Cumartesi, Ağustos 18, 2007

Pekmezli , Tahinli , Cevizli Corek & Koy Ekmegi

Bu ayki etkinligimize ev sahipligi yapan lezize'ye kolay gelsin diyerek baslamak istiyorum. Kahvaltida olmazsa olmazlarindan dir ekmek. Ozellikle yurt disinda olunca, bizim ekmeklerimizin kiymeti bir nebze daha artiyor . Sonunda bende ekmek makinasi aldim. Ekmek makinasinda pisen ekmeklerimden ziyade makinada yogurup pizza tasinin uzerinde firinda pisirilen ekmeklerim inanin cok daha lezzetli oldular. Simdiye kadar bir suru tarif denedim. Bunlar icinden, en cok sevdigim ekmeklerden biri bu koy ekmekleri oldu. Yaman Ayse'cigim benim kahvaltilik pisilerimden yapmis, ben de onun eksi mayasini yapmistim 1-2 hafta once. Ekmek makinamin kitabindaki tarifle ve koy ekmegi seklinde yaptim ekmegimi. Sonuc olarak cok begendim . Umarim deneyenlerde begenirler.
Malzemeler:

(sourdough bread)

  • 1+1/4 cup (Normal buyuklukte bir bardakla da olcebilirsiniz) eksi maya (Ayse'nin tarifiyle hazirladim tarifini oradan alabilirsiniz)
  • 3/4 cup ilik su
  • 1,5 tatli kasigi tuz
  • 4 cup un
  • 3 yemek kasigi seker
  • 1 tatli kasigi maya ( tarifte 1+3/4 tatli kasigiydi ama zaten eksi maya sayesinde kabariyor ekmek)

Bu sirayla ekmek makinasina koyup hamur ayarinda calistiriyoruz. Ekmek makinasi yoksa mayayi ilik suda eritip , diger malzemelerle hamur yapabilirsiniz. Iki kat kabarinca yavasca unlu yuzeyde yuvarlayip biraz daha mayalanmasi icin yarim saat daha bekliyoruz. Ben bu islemi tahta uzerinde yapip bu arada firini iyice isitiyorum. Iyice kabaran hamurun uzerine bicakla derin cizik atiyoruz ve elimizi islatip hafifce sondurmeden uzerine suruyoruz. Tahta yardimiyla isinmis pizza tasinin uzerine kaydirip uzeri kizarana kadar pisiriyoruz.


Ikinci tarifim;
Sabah enerji yuklu bir kahvalti isterseniz , bu corekleri denemelisiniz. Ekmek makinasinda yogurabileceginiz gibi , aksamdan yogurup sabah pisirebilirsiniz. Memleketim Burdur'da hashas ezmesiyle de yapiliyor.

Malzemeler:
  • 1 bardak ilik sut
  • 1 bardak ilik su
  • 1 tatli kasigindan biraz az tuz
  • 1 yemek kasigi seker
  • 1 cay bardagi sivi yag
  • 4,5 bardak un
  • 2 tatli kasigi maya

ic malzemesi:

  • 1 bardak ceviz
  • yarim bardak pekmez
  • yarim bardak tahin


Mayamizi ilik suda eritip diger malzemelerle birlikte yumusak hamur ( 4 bardak un yavas yavas ilave edilmeli , ele yapismayacak hale geldigi zaman un ilavesi birakilmali) elde edilir. Hamur 2 kat kabarincaya kadar bekletilir. Hamuru ikiye bolup merdane yardimiyla yarim cm. kalinlikta acin. uzerine ic malzemesini iyice yayip rulo seklinde sarin. Tepsimizi yaglayip dilimler halinde kestigimiz hamurlari dik olarak doseyelim. Diger hamuru da ayni sekilde hazirlayip tepsimizi bir yarim saat daha tepsi mayasi icin bekletelim. Onceden isitilmis firinda uzeri kizarana kadar pisirelim.

Israfsiz gunler diliyor, Sevgilerimi gonderiyorum uzaklardan...

33 yorum:

Aybike Ceylan dedi ki...

Sevgili Umran'cigim,
Ellerine saglik, bende dondum artik Turkiye'den, tahmin edecegin gibi yol cok uzun, ayrilmak zor. Insan kendine gelemiyor bir turlu.

Tariflerde gorusmek uzere tekrar, sevgilerimi gonderiyorum. Yoklugumda ne gguzel lezzetler yapilmis, ellerine saglik.
Sevgiler...

munevver dedi ki...

Sevgili Ümran, ekşi mayayla yapılan ekmeğin tadı başka. Diğer kuru ve yaş mayalarla yapılanlar da güzel oluyor ;ama, ekşi mayalı ekmek çocukluğumuzdaki ekmekleri hatırlatıyor bana. Hele kızartınca. Eline sağlık.
Nane Limon

Behiye dedi ki...

Ümrancığım ellerine sağlık, her ikisi de çok güzel olmuş. Ekmeği kaç derecede pişirdin? Ben de haşhaşlı çörek yapmıştım daha önce. Sonra başka bloglardan gördüm ki ona da pekmez katılıyormuş. Bir daha öyle deneyeceğim. Ama tahin pekmez ikilisine de bayılırım:) Sevgilerimle.

Yasemin dedi ki...

umrancim ellerine saglik harika gorunuyor her ikiside.. benim su maya isiyle bir sıkıntım var. henuz hic yas maya yada normal maya kullanmadim. sadece instant maya kullandim. hatta mayali bir tarifi instant la yaptim hec kabarmadi. sadece piserken kabardi :) instant olunca sulandirmadim pek tabii.. simdi senin bu super tahinli coreklerini acep instantla yapabilirmiyim? yapabilirsem nasil ?? cok cok tesekkurler, ellerine saglik!

sevdamavisi dedi ki...

sevgili Ümran,
ellerine sağlık iki tarifine de bayıldım. ekmek tariflerini çok seviyorum zaten. sevgiler

yemek dedi ki...

Bu ekşi mayayı denemek gerek, son günlede sıklıkla okur oldum.
Ekmekte çörekte harika.
Bizde köy ekmeği denince kurutulmuş yufka ekmekler gelir aklımıza.:))
Selamlar...

yaban mersini dedi ki...

cnm.harika bir ekmek olmuş bu..çörek te öyle.ellerinize sağlık.slmlar.

Serpil dedi ki...

Çörekler süper görünüyor sevgili ümran, bayıldım...Bende beklerim...

KMKGB dedi ki...

pekmezden de tahinden de cevizden de nefret ederim :) ama köy ekmeğiniz güzel görünüyor ellerinize sağlık...

NiNo dedi ki...

muthis gorunuyor ellerinize saglik

Hesna dedi ki...

Ümrancığım hamurişleri ne kadar cazip ve güzel görünüyor hiç vazgeçemiyoruz değilmi.
Her iki tarifinde yine çok güzel eline sağlk.

Sevgiler
Hesna

Tijen dedi ki...

Sevgili Ümran,
Sevgili Merve'ye mutlu yıllar diliyor ve sonunda-affediniz-sitenizi linklerime eklediğimi bildiriyorum.

ebrulitatlar dedi ki...

Ümran'cım ekmek ve çörek nefis görünüyor. Ellerine sağlık. Sevgiler..

hayatkazanbenkepce dedi ki...

Sevgili Ümran , köy ekmeğine bayılırım hani sıcakken o mayası mis gibi kokar ya işte o beni öldürür .Ellerine sağlık ekmeklerin nefis kokuyor canım...
Bu arada Beraat kandiliniz mübarek olsun ...

Ferhanca dedi ki...

Ekmekler ,çörekler nefis kızlar yemiştir afiyet olsun..
piza taşı dediğin ne fotosunu eklede tanıyalım ..

bir demet feslegen dedi ki...

Merhaba
Evde ekmek yapmak çok zevkli olmalı..2. tarif ise benim en sevdiklerimden, ellerinize sağlık.
Ben de sizin gökkuşağı kekinizi denemiştim, izin verirseniz bloglardan denediğim tariflerde yayınlamak isterim.
Sevgiler

Adsız dedi ki...

Canım Ümranım, harikasın tek kelimeyle..

hele o enerji yüklü kısmı beni kendimden geçirdi :)))

Çok güzel görünüyorlar. Ellerine sağlık

sımmsıcak sevgiler...

serinmavi dedi ki...

Çok Çok güzel görünüyorlarr ellerine sağlık canım....Nerelerdesin ?

hayat dedi ki...

Ümran'cığım her zamanki gibi döktürmüşsün.Ellerine emeğine sağlık.Ayşeciğimin tarifiyle bende yapmıştım ekşi mayalı ekmek gerçekten çok lezzetli oluyor.
Uzaklara sevgiler...

Minik Kus dedi ki...

Umran, ellerine saglik. Pek guzel gorunuyor ekmek ve corek. Bu arada gecmis de olsa kizinin dogum gununu kutluyorum. Allah ins. hayirli bir omur yasamasini nasibetsin.

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

Her zamanki gibi çok güzel olmuş ellerine sağlık.
Sevgilerle..

melisa dedi ki...

ümrandım çörekler nefis görünüyor ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

Her ikiside çok nefis görünüyorlar.Ellerine sağlık canım.Afiyetle..


Sevgiler

Unknown dedi ki...

Umran'cim cok guzel olmuslar.Eline saglik.

Bocuruk dedi ki...

Ümran'cığım,
Ben bu yazına yorum yazdığımı sanıyordum:( Cevizli çörek özellikle favorim. Ama ekmeğin de çok güzel. Ellerine sağlık. İyi haftalar:)
Sevgilerimle...

Damak Tadı dedi ki...

Ümran'cım ekmek ve çörek nefis görünüyor. Ellerine sağlık.

Sana ve ailene hayırlı ramazanlar.

Sevgiler

yemek dedi ki...

Hayırlı ve bereketli ramazanlar diliyorum canım.
Selamlar...

ev perisi;) dedi ki...

Hayırlı Ramazanlar...

Beyhan dedi ki...

Ümran'cığım
Ekmek tek kelimeyle harika olmuş,çöreklere zaten bayıldım.Burdur ve Isparta'da ne çok yapılır değil mi haşhaşlı çörekler,nokullar?
Ellerine sağlık canım.
Hoşça kal...

umran dedi ki...

Sevgili ve cok degerli arkadaslarim,
Uzun zamandir tarif ekleyemem ragmen beni yalniz birakmadiginiz icin hepinize ayri ayri tesekkur ediyorum.

AYRICA RAMAZAN AYINIZ MUBAREK OLSUN...

Hepinize ayri ayri yazamadigim icin ozur dileyerek sorusu olan arkadaslarin sorularini cevablamak istiyorum,

Sevgili Yasemin instant mayaylada yapabilirsin hem daha cabuk zamanda mayalanma elde etmis olursun boylece.ayrica ziyaretin icin tesekkurler.

Sevgili Tijen,
Affetmek ne demek.Bir kusur yok ki ortada.Ben seni herzaman ziyaret ediyorum ama yorum yazmaya firsatim olmuyor.Takip ettiklerim arasindasin bilesin:))

Ferhancim senin icin pizza tasinin resmini cekecegim en kisa zamanda canim.

Sevgili Eda
Tabiki yayinlayabilirsin ,memnun oldum begendigine.

EN KISA ZAMANDA RAMAZAN SOFRALARIYLA ARANIZDA OLMAK UMIDIYLE KUCAK DOLUSU SEVGILER SELAMLAR......

Alev dedi ki...

Sevgili Umran

Buralarda mis gibi yurdumun ekmeklerini bulmak gercekten cok guz. Bende evde ekmeklerimi kendim yapmaya basladim ve inanilmaz zevk aliyorum diyebilirim. Blogumda begenecegini dusundugum bir koy ekmegi tarifi var. Vakit bulursan bir goz at istersen. Sonuc gercekten muhtesem oluyor.
Sevgiyle kal.

Adsız dedi ki...

merhaba umran hanim
bende tariflerinizi yeni buldum internetten cok güzel gözüküyolar bir kactanesini yazdim denemek icin ama ramazan pidesindeki cuk hangi ölcek ben anlamadim bana cuk ne anlama geliyor yazarmisiniz lütfen simdidentesekküler

Adsız dedi ki...

CUP OLCUSU, genellikle ekmek makinelerinde bulunan bir olcu. Amerikan olcu birimlerinden. Siz kucuk boy bir bardagi olcu birimi olarak kullanabilirsiniz. Normal bardaktan biraz az bir olcu diyebilirim.
UMRAN