Cuma, Temmuz 13, 2007

Ye # 24 Limonlu Somon & limonlu kolay parfe

Limonlu tarif dusunurken farkettim ki limonun hayatimizda ne kadar da yeri varmis. Basta salatalarimizin bastaci. Corbalarimizin aksesuari. Ana yemekten tutun, tatliya kadar, icecegimize kadar herseyde kullaniliyor. Degerinin tam farkinda olmadigim bir nimetin sukrunu ederek , ilginc bir yontemle pisirdigim somon ve limonlu parfe tarifiyle katilacagim bu ayki etkinlige. Limon cicegi Suheyla'ya kolay gelsin diyerek tarifime geciyorum.
Gecen haftalardan birinde gittigimiz markette, esim elinde pakette iki tahta parcasiyla yanima geldi. Bende cok onemsemeyerek sordum tabiki , tahtalarla ne isimiz var diye. Barbeku uzerinde mis kokulu balik pisirilebilecegini soyledi. Bende cok aklima yatmadigi icin garip garip baktim ve eminmisin dedim. Yanmiyor simdi bu tahta mangalda oylemi ? Hep supheyle pisirdigimiz somon baligi inanin hayatimda yedigim en lezzetli somon oldu. Super kokulu ve yumusacik cok guzeldi cok...
Tahtanin uzerindeki kagitta cedar plank yaziyordu. Internette biraz arastirinca bir cam agaci cesidi oldugunu ogrendim.
Oncelikle ilk hazirlik olarak tahta plakamizi su icinde 30_90 dakika islatmamiz gerekiyor. Mangalinizin da kapakli olmasi yada uzerini yanmayan birseyle kapatmaniz gerekli.


malzemeler:
  • 1 cedar plank (tahta)

  • Istenilen buyuklukte somon (salmon) baligi
  • 1 yemek kasigi zeytinyagi
  • karabiber

  • limon pepper (balik icin ozel hazirlanmis baharat karisimi), yada istediginiz baharatlari kullanabilirsiniz.
  • tuz
  • 3 yemek kasigi tereyagi
  • 1 buyuk limon

Baligi yikayip zeytinyagini firca yardimiyla her tarafina suruyoruz. Sudan cikardigimiz tahtanin uzerine yerlestirip baharatlarimizi serpiyoruz. Bicak yardimiyla kesikler atip icerisine tereyagi parcalarini koyuyoruz. Pismis olan somon baliginin uzerinde gorunen beyaz sivilar, iste bu lezzeti veren erimis tereyaglari. Uzerine limon dilimleri koyup, mangalimiza yerlestiriyoruz. Mangalin kapagi kapali olarak 15-25 dakika pisirip kapagini acarak, bir butun limon suyunu uzerine dokup bir 10 dakika daha mangalda pisirip sicak sicak servis ediyoruz.

Inanin cok lezzetli oluyor. Yalniz dikkat etmeniz gereken mangaliniz komurlu ise iyice koz haline gelmis olmasi gerekli. Gazli yada elektrikli ise cok acmamak, orta sicaklikta pisirmek gerekiyor. Tahtalarin diger guzelligi yikayip tekrar kullanilabiliyor.

Deneyenlere afiyet olsun simdiden.

Ana yemegin uzerine soyle serin serin hemde cok cok kolay bir tatliya ne dersiniz? Daha once yayimladigim limonlu parfe ideal bence . Tarifini buradan alabilirsiniz.

15 yorum:

Adsız dedi ki...

Umran hanım ellerinize sağlık balık çok lezzetli görünüyor.

Adsız dedi ki...

Canımın içi Ümran, bu parfeyi sabah sabah insanın canı istermi?? :) İstermiş :)

Ellerinize sağlık...

serapin mutfaginda pisenler dedi ki...

Ümrancigim iki tarifte harika gorunuyor,parfeyi ben aldim ellerine saglik.

selamlarimla.serap

yemek dedi ki...

Umran'cığım balıkta parfede çook güzel tarifler. Somonu çok severim, mangalda da bir başka güzel oluyordur. Ve tahta meselesi çok ilginç. Bu güne kadar hiç duymamıştım. Tanıttığın için teşekkürler.
Selamlar...

hayat dedi ki...

Ümran'cığım, limonlu somon ve parfe çok lezzetli görünüyor.Ellerine sağlık.
Selam ve sevgilerimle.

Minik Kus dedi ki...

Umran, daha once ne duydum ne de gordum tahta bir seyin mangalda yanmadan kullanildigini. Ama bu degisik bir seymis, nasil da guzel duruyor mangalin uzerinde usulca :) Ben et yiyemeyen, baliklardan ise sadece hamsiyi yiyebilen biriydim ta ki buralara gelip somonu kesfedene kadar. Ben genelde tereyaginda yaparim ama seninki daha saglikli tabi ki. Ellerine saglik :)

limoncicegi dedi ki...

Böyle güzel bir tarif ile etkinliğe katıldığın için teşekür ederim. Ellerine sağlık, sevgilerle

Adsız dedi ki...

Sevgili Ümran,
her iki tarifinde mükemmel olmuş,ellerine sağlık canım..


Sevgiler

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

Merhaba canım sağlıklı, mutlu ve çok iyi bir hafta sonu diliyorum.
Sevgiler…

ebrulitatlar dedi ki...

Ümran'cım yine nefis şeyler yapmışsın. Etkinlik tarifinde çok güzel. Ellerine sağlık. Geçmiş kandilin mübarek olsun. Sevgiler, iyi haftasonları canım..

serinmavi dedi ki...

Eline sağlık canım,her ikiside çok leziz görünbüyor...Selamlar....

ev perisi;) dedi ki...

Serin serin ne de hoş olur şimdi o parfeyi yemesi bu sıcaklarda ellerine sağlık canım...

Ferhanca dedi ki...

Ümran ,somon harika görünüyor ellerine sağlık..

SELIN dedi ki...

HAMSIDEN BASKA BALIK YIYEMIYORUM UMRAN ABLACIM SENDE BILIRSIN AMERIKADA BULMAK COK ZOR HAMSIYI O YUZDEN EVDE NEREDEYSE HIC BALIK PISMIYOR

umran dedi ki...

sevgili arkadaslarim,
ziyaretleriniz ve guzel yorumlariniz icin hepinize ayri ayri tesekkur ediyorum.
Internetimizde bir haftadir sorun vardi, muson yagmurlari sirasinda cakan simsekler sonunda calismamaya baslamisti.Daha yeni duzeldi.Onun icin sizlerrin yorumlariniza cevap yazamadim ziyaretinize gelip yorum birakamadim.
bundan sonra bir aksilik cikmaz allah nasip ederse gorusmek uzere..
sevgiler selamlar ve tesekkurler...