Çarşamba, Haziran 13, 2007

Bulbul Yuvasi


Gecen hafta esim arkadaslarini yemege cagirmak istediginde aklima ilk gelen tatli cesidi bulbul yuvasiydi. Yapmasi kolay sunumu guzel bir tarif bence.
Hazir baklavalik yufkayla yaptigim bu tatlilar goruntu ve lezzet olarak gercekten guzel oldular.
Malzemeler

  • 1 paket baklavalik yufka
  • 226 gr tuzsuz tereyagi (2 stick )
  • 1 bardak dolusu yesil fistik yada ceviz

serbeti

  • 2 bardak (biraz buyukce bir bardak) seker
  • 2 bardak su
  • 1 yemek kasigi limon suyu

Yapilisi:

Tatliyi yapmaya baslamadan once serbetimizi kaynatip, icine limonunu da ekleyip sogumaya birakiyoruz.

Yufkalardan 2 tanesini alip ikiye katliyoruz. Ikiye katlarken en sonda 1-2 cm'lik kismi birakiyoruz. Ince oklavaya sararken de bu kismi sarmadan birakiyoruz. Sonra oklavada yufkayi buzdurup cikariyoruz. Kenarda biraktigimiz buzulmemis 1-2 cm 'lik bolumu ortada kalacak sekilde yuvarliyoruz. Bu bolum icine ceviz koydugumuz zaman dusmeyecek sekilde tam bir kus yuvasi seklini vermemizi sagliyor. Butun yufkalara ayni islemi yapiyoruz. Bu islemleri yaparken yufkalarin uzerini nemli bir bezle ortmek gerek . Hemen kuruyup parcalanmamasi icin. Uzerlerine erittigimiz tereyagini gezdirip ,firina veriyoruz (375 F).Nar gibi kizaran bulbul yuvalarimizin ortasina yesil fistik veya ceviz koyup , hazirladigimiz soguk serbeti ilik baklavamizin uzerine dokuyoruz.

Bereketiyle gelen misafirlerinizle birlikte , afiyetle yemeniz dilegiyle...

22 yorum:

yemek dedi ki...

Umran ellerine sağlık, hazır satılanlardan farkı yok.
Baklava hamurunda katkı maddeleri varmı?
Selamlar canım...

Adsız dedi ki...

Ümran, bülbül yuvası nekadar da güzel duruyor. Bizim burada baklavalık yufka var mı bilmiyorum ama kendim yapmasam bile hazır alıp yiyesim geldi :)

(aintabsofrasi.blogcu.com)

Adsız dedi ki...

Ümran'cım tatlı süper, son cümlenede bayıldım ne kadar doğru, ellerine sağlık, sevgiler, selamlar..

Adsız dedi ki...

Ümran'cığım ne kadar leziz gözüküyor tatlın.Tadına bakanlar kesin tekrar isteyeceklerdir senden.Harikasın canım benim.Ellerine sağlık..

Sevgilerimle,

ev perisi;) dedi ki...

Bülbül yuvası deyince hep aklıma türkan şorayın filmi gelir nedense;)))
Bak tatlısı da varmış ellerine sağlık sevgili Ümran;))

Adsız dedi ki...

Merhaba ben Amerikadan yaziyorum,
Buradan baklavalik yufka alip yapabilirim, esim ve kizlarim baklava ve turlerini cok seviyorlar fakat tarifinizde ucunda 1-2 cm lik yer birakin demekle ne demek istediginiz pek anlayamadim, lutfen biraz daha acik yazabilirmisiniz. Bu hafta sonu denemek istiyorum cunku cok harika gozukuyorlar. Guzel tarifleriniz icin saolun.

umran dedi ki...

Lavantincim,
Baklavalik yufkalarda katki maddeleri yok.Almanya'da nasil bilmiyorum ama biz burada genelde kosher ibareleri olan urunleri kullanmayi tercih ediyoruz.Baklavalik yufkalarda kosher.
selamlar canim

umran dedi ki...

Naile'cim,
ikram etmek isterdim sana;)
sevgiler

umran dedi ki...

Ebrucum,birlikte yenen seylerin lezzeti daha bir baska oluyor degil mi?
sevgiler

umran dedi ki...

Asil harika sensin Gul'cugum.Yaptiklarin super inan.
sevgiler

umran dedi ki...

Sukran'cim,
hersey bir seyleri hatirlatiyor banada bu yil Turkiye'ye gidemedigim icin. Turkan Soray deyince sen yine Turkiye'mi hatirladim.
selamlar canim

umran dedi ki...

Sevgili Anonim,
Yufkayi oklavaya sararken ucunda birkismini sarmadan birakip oyle buzduruyoruz. O kalan kisim ortada kalacak sekilde yuvarliyoruz.
Birdaha yaptigim zaman senin icin resimleyeyim insallah.
Denersen afiyet olsun .
selamlar

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

Görünüm olarak çok estetik ve lezzet olarak çok çok lezzetli bir tatlı bence ellerine sağlık.
Canım tekrar görüşmek dileğiyle hoşçakal.

Adsız dedi ki...

ellerinize saglik nefis bir görüntü ama ben hala baklavalik hamuru kullanmaktan korkan biriyim ama bu görüntüden sonra cesaret kazandim.Sevgiyle kalin.

Behiye dedi ki...

Ümran çok güzel olmuş bunlar, marifetlisin maşallah. Yalnız 2 stick dediğine göre 226 g değil mi yağ?

umran dedi ki...

Haklisin Behiye'cim. Farketmemisim.Hemen duzelttim. Sevgiler

Adsız dedi ki...

ellerinize sağlık çok guzel olmus benimde bayramlarda yaptığım tatlıdar çokta sevilir.

Adsız dedi ki...

çok güzel ve pratik.. misafirler geldiğinde listemde olacak... çok teşekkürler ellerine sağlık...

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

Merhaba iyi sağlık, huzurlu, neşeli ve mutlu bir hafta sonu diliyorum.
Sevgilerimle…

Adsız dedi ki...

Merhaba ben Mine,
Soruma hemen cevap verdiginiz icin tesekkurler. Galiba bu defa anladim yufkanin nasil sarilmasi gerektigini. En kisa zamanda deneyip size nasil sonuc aldigimi yazarim, (tabi isten vakit bulabilirsem) sevgilerimle,
Mine

munevver dedi ki...

Sevgili Ümran, eline sağlık. Bülbül yuvasının yeri başka.. Siz ne güzel hazır baklavalık yufka buluyorsunuz. Burada ben göremiyorum. Aramak lazım. Afiyet olsun yiyenlere.
Nane Limon..

umran dedi ki...

sevgili arkadaslarim yorumlariniz icin tesekkurler.Hepinize ayri ayri yazamadigim icin kusura bakmayin.Yarin birkac gunluk tatile gidiyoruz ,o yuzden yorumlariniza cevap yazamadim.
donuste tekrar gorusmek uzere diyerek muhabbet ve huzurla kalin diyorum.
Selamlar herkese