Cuma, Ekim 06, 2006

ORMAN KEBABI ve yalanci su boregi

Bazi zamanlarda,sanki hafizamdaki butun yemekler, menuler siliniyor.Iste o gunlerimden birindeyim ve kalabalik bir gruba ana yemek olarak ne pisirebilirim diye baya dusundum.Sonunda orman kebabinda karar aldim.Ogleyin bir arkadasima gidecegime soz verdigim icin sabahtan yapmaya basladim.Once kusbasi etimi duduklude hasladim.Sonra tam patateslerimi soyacaktim ki baktim yeterli sayida patates yok.Neyse dedim evdeki patlicanlari ilave ederim.Asil orman kebabinda patlican yok ama ben yinede ilave ettim.Sonra yeterli olmadigini gorup kucuk kizimi alip dogru markete patates almaya .Bu arada ogleye arkadasa yetismem lazim.Her neyse sonunda macerali olarak yemegi yetistirebildim.
Malzemeler
(buyuk borcam icin)

  • yaklasik 1 kilo kadar kusbasi et
  • 1 buyuk sogan
  • 3-4 patates
  • 3 buyuk havuc
  • bezelye
  • 2 kasik salca
  • karabiber
  • kekik
  • kuru nane
  • kirmizi pul biber
  • tuz
  • kizartmak icin yag

Etinizi kapakli bir tencerede kisik ateste suyunu cekene kadar arasira karistirarak pisirin.(Ben vaktim olmadigi zaman duduklude hasliyorum)Pisip psmedigini catalla kontrol edin eger pismemisse biraz sicak su ilave ederek pisirmeye devam edin.Suyunu cekince az sivi yag koyup kavurun ve tuzunu ilave edip bir kenara alin.Patatesleri kup kup dograyip kizartin.Havuc ve bezelyeyi az haslayin.(konserve bezelye koyacaksaniz haslamaya gerek yok.Havuclarida kup kup dograyin.Borcama sebzeleri dokuphafifce karistirin. Etleride sebzelerin uzerine dokun.Kizartma yaptiginiz tavadaki fazla yagi alip az yagda yemeklik dogranmis sogani kavurun.Sonra salcasini ilave edip az daha ocak ustunde bekletip 1,5 bardak kadar sicak su dokun.Kaynamaya baslayinca kapatip bu sosa baharatlari tuzu ekleyip borcamdaki sebze ve etlerin uzerine dokup.Borcami aluminyum folya ile kaplayip firina verin.Hersey pismis oldugu icin cok cabuk pisecektir.Pismeye yakin aluminyum folyayi acip ustunun az kizarmasini saglayin.

yalanci su boregi kolay bir borek ama bir o kadarda lezzetli.Bir paket fiyonk makarnayi hasladim.Fakat soguk sudan gecirmedim(firin makarnalarinda boyle yapinca birbirini tutmasi kolaylasmis oluyor)Buyuk bir kasede 2 yumurta ,sut,siviyagi karistirip bu sividan ustu icin biraz ayirip kalanini ilimis makarnalarin uzerine doktum.(yaklasik 1 bardak kadar)Tepsimi yaglayip altina yufka koydum(Tabi burada normal yufka bulmak zor oldugu icin fillolardan)Makarnanin yarisini dokup arasina peynir maydanoz koydum .Sonra tekrar makarna ve uzerini yufka ile kapatip ayirdigim sutlu karisimi doktum.Iste bu kadar.Cok cabuk yapilabilen bir borek.

6 yorum:

Adsız dedi ki...

Ümran'cım ellerine sağlık hepsi birbirnden güzel yemeklerin ellerine sağlık kolay gelsin seni linklerime ekledim sende eklersen sevinirim Ebru

umran dedi ki...

bende seni ekliyorum,ekmegin harika gorunuyor.seninde ellerine saglik .sevgilerimle

Bocuruk dedi ki...

Ümran'cığım,
Çok severim orman kebabını. Ellerine kollarına sağlık. Zaten kilolarıyla derdi olanların yani benim gibi sevmediği yemek pek olmuyor :)
Sevgilerimle...

Damak Tadı dedi ki...

Ümrancığım canım,
Yine harika şeyler yapmışsın ellerine sağlık canım,çok da iştah açıcı gözüküyor yemeğin ve böreğin,afiyet olsun canım.Bizede olsa ne iyi olurdu.)))Sevgiyle kal daima..

umran dedi ki...

Sevgili bocuruk,
ah imkani olsada sizlerede ikram edebilsem,yolunuz buralara duserse bekleriz.Kilolarin da onemi yok,allah saglik versin de. sevgilerimle.

umran dedi ki...

Sevgili damak tadi,
biraz oncede yazdigim gibi,yolunuz duserse buralara kapimiz acik.Buyurun gelin.Guzel temennilerin icin de tesekkurler.Agzinizin tadi hic bozulmasin, daim lezzetli gunler diliyorum.