Perşembe, Nisan 19, 2007

#21 Tavuklu ,Enginar Dolmasi

Yine bir etkinlige ulasmis bulunmaktayiz.Zaman ne kadar hizli geciyor degil mi?Sevgili Emel'e kolay gelsin diyerek, kolay oldugu kadar lezzetli bir tarifle katilmak istiyorum bu etkinlige.

Tavuklu Enginar Dolmasi icin

malzemeler:

  • 8 tane enginar
  • 3 tane tavuk but

besamel sos icin;

  • 1 bardak sut
  • 2 yemek kasigi un
  • yarim cay kasigi tuz
  • 2 yemek kasigi tereyagi
  • 1 cay bardagi rendelenmis kasar peyniri

Tavugumuzu tencerede suyla haslamaya birakiyoruz.Bu arada enginarlari temizleyip(ben pakette temizlenmis dondurulmus aldigim icin kolay oldu)tavuklar pismeye yakin ayni suya enginarlarimizi atip pisiriyoruz.Haslanmis tavuklarin etlerini ayirip pismis enginarlarin icine dolduruyoruz.
Tavada 2 yemek kasigi tereyagi ve 2 yemek kasigi unu hafif pembelesene kadar kavurup uzerine bir bardak sutu ve yarim cay kasigi tuzu koyup besamel sosumuzu hazirliyoruz.

Tavuklarla doldurulmus enginarlarin uzerine bol miktarda besamel sosumuzu dokup,uzerine kasar serpiyoruz.Isitilmis firinda 375 f yada 180 derecede kasarlar kizarana kadar pisirip sicak servis yapmanizi oneririm.
Tenceredeki tavuk ve enginarlari hasladigimiz suyu atmayip enginar dolmalarimizin yanina mis kokulu bir pilav yapabilirsiniz.Cocuklarin ve buyuklerin severek yiyecekleri kolay ve saglikli bir yemek .


Afiyet ve saglikla kalin.

48 yorum:

LaMa dedi ki...

Hic enginar denemedim ama bu atriften sonra denemek lazim:) Ellerine saglik ablacigim...

Adsız dedi ki...

canim benim sagolasin
ne zaman yazdin hemen yorumu sasirdim kaldim ayni anda 2 isi yapabiliyorsun masallah.Senle konusurken bir baktim yorum gelmis.sevgiler

Adsız dedi ki...

Ümran'cım bende hiç enginar yememiş birsi olarak görüntüsü o kadar cezbettiki inan nefis olmuş ellerine kollarına sağlık, sevgiyle kal hoşçakal..

umran dedi ki...

Ebrucum ,bende enginarla gec tanisanlardanim ama nefis bir tadi ve kokusu var dene bence,hemde saglikli.tesekkurler ,sevgiler

butterfly dedi ki...

Ümrancım enginar en sevdiğim sebzelerdendir (sevmediğim sebze var mı ki:)). Yemeğinin görünüşüne hayran kaldım. Canım bu ne değişik ne güzel bir yemek olmuş böyle, ellerine sağlık.
Çok öpüyorum:).
aslı

yemek dedi ki...

Sevgili Umran ellerine sağlık, değişik bir tarif paylaşmışsın.
Sevgiler...

hayat dedi ki...

Ümran'cığım,etkinliğe katıldığın enginarlı tavuk dolması şahane olmuş ne muhteşem bir görüntü.Ellerine emeğine sağlık.
Canım sni çok öpüyorum .
Sevgilerimle...

acelya dedi ki...

ÜMRAN'cigim,gercekten cok degisik bir yemek tarifi,ben hic enginar alipta denemedim ama goruntusu kadar da eminim tadida guzeldir.Gorusmek uzere.SELAMETLE.

loungetime dedi ki...

Ümran yemeğin şıkı olur mu? Çok şık görünüyor ellerine sağlık

one ben bir sey dedi ki...

Sevgili Ümran ,
Enginara bayılırım dolayısıyla tarife vuruldum hemen deneyeceğim. Ellerinize sağlık.

NOT:Yurtdışındasınız memleketten inciler haberler etc.yazıyorum pazar günleri :)Beklerim

Hulya dedi ki...

umran ablaaaaaa;
yana yakila enginar ariyordum,tazelerinden aldik,yapraklarini actikca ici ceviz kadar bir enginar cikti:)nerden aldin dondurulmuslari?hemen alip yapicaz,cok makbule gecti ogrendigim,ellerine saglik

HULYA dedi ki...

Sevgili Ümran hanım,
Tarifinize bayıldım.Hem çok lezzetli hem de sunumu harika görünüyor.ellerinize sağlık.Ben de beklerim.
Sevgiler

ev perisi;) dedi ki...

Dostluklara mesken bu yürek; aşka değil,sevgilinin gözlerine değil dostun sözlerine merhabasına muhtaç bu yürek! merhaba ey dost yürektesin!

sevdamavisi dedi ki...

Sevgili Ümran,
Görüntü sunum harika. ellerine sağlık. eminim çok lezzetli olmuştur. sevgiler

serinmavi dedi ki...

Enginar bizde de cok sevilen bir lezzet,cok degisik bir tarif vermissin denemek lazim ...ellerine saglik...Selamlar

Adsız dedi ki...

Sevgili Ümran,
Sadece zeytinyağlı enginar severim ama sanki senin tarifini de beğenerek yiyebilecek gibi hissettim.Nefis görünüyor.Ellerine sağlık.
Beyhan

loungetime dedi ki...

Ümrancığım bu yemeği ne kadar çok beğendiysem cumartesi günü bana da nasip oldu misafir olduğum bir yakınım bunu tavuksuz olarak yapmıştı ve çok leziz. İyi haftalar

Adsız dedi ki...

ümrancım bunlar çok ilginç ve şahane olmuşlar,ellerine kollarına sağlık canım..
sevgilerle...
www.denizesintisi.com

Aybike Ceylan dedi ki...

Sevgili Umran,

Cok degisik bir yemek olmus. Hic duymamaistim, ellerine saglik, afiyetle yemissinizdir. Tekrar ellerine saglik. Sevgiler ve iyi haftalar.

Bocuruk dedi ki...

Ümran'cığım,
Canım arkadaşım ne harika bir yemek bu. Enginar, tavuk çok sağlıklı doğrusu. Ellerine sağlık. Kızları ve seni öpüyorum:)
Sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

Canım harika bir lezzet olmuş ellerine sağlık..Her zamanki gibi yine çok değişik şık ve lezzetli yemeklerle bizleri mutlu ediyorsun.

Gönülden teşekkürler tatlım..Güzel bir hafta diliyorum.Sevgiyle kalın.

Gül/d.tadı

Adsız dedi ki...

Sevgili Umran,
Kusura bakma daha yeni bakabildim sayfana. Misafirler,is,coluk cocuk ancak bana zaman kaldi. Enginarli tavuk guzel gorunuyor ellerine saglik. Uzun zamandir yapmadim,iyiki hatirlattin. Neyse bu hafta sonu senin su boregini denedim cok guzel oldu.Tarif icin cok tesekkurler. Sende benden benim kekin tarifini istemissin.Gecte olsa iste tarifi,
Ananasli-Mangolu kek
150 gr, tereyag, oda sicaklginda,1/2 kap superfine seker, 2 tatli kasigi kirmizi sarap sirkesi, 1/2 kap kahverengi seker, 10 tane ananas dilimi(kalibin buyuklugune gore daha az yada cok olabilir), 1 kap mango (ben uc buyuk kullandim), 1/4 kap findik (firinlanmis), 1 1/2 kap un, 2 cay kasigi kabartma tozu, 2 yumurta (sarilari ve beyazlari ayrilmis olacak), 1 kap sut. Once tereyagin 50 gr' mini kucuk bir tavada kahverngilesinceye kadar eritip,ocaktan aliyorsun sonra bu yaga sirke ve kahverengi sekeri ekleyip karistiriyorsun seker eriyene kadar. Bu arada ben bu keki tek kisilik kucuk ramekin kaplarinda yapiyorum. Onlari tek tek tereyagla yaglayip icine superfine sekeri serpistiriyorum. Sonra tereyagli sosun bir kismini bu kaliplara dokuyorum. Cok olmayacak sonra piserken tasiyor. Sosun uzerine ananas dilimini yerlestiriyorum. Tekrar sostan koyuyorum. Onun uzerine kup seklinde kesilmis mangoyu ve en uste findiklari serpistiriyorum.(Findiklari kullanmadan firinda 7 dakika pisirirsen cok guzel oluyor). Sonrada keki hazirliyorum. Bunun icin de 100gr. oda sicakligindaki tereyagini mikserle iyice cirpiyorum. 1/2 kap superfine sekeri ekliyorum ve kabarana kadar cirpiyorum. Yumurta sarilarini ekleyip teker teker iyice yedirene kadar cirpiyorum. Bu arada un ,kabartma tozu karisimi ile sutu 3 kere de ekliyorum bu asamada cok cirpmiyorum. Diger tarafta yumurta beyazlarini baska bir kapta iyice cirpip 1 tatli kasigi seker ekleyip beze kivami olana kadar cirpiyorum. Sonra bu karisimi iki defada yumurta sarili karisima spatula ile yavas yavas karistiriyorum. Cok karismayacak. Bu kek karisimini meyvelerin uzerine dokup firinda pisiriyorum.Firindan ciktiktan 10 dakika sonra kaliptan cikarip servis yapiyorum. Yapmasi biraz zaman aliyor ama benim meyveli kekleri sevmeyen esim bile bu kekin hayrani oldu. Eger yapip bana gorusunu bildirirsen cok sevinirim. Puf noktasi kekin ilik yenmesi. Eger hemen yemiyecekseniz yemeden once mikrodalgada 12 saniye isitip oyle yemenizi tavsiye ederim. Sevgiler,

Hatice

Minik Kus dedi ki...

Umran, harika gorunuyor enginarlar. Keske burda bulabilsem de yapsam ben de. Besamel sos cok guzel bir sey ya, her seye yakisiyor :) Ellerine saglik :)

umran dedi ki...

aslicim,gercekten hafif bir yemek ,enginari sevdigine gore bu yemegide seversin dene istersen.sevgiler ve tesekkurler canim.

umran dedi ki...

Lavantin tesekkur ederim .siteni herzaman ziyaret ediyorum ama bazen yorum yazmaya firsatim olmuyor bilesin.sevgiler selamlar

umran dedi ki...

bende seni opuyorum Hayatcim,tesekkurler

umran dedi ki...

Acelyacim,senin yorumunu gorunce seni linklerime eklemeyi unuttugumu hatirladim ,Blogun cok iyi gidiyor basarilar.
sevgiler

umran dedi ki...

Ilkaycim gorunusu kadar lezzetliydide cok tesekkurler sicak yorumun icin.

umran dedi ki...

Sevgili candan blogunu ziyaretten geliyorum.tarifi denersen sevinirim.yine gorusmek uzere

umran dedi ki...

hulyacim,
arapmarkette dondurulmuslari var ve gayet pratik oluyor.Denersen memnun kalirsin ins.selamlar.

umran dedi ki...

sevgili Hulya,siteni ziyaret ettim ve gayet guzel buldum gorusmek uzere bundan sonra.sevgiler

umran dedi ki...

Sukrancim ne guzel sozler bunlar.tesekkurler canim.

umran dedi ki...

cok tesekkurler sevdamavisi.sevgi ve selamlar

umran dedi ki...

Serinmavicim(oyacim),cok tesekkurler ziyaretin icin ins denediginde memnun kalirsin.

umran dedi ki...

Beyhancim hafif bir yemek oldugu icin bana begenirsin gibi geliyor sevgiler ispartaya.

umran dedi ki...

bendende sana iyi haftalar ilkaycim

umran dedi ki...

Ebru(deniz esintisi)sagolasin canim benim.senide firsat buldukca ziyaret ediyorum ama yorum yazamiyorum herzaman.ama takiplerimdensin bilesin.sevgiler

umran dedi ki...

Aybikecim,bende senden degisik tarifler ogreniyorum,ozellikle babanin tarifleri cok guzel:)
bende sana iyi haftalar diliyorum

umran dedi ki...

Elvancim,bende seni ve kizlarini opuyorum arkadasim.

umran dedi ki...

sevgili gul en guzel hafta ve guzel sofralarda guzel dakikalar diliyorum bende sana.sevgiler...

umran dedi ki...

Haticecim ,cok tesekkurler tarif icin.insallah deneyecegim cok guzel bir tarif.kocaman sevgilerimi gonderiyorum sana.

umran dedi ki...

Minik kus arap market varsa oralarda dondurulmus pakette bulabilirsin enginari.sevgilerimi gonderiyorum sana.

Karabiber dedi ki...

Merhaba,
Ben bir enginar düşkünü olarak tarifi ağzım açık okudum ve bilgisayarıma müsadenizle :) kayıt yaptım. Çok güzel görünüyor ve eminimki çokta lezzetlidir. Ne kadar özen gösterdiğinizde zaten ortada ellerinize sağlık.

Adsız dedi ki...

sevgili Umran,

Tarifini yaptım, sadece beşamel sosunda köri ekledim ve sıvıyağ ile yaptım. Mutheşem oldu, eşimle çok beğendik. Ellerine sağlık.

Calimero Mutfakta dedi ki...

Umrancim.. inanir misin bu hafta sanki enginar haftasiydi benim icin.. Bi gun ablamda yedim.. bi gun pgle yemeginde yedim.. gecen aksam da evde endim dolmasini yaptim.. tavuklu yapmak hic aklima gelmemisti.. degisiklik olmus ellerine saglik

Tuba dedi ki...

Umran'cigim, nefis bir yemek olmus bu. Tam benlik. Sunumu da cok hos. Misafirlerime yapayim. Sevgilerle,

umran dedi ki...

Defne ,
begendigine sevindim,sevgiler.
karabiber ,
insallah denediginde memnun kalirsin canim.selamlar
calimero,
sitene baktim senin tarifinde cok guzel sayfan gibi.herzaman gorusmek uzere
tuba
misafirlerin begenir insallah seviler canim

Adsız dedi ki...

merhaba umrancım ellerine sağlık çok güzel gözüküyor misafirlerinin begeneceğine eminim iyi bir hafta sonu geçirmen dileğiyle
sevgilerle
kal