Cuma, Haziran 29, 2007

Adana Kebap Denemesi

Adana'li degilim ve cok acili sevmesem de, Phoenix'e gittigimizde Turk Lokantasinda en sevdigimiz kebap cesidi bu oldu. Evde denesek tadi benzer mi acaba deyip bu kebabi yaptik esimle. Sonuc ; esim ve benim tarafimdan cok begenildi.
Malzemeler:

  • Yarim kilo orta yagli kiyma
  • Orta acili biber salcasi (yaklasik 2 dolu tatli kasigi)
  • Yarim tatli kasigi pul biber
  • 1 tatli kasigi tuz

Bu malzemeler benim damak zevkime gore az acili ve az yagliydi, sizler zevkinize gore acili ve yagli kiyma yada koyun kiymasiyla yapabilirsiniz.

Iyice yogurup sislere diziyoruz. Bu islemler yapilirken elinizi suya batirirsaniz daha kolaylastiriyor.

Mangalda pisirdigimiz kebaplari, bol limonlu ,sumakli sogan salatasi ve kozlenmis domates ve biberle servis yapmanizi oneririm. Yaninda lavas yada tortilla ekmegi ve humus lezzetine lezzet katacaktir.

Daha once yaptigim sis kofte tarifinede bir bakin isterseniz. Acisiz nefis bir tarif.

Yureginizdeki sevginin hic eksilmemesi dilegimle ...

22 yorum:

Adsız dedi ki...

ümrancım merhaba,ne kadar marifetlisin adana kebab bile yaptın valla bravo, ellerine sağlık canım harika görünüyor...iyi hafta sonları...
www.denizesintisi.com

serapin mutfaginda pisenler dedi ki...

Ümrancigim buda yapilirmi lütfen,ben diyetteyken sen adana yapmisin?:) cok guzel gorunuyor ellerine saglik.

Sevgilerimle

Ferhanca dedi ki...

Ümran, o köfteler ne kadar güzel duruyor şişin üzerinde düşmeden.Benim bir denememde köfteler düşmeye başlamıştı ..

Adsız dedi ki...

Benimde www.afyonyemekleri.com yöresel yemek tariflerim var değerli yorumlarınızı beklerim.

serinmavi dedi ki...

eline sağlık canım,bizde de çok sevilir Adana ve baharatlı köfteler....Fotoğraf ta çok güzel çıkmış....selam ve sevgiler..........

loungetime dedi ki...

Bana yakın bir yerde hazırlanmış olarak satılıyor ve sık sık kurtaıcı olarak ordan alıp evde pişiriyorum. Her zaman ulaşamayanlar için güzel bir seçenek hemde tarifi ne kadar kolaymış. Ben çok önceden denemiştim tutturamamıştım. Islatarak denemeliyim. Ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

Ümran görüntü nefis,ellerine sağlık.
BEYHAN

yemek dedi ki...

Bir arkadaşım yemek tarifi anlatırken, şöyle güzel böyle güzel deyince:"olmamı" der. Çok hoşuma gider bu sözü. Bende sana mangalda pişerde güzel olmamı diyorum. Ellerine sağlık.
Selamlar...

Hesna dedi ki...

Ümrancığım harika olmuş kebap insanın ağzı sulanıyor. Mangaldada nefis kokulu çok lezzetli olmuştur eminim. Eline sağlık.

Hesna

tatli-tuzlu dedi ki...

Ümrancim uzun zamandir ziyaretine gelemiyordum,umarim iyisindir? Adana kebabi harika görünüyor ellerine saglik,eminimki tadida cok güzeldir.Kendine iyi bak öpüyorum Behiye

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

Çok güzel ve sağlıklı bir hafta sonu diliyorum.
Sevgilerle…

Adsız dedi ki...

Çok nefis görünüyor,ellerine sağlık Ümran'cığım..

Sevgiler.

Minik Kus dedi ki...

Vaaay adana sisleriniz bile var, tebrik ediyorum. Goruntu kebapcilardaki gibi. Yani kebapciya gittik ve bu fotografi orda cektim desen inanirim :))) Ellerinize saglik hem senin hem esinin :)

Bocuruk dedi ki...

Hem eşine hem sana bravo. Ne kadar da güzel görünüyor. Evde herşeyin en sağlıklısı yapılıyor üstelik. Ellerinize sağlık:)

umran dedi ki...

Sevgili ebru,serap tesekkurler yorumlariniz icin.
sevgiler

umran dedi ki...

Ferhan ve serin mavi
selam ve sevgiler bendende.

umran dedi ki...

beyhan ve ilkay
tesekkurler yorumlariniz icin.
selamlar

umran dedi ki...

Lavantin cok sekersin,guldurdun beni,
Hesnacim tesekkurler.

umran dedi ki...

Havva kocak elbette gelirim ziyarete nede olsa komsu sehirlerdeniz.
Behiyecim,
bende seni opuyorum sevgilerimi gonderiyorum

umran dedi ki...

Perihan ve gul bende size guzel bir hafta diliyorum.

umran dedi ki...

Minik kus ve elvancim,
iltifatlariniz icin tesekkurler.Sizler daha iyilerini yapiyorsunuz buna eminim.
sevgiler

online mutfak dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.