Pazartesi, Haziran 18, 2007

Kabak ve Patlican Karniyarik & Irmik Helvasi

Daha once iki arkadasin dogacak bebekleri icin Baby shower'a (Bebek Hediye partisi) ev sahipligi yaptigimi yazmistim. Iste o arkadaslardan birisi gecen cuma bebegine kavustu. Bende onlar icin karniyarik, yalanci su boregi, nohutlu pilav ve irmik helvasi yapip gonderdim. Bu gurbet ellerde yalniz dogum yapmanin ne kadar zor oldugunu dusunerek, hic olmazsa bir aksam menusu olusturmak istedim.
Karniyarik icin patlicanlarimi , gecen hafta arap markete gittigimde Turk patlicanlarina benzer patlicanlari gorur gormez aldim. Patlican sayisi az oldugu icinde bir kismini kabak karniyarik yaptim.
malzemeler;

  • 250 gr kadar kiyma
  • 3-4 tane patlican
  • 2 tane kabak
  • 1 orta boy sogan
  • 2 domates
  • 1 yesil biber
  • 2 -3 dis sarimsak
  • 2 yemek kasigi salca
  • yarim demet maydanoz
  • taze nane
  • karabiber
  • kimyon
  • kuru kekik
  • tuz

Patlicanlari alacali soyup tuzlu suyun icine atip kabaklarimizi hazirliyoruz. Kabaklarin ortadan boyuna ikiye kesip kasik yardimiyla icini bosaltiyoruz. (cikardiginiz icleri mucver yaparak yada biraz soganla kavurarak yiyebilirsiniz). Tavada zeytin yagiyla patlicanlari ve kabaklari kizartip yagini suzmesi icin kagit havlu uzerinde bekletiyoruz. ( Patlicanlari ve kabaklari firinda az yag gezdirerek kizartabilirsiniz ,ben bu sekilde patlican musakka yaptim gayet guzel oldu. Ileride onun da tarifini verecegim)

Ic harci icin, tavada yine az zeytin yagi ile kiyma ve sogani kavuruyoruz. Ben bu asamada incecik dogradigim sarimsaklarida atiyorum. Sonra domatesini ilave edip kavurmaya devam ediyoruz. Salcasini baharat ve tuzlarini ekleyip ocagin altini kapattiktan sonra incecik kiydigimiz taze nanae ve maydanozu ekleyip kizarttigimiz patlican ve kabaklarin icini dolduruyoruz. Uzerlerine domates dilimleri ve yesil biberlerle susleyip , 1 cay bardagi suyu ic malzemesi pisirdigimiz tavaya dokup sonra patlicanlarin kenarindan, suyu dokup firinda ustu kapali sekilde pisiriyoruz. Ic malzemem cok az artinca ben kucuk renkli biberlerin iclerinide doldurdum onlarda gayet lezzetli oldular.

Irmik helvasina gelince tarif , kendisi asci olan kayinpederim Ismail babama ait. Bilinen usulden biraz farkli pisirilen bu helvayi begeneceginizi umuyorum. Nefisti nefis.
  • 250 gr irmik (kucuk paketlerde yarim paket)
  • 300 gr seker ( bir bardak yaklasik 160 gr olduguna gore 2 bardaktan biraz az)
  • 60 gr tuzsuz tereyagi ( yarim stick) ,yada yarim bardak sivi yag
  • tuzsuz kabuksuz fistik ( yarim bardak kadar) yada cam fistigi
  • yarim kilo su ( yaklasik 2 bardak kadar)

Yagda fistigi biraz kavurup irmigi ekliyoruz. Pembelesmeye baslayinca kaynatmakta oldugumuz sicak suyu uzerine dokup karistiriyoruz. Biraz koyulasinca sekeri ilave ediyoruz. Once durulasip tekrar koyulasinca ocagi kapatip , tencerenin kapagini da kapatip yarim saat dinlendirip afiyetle yiyoruz.

Birkac gunlugune tatile gidiyoruz , donuste gorusmek uzere herkese saglikli ve huzurlu gunler diliyorum. Hoscakalin.

21 yorum:

yemek dedi ki...

Patlıcan oluyorda kabak neden olmasın?
Ellerine sağlık canım.
Selamlar...

Minik Kus dedi ki...

Digerlerini bilmem ama irmik helvasi goz alici. Nasil da gel beni ye diyor. Ellerine saglik, agzim sulandi resmen :)

Bocuruk dedi ki...

Ümran'cığım,
Ne kadar iyi bir dostsun sen. Allah razı olsun ne kadar makbule geçmiştir kimbilir. Ellerine sağlık. Ve de iyi tatiller:))

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

Canım sana ve ailene çok güzel bir hafta sonu diliyorum.
Sevgilerle...

Adsız dedi ki...

merhaba, ben irmik helvasnın fotoğrafınada tarifinede bayıldım..

nefisssss

Ümran sıcacık sevgiler...

serapin mutfaginda pisenler dedi ki...

Ümrancigim goruntuler süper gorunuyorlar,ellerine saglik.Helvayi ben cok sevdim aliyorum.:)

sevgilerimle hoscakal.

ev perisi;) dedi ki...

Helvanın kokusu buralara kadar geldi ellerine sağlık sevgili ümran;))

Adsız dedi ki...

ümrancım merhaba ben görmeyeli ne güzel tarifler vermişsin öyle hepsi harika görünüyor ellerine sağlık canım...
www.denizesintisi.com

Adsız dedi ki...

Hepsi birbirinden lezzetli ellerine sağlık Ümran'cığım..

Sevgiler

hayat dedi ki...

Ümran'cığım, coşmuşsun yine karnıyarık ve helva çok güzel görünüyor.Doğum yapan arkadaşın ne çok sevinmiştir.Güzel yüreğine ve ellerine sağlık.
Arizona'selam ve sevgiler...

umran dedi ki...

Lavantincim ,tesekkurler.

umran dedi ki...

Minik kusum,
Gel sanada ikram edeyim helvadan,buyuk zevkle.

umran dedi ki...

Perihan'cim,
bende sana guzel hafta sonlari diliyorum.sevgiler

umran dedi ki...

Elvancim,
o senin guzel dusuncelerin.sende iyi bir dostsun benim icin.Tatil guzel gecti Tesekkurler canim.

umran dedi ki...

Zerrincim,
O sicacik sevgileri hissettim aldim kabul ettim ve bendende sana gonderdim.

umran dedi ki...

Serapcim,
gondermek isterdim sana helvadan.En iyisi sen gel ben sana yapayim.
sevgiler

umran dedi ki...

Sukrancim,
sevgilerimi gonderiyorum ayni zamanda.

umran dedi ki...

Ebrucum,Tesekkurler
senin hizina yatisemedim ama.
Sinavin nasil gecti?
sevgiler

umran dedi ki...

Gul'cugum cok tesekkurler hamarat arkadasim.

umran dedi ki...

Hayat'cim
Arizonadanda senin guzel yuregine sicak sevgiler

Adsız dedi ki...

ne diyeyim allah herkese senin gibi bir arkadas nasip etsin...ben de gurbette gecen ay dogum yaptim esimle yanliziz kimsemiz yok, yaptigin iyiligi okuyunca gozlerim doldu...ah keske.....

hulya