Cuma, Eylül 21, 2007

Kadayifli Sarma Baklava

Ramazan ayinda iftar davetlerinizde yapabileceginiz nefis bir tatli. Suheyla kardesimiz Ramazan ayinin bu ilk haftasinda iyiki bu konuyu secmis. Cunku insan daveti varsa ne yapacagini sasiriyor. Artik ramazan etkinligi tariflerinden faydalanarak guzel sofralar kurabiliriz.
Benim tarifime gelince ;
Malzemeler

  • 1 paket baklavalik yufka
  • yarim paket kadayif
  • 1,5 bardak ceviz
  • 2 stick ( 226 gr) tuzsuz tereyagi

Baklavalik yufkayi ikiye katlayip, erittigimiz tereyagini firca yardimiyla suruyoruz. Kenarina ince serit halinde kadayifi koyup birazda ceviz serpistiriyoruz. SIkIca sarip 2cm kalinliginda dilimleyip tepsimize dik olarak dosuyoruz. Kalan tereyagini uzerine gezdirip pembelesene kadar isitilmis firinda pisiriyoruz.

Serbeti

  • 3 bardak seker
  • 3 bardak su
  • 1/4 limon suyu

serbetini kaynatip iliyinca , ilik baklavamizin uzerine dokuyoruz.

Sofraniza lezzet katmasi dilegiyle...

45 yorum:

yemek dedi ki...

merhaba canım, tadı nasıl oluyor bu tatlının?
Merak ettim baklavanın kıtır yufkasıyla kadayıf buluşunca nasıl bir his veriyor yerken?
Ellerine sağlık, sevgiler...

Aybike Ceylan dedi ki...

Umran'cigim,
Ellerine saglik, nefis olmus.
Sevgiler.

Unknown dedi ki...

Umran'cim,
Etkinlik tarifin cok guzel olmus.Ellerine saglik.

Adsız dedi ki...

Umran'cigim,
Ben tatilden dondum. Sayfalarinin hepsini gozden gecirdim. Yine cok guzel seyler yapmissin.Bu tatliyida annem yapardi,ben hic denememistim. Senin tarifinle deneyecegim insallah. Cok nefis oldugunu hatirliyorum. Biz biraz citir severiz. Seninki nasil oluyor? Citir olmasi icin ne tavsiye edersin? Iyi ramazanlar..

Hatice

serinmavi dedi ki...

Çok güzel görünüyor,ramazan da her akşam bir tatlı yapınca bu tarifler çok işimize yarayacak....eline sağlık....Selamlar.....

Cafe Gusto dedi ki...

Sevgili �mran nefis olmu� nefis..Ellerine sa�l�k...
sevgiler...

Tijen dedi ki...

Bence de muhteşem görünüyor sevgili Ümran. Utanmasam yapacağım ama yapmamak daha iyi çünkü oturup hepsini benim yemem gerekecek aksi takdirde.

Hesna dedi ki...

Ümrancığım muhteşem bir görüntü, çokta pratik eline sağlık.

Hesna

hayatkazanbenkepce dedi ki...

Ben de her sene bayramlarda tepsi tepsi baklava a�ar�m bu kez haz�r baklava yufkas�yla yapmak i�in �imdiden yufkam� al�p dolaba koydum ilk kez deneyece�im .�mran'c�m senin tarifin hem de�i�ik hem de pratik g�r�nt� de m�kemmel ellerine sa�l�k can�m .Bayram i�in deneyebilirim yani...

Adsız dedi ki...

hazır gibi görünüyor..

ellerine sağlık.....

yapımıda pratik gibi....

Alev dedi ki...

Umran
Bu tatliyida annemde cok guzel yapar. Ne lezzetli olur. Nasil canim cekti simdi. Ehh artik oralardan bir dilim posta ile gonderirsin artik :)

Sevgiler

Adsız dedi ki...

harika bir tatlı olmuş elinize saglık..

Ferhanca dedi ki...

Ramazanın hayırlı olsun.Sofraların harika tatlında çok güzel olmuş ..ellerine sağlık..

NiNo dedi ki...

muhtesemmmmmmmmmmmmmmm

Tuba dedi ki...

Cok guzel olmus Umran'cigim, ellerine saglik, hayirli ramazanlar..

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

Böylesine lezzetli görünen bir baklavayı gördükten sonra iftarı beklemek biraz daha zorlaşıyor. Canım ellerine sağlık.
Sevgiler...

ab-ı hayat dedi ki...

Ellerine sağlık çok lezzetli görünüyor tatlı.

selamlar

hayat dedi ki...

Ümran'cığım, kadayıflı baklavan nefis görünüyor.Ellerine sağlık.
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

görüntü sahane olmus,ellerinize saglik.

Adsız dedi ki...

umrancim bildigim kadariyla amerikadasin acaba kadayifa nasil ulasiyorsun :)tesekkurler Esra

umran dedi ki...

Lavantincim,
bence nefis oluyor,dene istersen cok basit yapilisi.
Sevgiler canim

umran dedi ki...

Aybikecim tesekkurler ..

umran dedi ki...

Gulenaycim,
ozlemistik seni buralarda iyiki dondun..

umran dedi ki...

Hatice'cim hosgeldin.
bende biraz citir seviyorum onun icin soguga yakin ilik dokuyorum serbetini.
muhabbetlerimi gonderiyorum.

umran dedi ki...

Oyacigim,
Cok sagolasin canim.Bende sizlerden fikir olarak okadar cok faydalaniyorum ki.iyiki varsiniz.

umran dedi ki...

Serpilcim,
bendende sana sevgi ve selamlar

umran dedi ki...

Sevgili Tijen,
istersen bana misafir ol ben sana yaparim,boylesi daha iyi ne dersin;)
tesekkurler canim.

umran dedi ki...

Hesnacim ,tesekkurler muhabbetler.

umran dedi ki...

Seyhancim,
Sonunda adini ogrendim;) yoksa sana hayat kazan ben kepce diye hitap etmek hic icimden gelmiyordu.
Tesekkurler ziyaretin icin.

umran dedi ki...

Sevgili disal,
gercektende basit.Tesekurler
selam ve sevgiler

umran dedi ki...

Hunerli eller tesekkur edip muhabbetlerimi yolluyorum.

umran dedi ki...

Alevcim,
En kisa zamanda siteni iyice incelemek istiyorum,
Ekmek tariflerine bayildim.
Ayrica home depot da firina konulabilen unglased tastan soz etmissin ya ,cok iyi fikir en kisa zamanda gidip bakacagim. Birbirimizden faydalanacagimiz cok sey var ayni ulkede oldugumuz icin.
Kocaman sevgilerimi gonderiyorum.

umran dedi ki...

Alevcim,
En kisa zamanda siteni iyice incelemek istiyorum,
Ekmek tariflerine bayildim.
Ayrica home depot da firina konulabilen unglased tastan soz etmissin ya ,cok iyi fikir en kisa zamanda gidip bakacagim. Birbirimizden faydalanacagimiz cok sey var ayni ulkede oldugumuz icin.
Kocaman sevgilerimi gonderiyorum.

umran dedi ki...

Ferhancim;
sanada hayirli ramazanlar..

umran dedi ki...

Sevgili nino,
tesekkurler canim.

umran dedi ki...

Tubacim.
Sanada hayirli ramazanlar

umran dedi ki...

Perihancim,
cok tesekkurler ziyaretin icin,sevgiler

umran dedi ki...

Ab-hayat,
ilk basta ne guzel ismin var,
tesekkurler canim.Sitene ziyarete gelmek uzere...sevgiler

umran dedi ki...

Hayatcim,tesekkurler muhabbetler

umran dedi ki...

Senemcim,
tesekkurler ziyaretin icin.selamlar

umran dedi ki...

Sevgili Esra,
kadayif arap marketlerinde ve cin marketlerine var.insallah bulursun.Genelde dondurulmus buzluklarda satiliyor.
Sevgiler

Adsız dedi ki...

Ümran'cım bende tadını merak ettim. Hiç yufkalı yemedim açıkçası. Görüntüsü süper. Yapılışıda kolay. Denemek isterim. Ellerine sağlık. İyi ramazanlar...

Leziz Sofralar dedi ki...

Iyi aksamlar...
ben bu tatliyi cok begendim ve tadinida merak ediyorum aceba normal yufkayla olurmu yoksa sadece baklavalik yufkaylami oluyor?ellerinize saglik görüntüsü nefis sevgiler...

Adsız dedi ki...

Ümranım, bu tatlı enfes..

Ben de istiyorum şu baklavalık yufkalardan. Türkiye'ye sipariş verdim. O kadar abarttım :))

nefis görünüyor

ellerinize sağlık

Adsız dedi ki...

meraba baklava tariflerine bakıyordum bunu gördüm ve bayram için yapmaya karar verdim. yaptım tadına baktım ve enfes olmuş. bence şerbetli tatlılarda enn önemlisi şerbetine tutturabilmek.
bu tatlıyı herkese öneriyorum