlaka deyip duruyor :)Burada olsa mutlaka onla yapardım ama Adana'da yaşıyor kendisi :(

Cesaretimi topladığım bir zamanda denemek istiyorum,hamur açma
yeteneğim çok yok , onun için :)

Selam ve sevgiler...

LaMa dedi ki...

Gecmis olsun Umrancigim

Gazoz Agaci dedi ki...

bayılırım bu böreğe,
ama bi türlü cesaret edemem elde yufka açmaya.
ellerinize sağlık

http://www.gazozagaci.blogspot.com

hayat dedi ki...

Ümran'cım merveyede sanada geçmiş olsun.İnşallah daha iyisinizdir görüşürüz canım kendinize iyi bakın sevgiler.

umran dedi ki...

sevgili hayat, hulya,ebru, lama,nilufer,hatice
gecmis olsun dilekleriniz icin cok ama cok tesekkurler.allaha sukur iyilestik.

Kalimeero,hulya,gazoz agaci,serin mavi,
bu boregin yufkasini cok acmiyorrsunuz tabak buyuklugu kadar o yuzden inanin zor degil.egri olmasida onemli degil cunku cekerek incelttiginiz icin zaten duzleniyor.deneyin goreceksiniz acmayi bilmek gerekmiyor.

haticecim denedigin zaman lutfen yaz bana.kapali pideden memnun kalman beni cok sevindirdi.Bu arada seni merak etmeye basladim.neredesin,calisiyormusun?yorumlarinla beni hep mutlu ettigin icin tesekkurler..

Kalimeero bu bloglar gercekten istah artiriyor.Birde yaninda hulya gibi guzel seyler yapan biri varsa yememek mumkun degil degil mi?;)

Aysenurcum anliyorum seni .bende bu boregi ogrendigim zaman cok sevinmistim.

Gulenaycim ah vefali arkadasim.senin surprizin beni cok ama cooook mutlu etti.canim benim ya.insallah yakindanda gorusup konusmak nasip olur.Sizler gibi dostlar edindigim icin iyiki bu blogu acmisim diyorum.cok opuyorum seni...

lamacim, cok mutluyum niye biliyormusun adini ogrendim. yuppi.....adin da senin gibi cok hos.Ayrica kendine tembel deme yaptiklarin ortada..senide opuyorum canim..

fatmacim tesekkurler ziyaretin icin.bil mukabil sevgiyle canim...

sukrancim tabiki alabilirsin istedigin kadar;)

nilufercim ,bugun baktim sitene masallah sana.etkinlik icin yaptiklarin super.sevgiler canim..

serin mavi,
ya ben senin bu serin mavi adini cok seviyorum.ayrica adini da ekleyecegim siteme firsat bulabilirsem insallah.optum canim...
gazoz agaci,
adini bilmedigim icin sana gazoz agaci demek garip geldi bana.
esine hayirli tezkereler diliyorum canim..sevgiyle..
canim arkadaslarim tariflerime enkisa zamanda basliyorum insallah.hepinizi ziyaret edeyim bakalim neler neler yaptiniz.
muhabbetle....

umran dedi ki...

Perihancim tesekkurler ziyaretin icin canim..