Cuma, Ekim 27, 2006

LIMONLU PARFE veMANTARLI TAVUK GOGSU DOLMA&Domatesli bulgur pilavi

Limonlu parfe sevgili Nesibe den.Inanin cok lezzetliydi.
Malzemeler:

  • 3 yumurta
  • 1 bardak seker
  • 1 paket krem santi
  • 1 bardak sut
  • 2 limon kabugu rendesi
  • 1 limonun suyu

1 bardak sut ile kremsanti hazirlanip buzdolabina koyup sogumasi saglanir.3 yumurta ve seker iyice cirpilir.Limon suyu ve rendesi ilave edilir.Sonra buzdolabindan aldiginiz krem santi ile karistirilir.Dondurabileceginiz bir kaliba dokup buzluga konulur.Servis yaparken rondodan gecirilmis kakaolu biskuvi serpilir.Denemenizi tavsiye ediyorum.Kolay, hafif,goruntusu muhtesem bir tatli.

Bulgur pilavini ailece cok seviyoruz.Pilav tavasina az tereyagi ve siviyagi koyup once yesil biberleri sonra dogranmis domatesleri ilave ediyorum.2 kasik salcayida ekleyip soyle bir karistiriyorum.Sonra suyu ilave ediyorum.(1 bardak bulgura 2 bardak kadar su)tuzumu ve eger varsa dogranmis taze nanemi ,yoksa kuru nanemi ekleyip suyun kaynamasini bekliyorum.Kaynadigi zaman bulguru dokup ,suyu cekene kadar bekliyorum.Birkac dakika demlenen bulgur pilavi yaninda cacik veya tursuyla afiyetle yenir.


Tavuk gogsu Dolmasi
  • 2 butun tavuk gogsu
  • Yarim kilo mantar
  • yarim sogan
  • 1 domates
  • 1 buyuk dolmalik biber
  • tuz
  • karabiber
  • 2-3 kasik zeytinyagi

zeytinyaginda once yemeklik dogranmis soganlari,dogranmis biberimizi kavuruyoruz.Sonra irice dogranmis mantarlari ve kup kup dogradigimiz domatesi de ekleyip fazla pismemek sartiyla pisiriyoruz.tuz ve karabiberini ilave edip biraz sogumaya birakiyoruz.Tavuk gogsunu bicak yardimiyla dikkatlice icini dolduracak sekilde kesiyoruz.Mantarli icten koyup kurdan yardimiyla kapatiyoruz.Tavada 1 kasik zeytinyaginda iki tarafini kizartip kucuk bir tepside firinda ustu kapali pisiriyorsunuz. Dilimleyip servis yapabilirsiniz.Ben yapmadim fakat uzerine az tereyaginda 1 kasik salcayi ezip , 2 kasik su ilavesiyle bir sos hazirlayip dilimlenmis tavuk dilimlerinin uzerine gezdirebilirsiniz.Daha lezzetli olacaktir. afiyet olsun.


15 yorum:

Adsız dedi ki...

Ellerine saglik Umran, hepsi !
su Tavuk gogsu Dolmasi ile ilgili sorum olacakti mahsuru yoksa,nasil kesiyoruz gogusu ve kurdanla nasil kapatiyoruz.yani gordugun gibi hicbirsey anlamamisim :(
bilmemek ayip degil ogrenmemek ayip ama degil mi:)))
Bu arada daha onc ekonsutugumuz Zenyep snei taniyor,2 saat uzaktaymissiniz onlara sanirim...
Arizona'ya Sevgiler

umran dedi ki...

lamacim,
tavuk gogsu butun olmali aldigin zaman bazen acik sekilde oluyor benim arap marketten aldiklarim.Ucgen seklinde oluyor.Kalin kismindan bicagin ucuyla dikkatlice uc kisma dogru delip genisletiyorsun.sonra bicakla actigin kisimdan icini doldurup ,bu kismi kurdanla igneler gibi kapatiyorsun.Acik tavuk gogsude olur.Arasina harci koyup acik yerlerini kurdanla kapatip yapabilirsin.Aslinda ic harcinin disari cikmasini engellemek onemli.her nasil yaparsan olur bence.Zeynep bizim sehrimizdeki degilmis demek.o zeynebi de taniyorum.Cok candan birisi.bak nerdeyse akraba cikacagiz:))

Adsız dedi ki...

herşey harika olmuş ellerine sağlık seni linklerime ekledim görüşmek dileğiyle

umran dedi ki...

sevgili melisa ,hosgeldin canim.yorumundan sonra siteni ziyaret ettim ve cok begendim ozellikle elma tatlina.sevgilerimle..

ev perisi;) dedi ki...

Parfe nefis gözüküyor sevgili ümran ellerine sağlık...
denemek isterim en kısa zamanda...

umran dedi ki...

Sevgili evperisi denemeni tavsiye ederim.ins memnun kalirsin.sevgiyle kal...

Zeynep Oz dedi ki...

umran ablacim..
aksamin bir vakti, yemek de yedim karnim da tok aslinda ama senin su nefis tatlilarini ve bulgur pilavini gorunce yeniden istahim acildi ;) siz nasil o kadar zayif kalabiliyorsunuz anlamadim ;) (tabi cocuklarla ne kadar yakindan ilgilendiginizi biliyorum)
sizin sayfanizi gorunce diyorum bende bir turkce yemek sayfasi hazirlasam.. ama sizin yaptiginiz yemekleri fotograflayip sayfama koyacagim ;)
pekcok arkadasin da sayfalarini size yazilan yorumlardan goruyorum. cok hosuma gidiyor. hepinize kolay gelsin ellerinize saglik.

umran dedi ki...

Zeynepcim,iltifatlarin icin tesekkurler canim.Senin web page nin de cok gerekli oldugunu dusunuyorum.Ayrica gayet basarili.Turk kulturunu,adetlerini ,samimiyetini,komsulugunu yansittigin icin.Seni cok ama cok seven sebnem ve esranin annesi olarak opuyorum.

Adsız dedi ki...

Ümran'cım hepsi birbirinde nefis ellerine sağlık sevgiler Ebru

umran dedi ki...

tesekkurler ebru..

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Ümran,
PARFEN ÇOK NEFİS OLMUŞ ELLERİNE SAĞLIK..BENDE SIK YAPARIM FAKAT BENİM Kİ BİRAZ FARKLI..SENİNKİNİ DE DENEMK İSTİYORUM.TAVUK DA ÇOK GÜZEL OLMUŞ,ELLERİNE SAĞLIK.AFİYETLER OLSUN..

MUTLU BİR HAFTA DİLİYORUM.SEVGİLER

umran dedi ki...

gul bende sana en guzel haftayi diliyorum.sevgilerimle..

kalimeero dedi ki...

Limonlu parfe ne kadar kolaymis. Keske tr'den daha cok krem santi getirseydim.

umran dedi ki...

kalimeerocum buradaki hazir pakettekilerle de olur ben deneyecegim onlarla.

Adsız dedi ki...

ellerinize sağlık bu yaz günleri için ideal sevgiler