Cuma, Kasım 17, 2006

SIMIIIIIIITCI ve ELMALI KURABIYE

Yurt disinda yasayanlar icin simitin anlami buyuktur.Ozlenen yiyeceklerin basinda gelir.Evde yapabilecegimi hic dusunmezdim ama bir televizyon programinda gorup tarifini aldim.Ilk denememi aylar once yapmistim. Bu gun kahvaltiya gelen arkadaslarimin icinde hamileler oldugu icin simit yapmaya karar verdim.Tarif cok basit sonuc harika oluyor.Siddetle yapmanizi tavsiye ediyorum.Simitler fazla gelirse buzluga koyup sonra istediginiz zaman cikarip taze gibi yiyebilirsiniz.Gelelim tarife..
sokak simiti icin Malzemeler

  • Yarim paket yas maya(ben bir kucuk paket kuru maya kullandim)
  • 1 tatli kasigi seker
  • 1 tatli kasigi tuz
  • yarim cay bardagi sivi yag
  • bol miktarda susam(1 1,5 bardak kadar)
  • Yarim kilo un(ben ununu aldigi kadar yaptim)
  • 2 bardak kadar ilik su

sosu:

  • 3 kasik pekmez
  • yarim bardak su
  • 2 kasik sivi yag

Mayanizi ilik suda eritiyoruz.Kabarciklar cikana kadar bekleyip diger malzemelerimizle(sos malzemeleri ve susam haric)hamur yapiyoruz.Hamurun kulak memesinden birazdaha yumusak olmasi gerekiyor. Hamuru mayalanmaya birakip 2 misli oluncaya kadar bekliyoruz.Sonra simit sekli verip once sosa iyice batirip sonra susam dolu tabakta iyice dondurup hertarafini susamliyoruz.Simitlerimizi firin tepsimize alip tepside iyice mayalanip kabarmalarini bekliyoruz.Burasi puf noktalarindan biri .Ikinci puf noktasida firinimizi isitip sicak firinda pisiriyoruz.Normal kek ve pogaca yaptigimiz isidan biraz daha sicak olmasi gerek.iste bu kadar .Sicak cayin yaninda beyaz peynirle afiyetle yemeniz dilegiyle;)



Elmali kurabiyelerimi evde fazlaca birikmis elmalari gorunce karar verdim.Cok hafif olan bu kurabiyeler kahvaltiya gelen arkadaslarim tarafindan begenilince buraya konulmayi haketti.
Malzemeler;
  • 1 paket tuzsuz tereyagi yada margarin(ben 2 stick tereyagi kullandim)
  • 1 caybardagi sivi yag(ben yarim cay bardagi kullandim)
  • 1 cay bardagi yogurt
  • 2 kasik pudra sekeri
  • 1 tatli kasigi kabartma tozu
  • aldigi kadar un(yaklasik 2 bardak sanirim)
  • ustu icin pudra sekeri

ic malzemesi;

  • 3 elma rendesi (elmalar buyukse 2tane yeterli)
  • 1-2 kasik seker(ben kullanmadim)
  • Yarim bardak irice dovulmus ceviz
  • Tarcin(1 tatli kasigi dolusu)

(elma rendesini pisirip en son ceviz ve tarcini ekleyin)

Yaginizi oda sicakliginda yumusatip diger malzemelerle hamur yapiyorsunuz.Hamuru merdaneyle yarim cm kalinliginda acip bardakla kesiyorsunuz.orta kismina sogumus elma icinizden koyup kenarlarina 2 centik atiyorsunuz bicakla (ortadaki elmalara kadar).Sonra bu kesik parcalari yukarida karsilikli birlestirip.hafif yaglanmis tepsiye siraliyorsunuz.Firindan cok hafif pembeye donerken yada beyaza yakin cikarip soguduktan sonra uzerine pudra sekeri serpiyorsunuz.Hafif bir okadarda lezzetli bu kurabiyeleri denemenizi tavsiye ediyorum.

21 yorum:

Hulya dedi ki...

ben bu simitin tadina baktim,superdi,ogun soylemistin tarifi tabi ama yazmadigim icin unutulmustu,super.insallah yaparim yakinda.elmali kurabiyeler nefis gorunuyor

Adsız dedi ki...

Ümran'cım simitler ve kurabiyeler nefis. Simitleri deneteceğim bakalım yapabilecekmiyim ellerine sağlık kendinize iyi bakın sevgiler Ebru

www.blogcu.com/mutfaksepeti

Damak Tadı dedi ki...

Ümrancığım,
Bravo sana tatlım çok güzel olmuş simitlerin.Ben simitsiz bir hayat düşünemiyorum desem ne derdin bana.??Hergün mutlaka yerim benimde 1-2 tane.Evde denemeyi çok istememe rağmen bir türlü yapamadım.İnşallah yaparım yakın bir zamanda..Acaba tadı nasıl oldu görünüş tıpkı fırın simitlerine benziyor.Kurabiyende çok güzel görünüyor ellerine sağlık tatlım.

Sana ve ailene mutlu bir hafta sonu diliyorum.Kabak tarifinin postu açılmadı bir türlü.Bu yüzden yorum yazamadım.Kocaman öpüyorum..
Sevgiyle kal

LaMa dedi ki...

Umraaan ,teessuf ederim hic dusunmuyorsun lama'yi!
SImdi bay Lama bu tarifi gorse benden simit istese kim ugrascak onunla? hadi ugrastim beceremeyince ayip olmicak mi?
UPS'le gonderyeim diyorsan olur tabi :) Canim ya cok incesin:P

Saka bir yana cok guzel gorunuyor gercekten ellerine saglik!

umran dedi ki...

Hulya simdi hatirladim rabiaya geldigin zaman miydi.o zaman taze degildi sen yaptiginda sicak sicak ye cok begeneceksin.
muhabbetle..

umran dedi ki...

Ebrucum denediginde yorumlarini bekliyorum canim.sevgiyle kal..

umran dedi ki...

Gul cum siz sanslisiniz Turkiyede adim basi simit saraylari acilmis.Bizlerde bunlarla oyalaniyoruz iste.Canim bizim yerimizede ye lutfen.
Bu simitlerin tadi da sokak simitinin tadina benziyor galiba pekmezden dolayi.Hele sicak sicak harika oluyor.
Sana ve ailene guzel bir hafta sonu diliyorum.

umran dedi ki...

Lamacim dusunmezmiyim seni.Yurtdisindaki kardeslerimde yiyebilsinler diye bu tarifi yayinladim.Ama yapamam dersen yollarim sana.Yada en iyisi misafir ol gel bana simitler yapayim sana;P

Ferhanca dedi ki...

umran, simitler görünüş olarak tam on numara afiyet olsun .. sağlık olduktan sonra uzaklardada bazı özlenen şeyler halledılıyor.. ellerine saglık sevgiler..FERHAN

Adsız dedi ki...

simitler çok güzel olmuşlar,ellerine sağlık.elmalı kurabiyeler küçüklüğümü hatırlattı birden.annem eskiden çok yapardı özellikle gün denilen arkadaş toplantıları için.unuttu heralde ki uzun zamandır yapmamıştı gidip bir hatırlatayım :)

SEDA dedi ki...

simitler çok güzel olmuşlar,ellerine sağlık.elmalı kurabiyeler küçüklüğümü hatırlattı birden.annem eskiden çok yapardı özellikle gün denilen arkadaş toplantıları için.unuttu heralde ki uzun zamandır yapmamıştı gidip bir hatırlatayım :)

umran dedi ki...

Ferhancim simdi ben bu 10 numarayi alip sakliyorum.Lamacim ogretti bize puan saklamayi degil mi;)
isin sakasi tesekkurler ferhancim,haklisin saglik olsun hersey halledilebilir Allahin izniyle.sevgiyle kal...

umran dedi ki...

sedacim evet bazen unutuluyor tarifler.Bende bu kurabiyeleri uzun zamandir yapmamistim.Tarif defterimi karistirirken rastladim ve yaptim.sevgilerimle....

Adsız dedi ki...

Tebrik ederim bloğun çok güzel olmuş ellerine sağlık hepsi çok güzel görünüyor.

umran dedi ki...

Sevgili ilkay siteni ziyaret ettim yorum yazmak istedim fakat bir turlu acilmadi.Guzel yorumun icin cok tesekkurler.

Damak Tadı dedi ki...

Ümran'cığım,
Canım benim senin için sabah yedim simit tatlım.Kusuruma bakma burdan sana böyle yazmak istemezdim ayıp olduğunu bile bile yine yazmaya devam ediyorum bakar mısın??Ay ben iyice hoş olmuşum da haberim yok..

Tatlım sana ve ailene mutlu bir hafta diliyorum herşey gçnlünce olsun..

umran dedi ki...

gulcugum afiyet olsun canim .hic onemli degil .Bizler hic oyle dusunmuyoruz.Blog arkadaslarimizin yemek resimlerini gorunce yemis gibi oluyoruz.ne guzel bir seymis bu blog arkadasligi.annecigine selamlar..muhabbetle arkadasim...

Unknown dedi ki...

simit degil kisslarr gevrekkk..Biz Issmirliler gevrek derizz...Ohh yaninada bergama tulumu,yada ezine peyniri demlenmis cay ve tasecik domtesle esliginde(pardon domateslrin ustunde zeytinyagi olcek):)))agzimin sulari akiyor ve hemen siliyorum...Hain Umran...:)

umran dedi ki...

bizim orada gevrek de denir.Cocuklugumda kapi onunden gecen gevreeeeeekci ,sicak simiiiiiiit diye bagiran simitciler geldi sen gevrek deyince.hainlik degil hizmet hizmet.Amme hizmeti.herkes yapsin diye;)optum gulenaycim.....

Zeynep Oz dedi ki...

epeydir ziyaret edememistim sitenizi umran ablacim. maasallah gene dokturmussunuz. ben de gelseydim kahvaltiya da simitlerden yeseydim ;) hamile olmak lazimsa dusunmeye baslayabiliriz ;) ;) saka yapiyorum elbette. ellerinize saglik. cok nefis gorunuyor. olmazsa hemen yarin deneyebilirim. hakkaten gulenay'in dedigi gibi izmirde "gevrek" denir. cekirdege de "cigdem" denir. bir de "boyoz" diye bir yiyecek vardir. milfoye benzer ama degil. cok cok sevilir. hic duymus muydunuz? tarifini bulursam size verecegim. uc kizini da opuyorum. disarida bir isiniz olursa cocuklari bize birakabilirsin teklifim hala gecerli. sevgiler..

umran dedi ki...

Zeynepcim ,ayarlayin birgun gelin kahvaltiya beklerim.(Belki seherlerle birlikte olabilir)Boyoz nasil birseydi?
Teklifini alip sakliyorum ozel gunler icin;).Ayrica cooook tesekkurler dusundugun icin.Bizim kizlarda sana selamlarini soylediler ,biliyorsun seni cok seviyorlar.