Çarşamba, Ağustos 01, 2007

Minik Kizim 2 yasinda

Beklenmedik bir zamanda hayatimiza katilan minik kizim , 8 aylikken doktorumun bebegin kalp atislarindaki duzensizligi begenmemesi sebebiyle , rutin kontrole gittigim bir gunde acil olarak sezeryanla dunyaya geldi. O gunlerde bizi cok endiselendirmisti. Minicik dogdu. Iyikide dogmus diyorum simdilerde. Hayatimiza renk kattin bebegim.
Biraz buyuyene kadar dogum gunu yapmayi dusunmesem de pastasizda gecistirmek istemedim.
Hic bir zaman hayal kirikligina ugratmayan pandispanya tarifimi yaptim yine. Bu sefer yarisina 150 gr kadar cikolata eritip karistirdim. Iki renkli olmasi icin. Iste Tarifim.
Malzemeler

  • 6 yumurta
  • 1 bardak dolusu seker
  • 1 bardak dolusu un
  • 1 paket kabartma tozu
  • vanilya
  • 150 gr cikolata
  • 3kasik kakao
  • 4-5 yemek kasigi krema
  • keki islatmak icin seftali suyu kullandim.

Kremasi icin:

Bir paket hazir cirpilip yapilan pasta kremasi, 1 paket krem santi, yine markette gorup aldigim hazir frosting krema.

Yapilisi:

Yumurta aklari ve sarilari ayrilir. Seker ve yumurta sarilari kopurene kadar iyice cirpilir. Sonra unu , kabartma tozu vanilyasi ilave edilir ve karistirilir. Ayri bir yerde yumurta beyazlari beyaz kopuk olana kadar cirpilip bu karisima yavas kasik darbeleriyle ilave edilir. Bu islem yapilirken sondurmemeye dikkat etmek kekimizin iyi kabarmasini sagliyor. Cikolatamizi benmari usulu eritip icine 4-5 kasik krema ekleyip, kekimizin 1/3 unu ayirip ,2/3 kismina karistirilir. Cikolatali karisima eger kahve rengi acik renk olduysa kakao ilave edebilirsiniz.

Kekimizi ayri ayri pisirip. Cikolatali olani ikiye kesiyoruz. Boylece 3 kat kekimiz hazir. Ilk katin uzerine biraz seftali suyu gezdirip kremamizi yayiyoruz. Bu arada ara katlara muz veya meyve dilimleri koyabilirsiniz ben muz kullandim. Ikinci katini beyaz kekimizi koyup yine meyve suyu gezdirdim.Sonra yine krema ve muz dilimleri. Uzerine renklendirdigim krem santiyi kullandim.

Yanlari icin frosting ve uzerindeki desenleri yine bu frostingle yaptim. Butun bu islemleri cocuklarin uyudugu bir saatte yapabilmek icin biraz uykudan fedakarlik yapmam gerekti ama sonucta minik kuzucugum buyuk bir mutlulukla sanki daha onceden pasta uflemeyi biliyormus gibi 2 tanecik mumu zevkle ufledi. Bizlerde ailemize mutluluk katan kizimiz icin sukrettik.

Yuvanizda mutluluklarin eksilmemesini diliyorum.

27 yorum:

Unknown dedi ki...

pastaniz cok guzel olmus,ellerinize saglik.bende kizim israrla isteyene kadar dogum gununu kutlamayi dusunmuyorum ama sizin pastanizi gorunce,annesinden kucuk bir pastayi hakediyor diye dusunmeye basladim.insaallah bayramda deniycem:)

loungetime dedi ki...

Ümran minik meleğinin doğum gününü kutluyorum. Pastasıda çok tatlı olmuş. Mumu üfladiğinde ki o sevinç herşeye bedel gibi.

Adsız dedi ki...

umran ablacigim minigimin dogum gununu kutlae daha nice mutlu,huzurlu,basarili,ve saglikli yillar gecirmesini dilerim.umran abla bisey sorucam ben burda krema bulamadim hem pasta hemde yemeklerde kullanilan kremadan ingilizcesini ve hangi tarafta bulundugunu soylermisin markatlerde sana zahmet...

Adsız dedi ki...

Oncelikle siteniz cok mukemmel Basarilarinizin devamini diler minik kuzunuza HAyat dolu saglikli uzun omurler diler hmm bu arada minik kuzunuzu cok merak etmedik deil valla :) Sevgiler HAppy BirtHdaY :)

LaMa dedi ki...

Nice mutlu yillara dyorum ben de:) Nedense daha buyuk oldugunu dusunmustum megrse daha iki yasina yeni girmis, benim gibi aslan burcu olmus :)
Sevgiler

yemek dedi ki...

Küçük Meve'ye hayırlı uzun ömürler versin rabbim. Pasta çok güzel ellerine sağlık.
Selamlar...

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Ellerine sağlık Ümran. Pasta nefis görünüyor. Kızına nice sağlık ve mutlu yaşlar dilerim.
Sevgiler,

ayseyaman dedi ki...

Minik Prenses Merve
Doğum günün kutlu olsun, daha nice yıllar sağlık mutluluk dilerim...

Umran hanımcım, "Hic bir zaman hayal kirikligina ugratmayan pandispanya tarifimi yaptim yine." dediniz, beni ta kalbimden vurdunuz. :) Hemen tarifinizi alıyorum..
Ellerinize sağlık, pasta da pandispanya da nefis görünüyor.

sevgilerle

Adsız dedi ki...

Ablasi canim nasilsin?Pasta yummy gorunuyor. Cimcimenin yas gunu kutlu olsun.

Adsız dedi ki...

SEVGİLİ HEMŞERİM BENİMMM...SANA DAHA ÖNCE YORUM YAZMAK İSTEDİM AMA BİR TÜRLÜ BECEREMEDİM...İŞTE SONUNDA BAŞARDIM VE YAZIYORUM...BLOGLAR ARASINDA KENDİME BURDUR'LU BİR ARKADAŞ BULDUĞUMA SEVİNDİM...BUNDAN SONRA SIK SIK YAZIŞIRIZ İNŞALLAH..BU ARADA KIZININ GEÇMİŞ DOĞUM GÜNÜ KUTLU OLSUN.BENİMDE 2 YAŞINDA BİR KIZIM VAR.BLOĞUMA BAKARSAN FOTOĞRAFLARINI GÖRÜRSÜN..GÖRÜŞMEK ÜZERE..

umran dedi ki...

Sevgili sevinc,
Ziyaretin ve yorumun icin tesekkurler.

ilkaycim tesekkurler..

Filizcim,sitene yazdim canim,sevgiler..

Sevgili Nilay,
arsivde var resmi minigimin.
Tesekkurler canim.

Lama ablasi tesekkurler.

Lavantincim,
cok tesekkur ediyoruz.kizim ve ben.

Burcin 'cim sayfana yorum biraktim.Tesekkurler canim.

Aysecigim ilk denemnde sade cikolatasiz olani dene istersen memnun kalirsin ins.Tarif aldigim arkadasim yumurta,seker ve un hepsini ayni olcude koymami onermisti.Birer bardak yapiyorum bazen hizlica.Hep memnun kaldim.
sevgiler


Filiz ablacim,
mailini aldim.Opuyorum seni ve ikizleri.sevgiler

Melihacim,bende cok mutlu oldum seni bulduguma.

Sevgiler Hepinize Arizonadan

Adsız dedi ki...

Merve'nin doğumgünü kutlu olsun. Nice senelere inşallah. Pastasıda nefis olmuş. Ellerine sağlık, sevgiler, selamlar..

hayatkazanbenkepce dedi ki...

Minik yavrunuz merve nin doğum gününü kutlarım siz ailesi ve sevdikleriyle nice nice hayırlı ömürlü seneler geçirmesini dilerim. allah hepimizin yavrularının bahtını , şansını güzel eylesin inşlh. Pasta olağanüstü güzel gözüküyor.Ellerinize sağlık ...
Sevgiler canım Ümrancım...

Adsız dedi ki...

Umran hanim cok guzel bir pasta ellerinize saglik. Ayrica kizinizin yeni yasi da kutlu olsun. Sizinle birlikte saglikli mutlu yillar yasasin insallah.

Damak Tadı dedi ki...

Tatlı Prenses Merve,
Yeni yaşını kutlayıp sağlıklı nice yaşlar dilerim.
Pastasıda çok şık olmuş annesi ellerine sağlık.

Sevgiler.

Behiye dedi ki...

Nice güzel, sağlıklı yıllara inşallah. Sevgiler.

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

Ümran canım kızının doğum günü kutlu olsun. Allah kızına sağlıklı, mutlu ve her şeyin gönlüce olacağı uzun bir ömür versin.
Ayrıca pastası harika olmuş ellerine sağlık.
Sevgiler…

ayseyaman dedi ki...

Umran abla ölçü ile ilgili yazdığınız son notunuzu da aldım. İnsallah deneyeceğim. Puf puf boreğinizi denedim, sayfama ekledim umarım bu pandispanya da aynı sizin ki gibi olur.:)
sevgilerle

Cafe Gusto dedi ki...

Merhaba Ümr minik bebeğinin doğum günü kutlu olsun uzun ve sağlıklı bir ömür geçirsin.
sevgilerimle......

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

Bu mübarek günde dilerim hepimizin duaları kabul olsun. İyi kandiller dilerim.
Sevgiler…

serinmavi dedi ki...

küçük hanıma mutlu yıllar dilerim.Sağlık ve mutluluk dolu yıllar....Pasta çok güzellll.....Selamlar..........

munevver dedi ki...

Minik'in yeni yaşı kutlu olsun Ümran. Sağlıklı olsun, ailesiyle birlikte çok mutlu olsun inşallah.
Nane Limon

Adsız dedi ki...

umran ablacim nerelerdesin? merak ettim.....FILIZ

Calimero Mutfakta dedi ki...

masallah.. Allah saglikli mutlu uzun omurler nasip etsin..

Ferhanca dedi ki...

Bebişin doğum günü kutlu olsun.Pasta acayip güzel olmuş afiyet olsun..

umran dedi ki...

Guzel yorumlariniz icin hepinize ayri ayri tesekkur ederim.
Sevgiler selamlar hepinize.

Unknown dedi ki...

Umran'cim merhaba,
Sonunda geldim.Yasiniz hayirli olsun:)Umran bu arada cok guzel pastalar ya[iyorsun.Ozellikle suslemeleri cok hos.Derse gelsem hocam:)kabul edermisin:)

Canim artik gorusuruz.
Operim