Cuma, Eylül 28, 2007

SURPRIZ KOFTE VE IFTAR SOFRAM

Surpriz kofte tarifi Oktay ustanin programindan gormustum. Denemek bu yilki ramazan soframa nasip oldu. Tam tarifi yazamamisim ama hatirladigim kadariyla yaptim. Gayet guzel oldu.
Malzemeler;

  • 750 gr kadar orta yagli kiyma
  • 2 dilim ekmek ici
  • 1 sogan
  • 1 yumurta
  • karabiber
  • tuz
  • Oktay usta koymadi ama ben 1 yemek kasigi biber salcasida koydum
  • 2 dis sarimsak onuda ben koydum
  • kimyon

Puresi;

  • 2 buyuk boy patates haslanmis ezilmis
  • 1 cay bardagi sut
  • 50 gr tereyag
  • tuz

Uzeri icin;

  • Kasar peyniri

Sos icin;

  • 2 kasik salca
  • 1 bardak su

Kofte malzemelerini karistirip toplar hazirlayalim. Icini parmagimizla cukurlastirip 1 tatli kasigi pureyi koyalim ve kapatip top haline getirelim. Uzerlerine kasar koyup tepsinin kenarindan sosumuzu dokup firinda pisirelim. Patates puresi yerken surpriz olarak ciktigi icin bu isim verilmis olmali yoksa hasan pasa koftesine benziyor tat olarak.

Iftar davetlerim devam ediyor , davetlerde benim gibi ne yapacagini sasiranlar icin soframdakileri sizlerle paylasmak istedim.


  • Dugun corbasi
  • Surpriz kofte
  • Biryani pilav (asyanin mutfagindan) Ben tarifinde bazi degisiklikler yaptim. Firinda degil ocakta pisirdim. Ama nefis bir pilav.
  • Spring roll (cin yufkalarindan) peynirli ve ispanakli borek (yiyenler su boregi zannetti)
  • Acili ezme ve ev yapimi cips
  • Firinda limonlu patates kabak dilimleri
  • Ev yapimi ramazan pidesi
  • Tatli bezelye kizartmasi
  • Karisik dolma (yaprak sarma,karalana sarma,renkli biber dolmalari) sarimsakli salca soslu
  • Soganli marul salatasi bol limonlu
  • Burma baklava

Bugunku davet soframida en yakin zamanda paylasmak uzere ;

Muhabbetle...

38 yorum:

MUTFAKISTAN dedi ki...

el�n�ze sagl�k cok guzel gorunuyor

Adsız dedi ki...

Umran'cigim,
Yemegin cok leziz gorunuyor. Bende bu haftanin yemeklerini yaptim simdiden gelecek hafta ne yapayim diye dusunurken bana bu tarifle cok iyi bir fikir verdin. Ellerine saglik. Diger tariflerini de dort gozle bekliyorum.
Sevgilerimle,

Hatice

Adsız dedi ki...

Umran'cigim,
Arsivinde kebablar kismina girip adana kebabinin tarifine baktim. Sislerinin kalinligi ne kadar ve nereden aldin acaba diye soracaktim. Simdiden cevabin icin cok tesekkurler.

Hatice

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

Bence bu iftar sofrasında iftar açanlar şanslı çünkü her iftar sofrasında bulunan yemekler bu karar lezzetli görünmüyorlar. Canım ellerine sağlık hepsi çok çok güzel olmuş.
Sevgiler…

ev perisi;) dedi ki...

Mis gibi de kokmuştur şimdi bu köftişer;)
Ellerine sağlık sevgili ümran...

Bocuruk dedi ki...

Ümran'cığım,
Annem de, ben de sık sık Oktay Usta tarifleri yapıyor ve hepsini de çok beğeniyoruz. Bu köfte de Hasan Paşa Köftesine benziyor. Çok güzel olmuş çookkk! Ellerine sağlık:)
Sevgilerimle...

Cafe Gusto dedi ki...

Ümrancığım bu ne marifet böyle valla çeşitleri okurken yoruldum sen hazırlarken ne yaptın kimbilir.Canım ellerine sağlık köften de çok güzel olmuş.Sadece bir şeyi merak ettim.Kara lahanayı karadenizde yetişiyor sanırdım taaaa oralarda nereden buldun merak ettim.sevgiler...

Tijen dedi ki...

Ümran'cığım,
Fırında brokoli yapacağın zaman bir de üzerine brie peyniri koyup dene. Bir tarif vardı, yıllar önce Tuğrul Şavkay'ın bir yazısında görmüştüm. Altta sanki kremalı patates, üzerinde brokoli ve brie peyniri. Alt kısmından çok emin değilim ama üstü öyleydi. Güzel yemeklerin için de ellerine sağlık!

ebrulitatlar dedi ki...

Ümran'cım köfteler nefis. Diğer yemeklerde öyle. Ellerine kollarına sağlık. Sevgiler, hayırlı ramazanlar...

Unknown dedi ki...

ümran hanım köfteler harika olmuş. iyiki yaptınız, banada bir tarif daha çıktı :-)

Damak Tadı dedi ki...

Ümran'cığım,
Harika yemekler hazırlamışsın,ellerine sağlık.
Köftelerin ve diğer yemeklerin de çok güzel olmuş.Yine çok yorulmuşsun canım.Bezelye kızartmanı nasıl yaptın merak ettin.Bizde de bezelye zamanı (yaprak bezelye)çok kızartılır.Tekrar ellerine sağlık canım.

Sevgilerle.

Gönül dedi ki...

CANIM ELLERİNE SAĞLIK HARİKA GÖRÜNÜYORLAR..SEVGİLERİMLE

Ferhanca dedi ki...

Ümran ,sana yazdığımı sanıyordum yazmadığımı fark ettim ..bu harika sofraya ve yemeklere yazmadan olurmu ellerine sağlık döktürmüşsün ..menünde epeyce ağır olmuş çok yoruldun herhalde..afiyet olsun..sevgiler..

yaban mersini dedi ki...

sürpriz köfte de iftar sofrası da harika olmuş..uzaklara slmlar.

Aybike Ceylan dedi ki...

Umran'cigim,
Ellerine saglik, her biri birbirinden leziz duruyor, afiyet olsun sizlere.
Sevgilerimi gonderiyor, iyi bir pazar diliyorum.

Adsız dedi ki...

Canım Ümran, bunlar ne kadar leziz görünyorlar böyle.. ismide bir o kadar cezbedici..

Ellerine sağlık

sıcacık sevgiler...

Damak Tadı dedi ki...

Kadir gecen mübarek olsun..Tüm duaların ve isteklerin kabul bulsun.Herşey gönlünce olsun..Sevgiler..

Kocaman öpüyorum seni

serinmavi dedi ki...

Hayırlı ve huzur dolu bir bayram diliyorum....
Selam ve sevgiler....

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

Ümrancım senin ve ailenin damağını ve çevresini tatlandıran mutlu bir bayram diliyorum.
Sevgiler…

Adsız dedi ki...

Umran'cigim,
Koftelerini denedim cok lezzetli oldular. Tarif icin tesekkurler ve iyi bayramlar.

Hatice

Aybike Ceylan dedi ki...

Umran'cigim,

Guzel bir bayram diliyor, sevgilerimi gonderiyorum, saglicakla kalin.

munevver dedi ki...

Senin ve ailenin bayramı kutlu olsun Ümran.

Sevgiyle,
Nane Limon

Mustafa Şenalp dedi ki...

teşekürler güzel bir site yapmısınız

Bocuruk dedi ki...

Bayramınız kutlu olsun Ümran'cığım:)

Yaren dedi ki...

Yemekler harika,baklavada cok güzel görünüyor,ellerine saglik.
BAYRAMIN KUTLU OLSUN

yemek dedi ki...

Hayırlı bayramlar Ümran'cığım.
Selamlar...

*Ra dedi ki...

Umran hanım merhabalar. Sessizliğimi bozdum ve bayramlaşmaya geldim. İyi bayramlar diliyorum. Sevgilerimle.

Tuba dedi ki...

Umran'cigim, Ramazan bayramini kutluyor, Allah sevdiklerinle beraber, nese icinde tekrarini nasip etsin diyorum. Cok sevgilerimle,

Unknown dedi ki...

Umran'cigim,
Hayirli bayramlariniz olsun cnm.

Sevgilerimle

loungetime dedi ki...

Ümran'cığım,
Öncelikle geçmiş bayramını kutluyorum ve nerelerdesin diye de soruyorum.
Sevgiler

bir dilim bir tutam dedi ki...

Ümran'cim nihayet Blogspota gectim.Arkadas listemede seni ekledim.Beklerim
Bu arada yardimin icin de tesekkürler..Henüz resim eklemeyi yapamadim ama calisiyorum.
Yeni adresim:
www.birdilimbirtutam.blogspot.com

Adsız dedi ki...

NERHABA ADASIM :) BENIM ADIMDA UMRAN.SITENI RASTGELE GORDUM, COK HARIKA. BENIMDE YEMEK SITEM VAR. SENI ARKADAS LISTEME EKLEDIM SAKINCASI YOKSA. SENIDE BEKLERIM BANADA GEL. BU KOFTELERIN ADIDA HASANPASA KOFTA OLMASI LAZIM :) BENDE OKTAY USTADAN BILIYORUM . NEFFFISSS GOZUKUYOR ELLERINE SAGLIK. BASARILAR ...

hayat dedi ki...

Ümran'cığım,Ramazandan beri yoksun umarım iyisinizdir.
Sevgiler...

Bocuruk dedi ki...

Nerelerdesin canım arkadaşım?

Adsız dedi ki...

Artik iyice merak etmeye basladim. Insallah hersey yolundadir.

Hatice

Adsız dedi ki...

bloğun ve tariflerin çok güzel...

ellerine sağlık....

umran dedi ki...

Sevgili arkadaslarim,
Cok tesekkurler.
Yeni ziyaret eden misafirler en kisa zamanda iade-i ziyerete gelecegim insallah.
Ilginiz ve sicak yorumlariniz icin tekrar tesekkurler.

online mutfak dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.