Çarşamba, Kasım 01, 2006

ARMUT TATLISI & Kozlenmis patlicanli durum

Ilk defa denedigim armut tatlisi gayet kolay ve hafif bir tatli.

Malzemeler:

  • 5 adet armut
  • 1 su bardagi seker
  • 1 su bardagi sut
  • 1 tatli kasigi nisasta
  • 1 yumurtanin sarisi
  • vanilya
  • birkac tane minik minik dogranmis hurma
  • findik
  • Cok az kirmizi gida boyasi(bende olmadigi icin hazir paketteki elma sekeri yapilan malzemeden az koydum)

    Armutları soyup alt kismindan cekirdek kismini cikarin. Tencereye doseyip uzerine toz seker ile 1 bardak su ve cok az kirmizi gida boyasini ilave edip, agır ateşte pişirin. Atesten aldıktan sonra sogumaya birakin. Kremasi: Sutu kaynatın 3-4 yemek kasigi seker ilave edin. Ayri bir kap icine yumurta sarısını, nisastayı, vanilyayı ve 1/2 su bardagı suyu koyup, karıstırın. Karısımı kaynayan sutun uzerine ekleyin ve iyice karıstırın. Bir kaynatımdan sonra atesten alın. Servis tabagına once armutlari kaynattiginiz kirmizi serbetten cokaz dokup sonra kremadan biraz yayın. Armutların icine findik ve hurma koydum siz dilediginiz malzemeyi doldurabilirsiniz. Armutlari servis tabagindaki kremanin uzerine koyun. Findiklarla susleyin.



Durume gelince,klavyemde turkcedeki bazi harfler olmadigi icin durumu nasil yazacagimi baya dusundum. gerci kendi adimida yazamiyorum bu klavyeyle ya herneyse.Gercekten cok lezzetli hafif birseyler yemek istiyorsaniz denemenizi oneririm.Patlicanimi kozledim 2 tane biberde kozledim.200 gr kadar kiymayi kavurdum.Once pismemis tortillami tavada pisirip biraz kiyma ,kozlenmis patlican ve biber ve biraz da kasar rendesi serpip durum yaptim.Sicak tavada soyle biraz cevirip kasarlarimin icinde erimesini sagladim. iste bu kadar basit.Sicak sicak yemenizi tavsiye ediyorum.Eger acabiliyorsaniz yufkanizi kendiniz acin daha lezzetli olacaktir.afiyet seker olsun.

25 yorum:

Adsız dedi ki...

Ümran'cım ikiside nefis görünüyorlar ellerine sağlık armut tatlısını deneyeceğim sevgiler Ebru

Hulya dedi ki...

umran abla durum enfessss gornuyor,nasil guzel bir karisim oyle patlican biber kiyma falan.deniycem ilk firsatta.birde armut tatlisinin icini nasil doldurdun?elllerine saglik

Ferhanca dedi ki...

dürüm nefis gözüküyor.. tatlıda öyle ...ellerine sağlık..FERHAN

umran dedi ki...

Ebru'cugum denedigin zaman yorumunu benimle paylasirsan sevinirim sevgilerimle..

umran dedi ki...

Hulyacim,
bende bu durumu yaptiktan sonra niye arasira yapmiyorum cok leziz diye icimden gecirdim durdum.Armut tatlisina gelince alt kismindan ,ic cikaran bir alet varya(ayni zamanda kabuk soyuyor) onunla cekirdekli kismi cikarip oyle pisirdim.Pisip soguduktan sonra elimle doldurdum.
sevgilerimle..

umran dedi ki...

Tesekkurler Ferhan'cim.sevgilerimle...

Hulya dedi ki...

ya bu nasil canim istedi bilemezsin ama evde ne kiyma nede patlican var,usenmiyip gidicem bugun arap markete aksam iftara yetistirmeye caliscam bu durumleri:)keske yakin olsaydim kosa kosa gelirdim sana,kapip durumumu geri giderdim:)

umran dedi ki...

Keske hulya bende aksam yaptim ve esim son anda haber verip toplantisi dolayisiyla gelemeyecegini soyledi onun hakki hala duruyor.Isinlama falan olsada sana gondersem.

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Ümran'cığım,
Dürüm ve tatlı nefis görünüyor her ikiside ellerine sağlık..Yaptığın tüm yemekler ve tatlılar,pastalar muhteşem oluyor bu ayrıca belirtmek istedim..Sevgiler

Unknown dedi ki...

Umran naber bacim,

Ya bugun niyetlitliyim keske diyorum biraz gec goreymisim bloga:((durum cok guzel.Bak bende bi arada sana buna benzer basak bir tarf vereyim oda nefis oluyor.Ahh bakayim kc saat var:(armut tatlisini su aralar tv dahil heryerde goruyorum insallah denerim.Hazir burada armut varken...

Umran arkadasim sitene hergun giriyoum.Ama benim oglum dis patlamasi yasiyor.Dun ne esimin ne benim kucagimdan inmedi inliyor.Yeni bir tanesi disa vurmus.Bu dis cok uzun surdu.Allahin gucune gitmesin ama su aralar tum duzenim kacti...Ve hepsi bir anda gelmeye karar verdiler.Oglum gunduz bana birsey yaptirmiyor.Httaa canim bunada sikliyor.Hicbrisey yapamaz okuyamaz vs.. oldum.icimde sikintisi var.Insallah gecicek az kaldi...bende araniza hizli donus yapiccimm...

Ve ben senin hizina yetismeiyorum...Bir gune cok tarif :))Bak benden soylemesi hizli tuketmeyesin tarfileri:))Amma yazdim haacenem dustu.(bu arada msn kullaniyormusun?

umran dedi ki...

Gulcugum bende senin yaptiklarina hayran hayran bakip duruyorum.Boregin gercekten nefis..sevgilerimle canim ...

umran dedi ki...

Gulenaycigim bende sana mail atmak istiyordum.Sizin cooking ... le ilgili.Msn imi gondereyim sana.oradan gorusuruz artik.Walla bende 3 cocuk hep yasadim boyle dis problemlerini hala da yasiyorum.Uykusuz geceler diye kendimce sarkilar bile yaziyorum:)))sana kolayliklar diliyorum ....

umran dedi ki...

aslinda yanlis yazdim sadece mirildaniyorum yazmiyorum yanlis anlamayin millet:)

Beyhan dedi ki...

Tatlı ve dürüm harika olmuş Ümran.Ellerine sağlık.Dürüm çok ilgimi çekti.

umran dedi ki...

Denemeni tavsiye ederim Beyhancim.Tesekkurler..

Zeynep Oz dedi ki...

oo my God!! umran abla.. what is that? seher gormesin.. esas kocam gormesin ;)
mukemmel gorunuyor. cani cok ozendim degisik seyler yapmak icin.. durum de nefis, armut tatlisi. kesin bir turk restorani acmaniz lazim.. optum

Adsız dedi ki...

harikaaaa
tatlıda süper dürümde süper görünüyor ellerine sağlık tatlıyı hemen yapacağım görüşmek üzere

Adsız dedi ki...

Merhabalar tatlıda dürümde harika elinize emeğinize sağlık.Resimler insanın iştahını kat kat artırıyor sunumunuzda tarifler kadar güzel.görüşmek dileğiyle sevgiler.Özlem Özge

Adsız dedi ki...

Sevgili Ümran armut tatlısı çok şık gözüküyor eminin tadıda nefistir ellerine sağlık...
Mutlu ve de huzurlu bir hafta sonu diliyorum...

umran dedi ki...

Zeynepcim ,seherle bir gun misafir olun bana isterseniz..memnun olurum.Turk restauranti olsada gitsek degilmi?ne iyi olurdu.
hadi optum canim..

umran dedi ki...

Melisa,
tesekkurler yorumun icin.Seni linklerime aldim .sayfan cok hos buarada.sevgilerimle..

umran dedi ki...

Ozlem,
Guzel iltifatlarin icin cok ama cok tesekkur ederim canim.Bende ara sira sana ziyarete geliyorum haberin olsun.Begendigim sitelerden birisin..Masallah sana..
sevglierimle..

umran dedi ki...

bende sana guzel bir hafta sonu diliyorum evperisi,tesekkurler canim..sevgiyle kal.

Adsız dedi ki...

dün de baktım sayfana ama yazdığım yorumlar hata verdi,yayınlanmadı bu çıkar mı bilmiyorum ama yaptıklarının çok güzel göründüğünü belirtmekte kararlıyım.ayrıca cupcake ler de harika görünüyor.ellerine sağlık.

seda
tarifname.blogspot.com

umran dedi ki...

Seda'cim anlayamadigim bir nedenle sorun vardi dun blogda.Bende yorum yazmak icin baya ugrastim.Simdi hersey yolunda sukur.Azimle yorumunu yazdigin ve guzel yorumlarinla herzaman destek verdigin icin tesekkurler arkadasim.sevgilerimle..