Salı, Mart 06, 2007

ispanakli kek & kadayifli sekerpare

Cumartesi aksami misafirlerime yaptigim tatlilar bunlar.Ayrica kisir ve peynirli borekte vardi onlarin tarifinide yakinda verecegim insallah.
Ispanakli keki aslinda goz karari olculerle yaptim ama zeynogelinin istegi uzerine tarifini vermeye calisacagim.1,5 yasindaki kizim mutfakta cok zaman harcamama musade etmedigi icin kekimin hamurunu robotta hazirladim.Herne hikmetse gercekten cok guzel kabardi ve lezzetlide oldu.
Malzemeler:

  • 2 avuc dolusu taze ispanak
  • 3 yumurta
  • 1,5 bardak seker
  • 1 caybardagi sivi yag
  • yarim caybardagi sut
  • 1 tatli kasigi kabartma tozu
  • kek kivami oluncaya kadar un( tam olcusunu bilemiyorum)

Robotta ispanagi iyice pure haline getirdim.Uzerine yumurtalari ekleyip iyice kabarip kopurene kadar calistirdim.Sonra sekerini ilave edip tekrar karistirdim.Sutu ilave ettikten sonra genis bir kaba dokup yavas yavas un ilavesi ve kabartma tozunu ekledim.Unu eklerken yavas kasik hareketleriyle karistirdim sonmemesine dikkat ederek.Buyuk dikdortgen tepsimi yaglayip doktum.(costco tepsisi)

Ara kremasi;

  • 2 bardak sut
  • 2 kasik un
  • 1 kasik misir nisastasi
  • 5 yemek kasigi seker

Malzemeleri karistirip pisirdim .Ispanakli keki tepside ortadan ikiye kesip ,kenarlarini bicakla duzelterek aldim ve minik rondoda oguttum uzeri icin.Tepsideki kekin yarisinin uzerine kremayi iyice surdum.Onun uzerine cilek ve muz dilimleri yerlestirdim.(sizler istediginiz meyveleri koyabilirsiniz)Tepsinin diger yarisindaki keki onun uzerine kapattim.Soguduktan sonra uzerine kremsantiyle kapladim.Buradaki kremsantiler hazir pakette oldugu icin kolay oldu.Ustunede rondada oguttugum kenar parcalarini doktum.Gercekten lezzetliydi.Robotta yaptigim icin cok cabuk hazirlanmis oldu.

Kadayifli sekerparenin, sekerparesinin tarifi Havva'dan.Icine degisiklik yapip kadayif ve ceviz koydum.Bu sekerpare tarifini Havva'dan almayan kalmadi galiba;)
Malzemeler:
  • 250 gr tuzsuz tereyagi(2 stick)
  • 2 kahve fincani pudra sekeri
  • 2 yumurta ,birinin sarisini uzerine surmek icin ayir.
  • 1 tatli kasigi kabartama tozu
  • 2 bardak un

serbeti:

  • 2 bardak seker
  • 2 bardak su
  • birkac damla limon suyu

ici icin kadayif ve cevizi bir kasede iyice karistirdim.

serbeti onceden hazirlayip ilimaya birakin.Sekerpare icin gerekli malzemelerle hamur yapip bir parca alip elinizle yuvarlayip yassiltin ve kadayiftan bir parca alip icine koyarak dikkatlice kapatin.Hazirlanan sekerparelerin uzerine yumurta sarisi surup catalla uzerlerine cizgiler yapin.Isinmis firinda pisirin.Firindan cikardiktan 5 dakika sonra ilik serbeti dokun.

Aksam yaptigim sekerpareler gece serbetini iyice cekmisti.Birtanesini acip baktim kadayifida gayet guzeldi.denemenizi tavsiye ederim.Hayatiniza tatlilik getirmesi dilegiyle........

53 yorum:

Adsız dedi ki...

ÜMRANCIM GÜNAYDIN NASILSIN
pastan tek kelimeyle harikaaaaaaa

tatlıyada bayıldım tarifdefteri forumunda vardı telli baba tatlısı aynı ona benziyor nefis görünüyor ellerine sağlık

Bocuruk dedi ki...

Canım ellerine kollarına sağlık. Misafirin ben olsaydım keşke:)

loungetime dedi ki...

Ümran. oldum olası ıspanaklı kek bana uzaktı geçenlerde yedim ne kadar güzel bir tadı varmış.
Şekerpare çok ilginç tadını merek ettim doğrusu.

Betül dedi ki...

Ümran hanım şeker pare yi ilk defa bu şekilde gördüm.eminim çok lezzetlidir bende deneyecegim en kısa zamanda.iki sevdiğim tatlı bir arada çok hoş ya.

Adsız dedi ki...

Ümran'cığım,
Tatlım çok değişik olmuş şekerparen..Bende ilk kez görenlerdenim..Ballı tatlılarla çok ilgim olmadığı için atlamışım demekki.))

Ispanaklı kekine bayıldım resmen..Burda olsaydın bir dilim ayıp olmazsa isterdim vallahi..Ellerine sağlık tatlım..

Sevgiyle kalın..Gül/d.tadı

Adsız dedi ki...

eline sağlık canım,çok güzel görünüyorlar.....Kadayıflı şekerpare çok ilginç olmuş denemeyi düşünüyorum :) yazarım deneyince...Selamlar

yemek dedi ki...

Ispanaklı kek muhteşem bir görüntüye sahip, ellerine sağlık.

Tatlı gerçekten çok ilginç, bende ilk kez görüyorum.
Sevgiler...

Hesna dedi ki...

Ümrancığım merhaba nasılsın?
Ispanaklı kek harika olmuş, çok şık olduğundan misafirlere sunum güzel oluyor değilmi.Kadafıylı şekerparede değişik ve çok güzel. Her ikisini bir arada yemek ne güzel. ellerine sağlık canım.

Hesna

Adsız dedi ki...

Ümran'cım ikiside nefis olmuşlar, şekerpare ilginç geldi banada, ellerine sağlık, afiyetler olsun.

Zeynep Oz dedi ki...

umran ablacim,
tarifi eklediginiz icin cok tesekkurler. hemen denemeye calisacagim. ispanakli kek bir nefisti. hem cok hafifi hem de cok lezzetli. normalde tatli ile aram yok ama bu tatli tam bana gore..
ellerinize saglik..

Adsız dedi ki...

Umran'cigim,
Ellerine saglik ikiside nefis gorunuyor. Sekerparenin icindeki kadayif pisiyor mu icinde, diye merak ettim. Tadi nasil oldu acaba?Iciyle ilgili biraz daha bilgi verebilirmisin?
Bu arada gecen hafta sonu senin supangleyi denedim, ben icine bir parca cikolatada attim. Bir de profiterol yerine gecenlerde yaptigim browni parcalari vardi dolapta onlari koydum.Cok nefis oldu. Herkes parmaklarini yaladi.Tesekkurler tarif icin.

Hatice

Adsız dedi ki...

merhaba,
Kadayıflı şekerpare çok güzel ve değişik olmuş. Her ikisini de ayrı ayrı severim zaten.
Misafirleriniz için nefis şeyler hazırlamışsınız.
Ellerinize sağlık
sevgilerle

Aybike Ceylan dedi ki...

Sevgili Umran,

Hepsi cok guzel gorunuyor ama ben ispanakli keke takiliyorum, baska bloglarda da gordum de, tadi nasil oluyor? ispanak tadi aliniyor mu?

Ellerine saglik

munevver dedi ki...

Ümrancığım,her ikisi de nefis olmuş ama,kadayıflı şekerpare ilgimi çekti.
Ellerine sağlık.
Sevgiyle,Nane Limon

Adsız dedi ki...

Ümrancım ıspanaklı kek çok güzel kabarmış harika görünüyor,kadayıflı şekerparede çok ilginç geldi değişik, bayramlar için güzel bir lezzet olcağını düşünüyorum.
ellerine sağlık canım...
selamlar....
www.denizesintisi.com

Zeynep Oz dedi ki...

Aybike Ceylan'a..

yani ispanakli kek'e sasirirsiniz.. hic ispanak tadi gelmedigi gibi o kadar hafif ve nefis birsey olmustu ki ben de sasirdim dogrusu.. yani umran ablanin talihli misafirleri arasindaydim. once kekteki yesil rengi gorunce bir garipsedim. sonra ispanakli kek diyince hic yiyesim gelmedi. ama oyle renkte bir kekten boyle guzel bir lezzet duymak daha da sasirtici oldu. tavsiye ederim. ispanakli demese kimse ispanak oldugunu anlamaz..

Adsız dedi ki...

İkisi de mükemmel görünüyor,ellerine sağlık.
Ispanaklı kekinin yumuşacık olduğu nasılda belli olmuş fotoğrafta.Öpüyorum.
BEYHAN

Ferhanca dedi ki...

Ümran, afiyet olsun.
Bu gün oktay usta tv de kadayıflı şekerpare yaptı ..sen den özenmiş demek ki..
ıspanaklı kekei ben deyapmak istiyorum . biraz ıspanak derin dondurucuda onla olurmu acaba??
ellerine sağlık..

hayat dedi ki...

Ümran'cığım,ıspanaklı kek de kadayıflı şekerparede çok güzel görünüyor.Ellerine sağlık.Ispanaklı keki her zaman yaparım ama Şekerpare değişik denemek lazım.

Uzaklara sevgiler..

Adsız dedi ki...

hala ellerine saglık yine birbirinden güzel tarifler...her nete girişimde bakıyorum tariflerine kib yegenlerimide benim yerime öpüver.

Unknown dedi ki...

Her ne hikmetse demissin ya.Hikmet sende guzelim.Baska ne olsunki...Harika ikiside.Ellerine saglik.

Bocuruk dedi ki...

Ümran'cığım,
Bloglar arasında yeni başlayan bir ebeleme-sobeleme oyununda kabul edersen ben de seni sobeledim. Kolay gelsin:)
Sevgilerimle...

umran dedi ki...

Melisacim,
tesekkur ederim sen nasilsin?
sen soyleyince tarif defterindeki telli baba tarifini aradim ve sonunda buldum .deneyenlerin yorumundan tatlinin sekerparesinin eksi oldugundan,icine serbet cekmediginden falan bahsetmisler.
hatta bir kismi kalburacasti hamuruyla yapmayi onermis.ben bu tarifin sekerparesinden cok memnun kaldim.serbeti icine gayet guzel cekti.
guzel yorumun icin coook tesekkurler.

umran dedi ki...

elvancim,
Cok mutlu olurum misafirim olsan.
ayrica sobelem oyunundan hic haberim yok nasil birsey?
Bu gunlerde blog ziyaretlerini pek yapamiyorumda.Beni dusundugun icin tesekkurler canim,birkac gun musade bir ogreneyim neymis bu oyun ondan sonra ceveplamaya calisacagim.sevgiyle canim arkadasim...

umran dedi ki...

ilkaycim,
sevgiler yolluyorum sana ve tatli kizina.

umran dedi ki...

Betul,denediginde benimle paylasirsan cok memnun olurum.sevgiyle kal canim.

umran dedi ki...

sevgili gulcugum,
Bende buyuk zevkle sana ikram ederdim canim.muhabbetlerimi gonderiyorum..

umran dedi ki...

serin mavicim,
denemeni tavsiye edebilirim,insallah memnun kalirsin.
selamlar bendede sana...

umran dedi ki...

ebrucugum tesekkurler.selamlar

umran dedi ki...

Lavantin,tesekkurler canim.
tatliyi tavsiye edebilirim gonul rahatligiyla .selamlar

umran dedi ki...

Hesanacim,cok tesekkurler guzel yorumun icin.sevgilerimi gonderiyorum

umran dedi ki...

zeynepcim,ne zaman istersen yine yaparim senin icin,begenmene sevindim.selamlar

umran dedi ki...

Haticecim,
kadayifi pisiyor icinde.tadida gayet guzel oluyor.Supangileyi yapip begenmene ve guzel yorumunla belirtmene cok sevindim.selam ve sevgiler arizonadan

umran dedi ki...

Cok tesekkurler ayseyaman,
sitenizi ziyaret ettim ve cok begendim,artik bende sana gelirim;)
sevgiler

umran dedi ki...

Aybikecim,
sitemle bu gunlerde pek ilgilenemedim icin yorumunu yeni gorebildim ve soruna zeynogelin cevap yazmis bile.kusura bakma canim.Ispanak tadi olmayan lezzetli ve yumusak bir kek inan.sevgiler

umran dedi ki...

Munevvercim bendende sana sevgiler...

umran dedi ki...

Sevgili ebru(deniz esintisi)
haklisin bencede bayramlarda yapilabilecek bir tatli.
muhabbetle

umran dedi ki...

beyhancim,
selamlar sevgiler arizonadan.

umran dedi ki...

Ferhancim,
gercekten mi?
oktay ustanin tarifinede bakayim dur....dondurulmuslada olur bence.dene istersen.sevgiler

umran dedi ki...

hayatcim,uzaklardan da anavatana selamlar...

umran dedi ki...

ooo asker omer,
nasil geciyor askerligin.yoksa oradada asciligini konusturuyomusun merak ettim simdi.elbette operim yegenlerini.tez teskerene kavusman dilegiyle basarilar diliyorum.

umran dedi ki...

gulenaycim,cok hossunya, dua hukmune gecer insallah da oyle olurum;)selamlar

LaMa dedi ki...

Umran Abla,
Sana bir supriz var Lama'da ;)

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

Ümran canım ben ıspanak sevmediğim halde bu keki görünce yemek geldi içimden çok güzel görünüyor ellerine sağlık.
Sevgiler…

Adsız dedi ki...

günaydın nasılsın ümrancım ziyaret ve güzel yorumun için teşekkür ederim
görüşmek dileğiyle

umran dedi ki...

lamacim,tesekkurler surpriz icin,optum canim kardesim.

umran dedi ki...

selam ve sevgiler melisacim..

umran dedi ki...

Perihancim,ispanak tadi gelmiyor bu kekte bana inanabilirsin.bir dene istersen.sevgiler canim.

Adsız dedi ki...

Ispanaklı kek? Ne kadar ilginç! Bunu görmek benim için bir ilk :) Fotoğraflardan muhteşem görünüyor eminim tadı da enfestir.
Blogunuzu çok beğendim. Benimkine de beklerim
Cenk

umran dedi ki...

selam cenk,
ispanak tadinin gelmedigi yumusacik bir kek emin olabilirsin.
tesekkurler ,adresini birakirsan elbette ziyaret ederim..selamlar

Adsız dedi ki...

kadayifli seker paresini denedim.gercekten cok guzel oldu ellerine saglik canim :) yalniz 2 su bardagi cok yapis yapis oldu 3 su bardagi kullandim ben :)

allaha emanetsin...

umran dedi ki...

Sevgili sevca,
Ben 2 bardak civari kullanmistim iyi oldu. Sanirim buradaki unlarin yogunlugu biraz farkli cunku ben baskalarindan aldigim bir iki tarifte un miktari cok fazla gelmisti. Sanirim ununu her zaman yavas yavas en son koymak lazim.
Tarifi denemene ve begenmene cok sevindim.

Adsız dedi ki...

evet hakli olabilirsiniz.amerikadasiniz yanlis hatirlamiorsam siz.bidahakine bende yavas yavas ekleyeyim ununu :) tskler cevabiniz icin sevgilerimle...