Salı, Temmuz 10, 2007

Simit Tadinda Pide

Evde ekmek olmadigi bir zaman yaptigim bu pide, o kadar lezzetli oldu ki tam tarifi olmamasina ragmen sizlerle paylasmak istedim. Hamuru normal mayali hamur. Cok yumusak ele yapisacak sekilde yogurup un yardimiyla sekil verdim.
Lezzeti, uzerine yumurta sarisi surmek istemedigim icin ( tek buyuk bir pide yumurta kirsam fazla gelecekti ne yapsam diye dusunurken pekmez aklima geldi. Daha once pisirdigim simitler dolayisiyla.) sulandirdigim pekmezi surup bol susam serptim. Onceden isitilmis sicak firinda tepside mayalanmaya biraktigim pidemi pisirdim.

Sizlerde ekmeklerinizin uzerine pekmez surmeyi deneyin , farki goreceksiniz.
Huzur dolu sofralarda afiyet olsun...

8 yorum:

Adsız dedi ki...

Ümran'cığım,
Nefis olmuşlar,ellerine sağlık canım..

Sevgiler

Adsız dedi ki...

Canım Ümrancığım, pekmez nefis fikir. Pideyi pek severim... Ellerine sağlık. Denemek lazım ... Mayalı hamuru sütlemi yaptın? Suylamı?

Sıcacık sevgiler...

Adsız dedi ki...

Ümran'cığım pidelerin gerçekten güzel görünüyor.Çıtır çıtır ve bol susamlı...Tam bana göre olmuş:))
Ellerine sağlık...
BEYHAN

ayseyaman dedi ki...

Sevgili Umran'cığım,
ellerine sağlık canım. Piden nefis görünüyor. Diğer tariflerinizde çok güzel çok otantik.
Sizin kızartma hamurlarınızdan denedim geçen gün kahvaltıda çok güzel oldular. Sabah sabah üşenmedim hamur kızarttım. :) Tarifler için teşekkürler.
Sevgilerle

yemek dedi ki...

Umran, diyet miyet dinlemem bende isterim dedirtecek cinsten.:)) Çok güzel görünüyor, ve kafama taktım nende Antep'in susamlı pidesi vardır ondan yapayım bu gün inşallah.
Selamlar...

serapin mutfaginda pisenler dedi ki...

Ümrancigim ben bayildim bu pideye,ilk firsatta yapacagim insallah.Ellerine sagilik.

Sevgilerimle..

pelin dedi ki...

merhabalar
ger�ekten pekmez �ok iyi bir fikir.sabah kahvalt�s� i�in deneyece�im.sevgiler

umran dedi ki...

Yorumlariniz icin hepinize tesekkur ediyorum.sevgiler selamlar herkese