Perşembe, Mayıs 10, 2007

Zeytinyagli Kabak Dolmasi

Bizim evde dolma yerine yaprak sarmasi tercih edilsede son yaptigim dolmalar sevilerek yendi. Her ihtimale karsi bu dolmalarin yaninda birazda yaprak sarma yapmistim. Yapraklarimi da 2 yil once arka bahceye diktigimiz asmadan, ilk defa bu yil biraz toplayarak yaptim. Malum memlekette taze yaprak dursun, salamura konserve yaprak bulabiliyoruz arap marketten ama gormelisiniz kalinligini ve boyutlarini. Allah'a sukur hic yok degil diye sukredip, nefis sarmalar yapiyoruz bunlarla. Tabi yapraklari haslamadan yapmamak gerekiyor sertlikleri dolayisiyla. Gelelim kabak dolmalarina. Once dolmalardan kizlarimin tabaklarina birer tane koydum , sarmalari gostermeden . Yediklerini gorunce surpriz olarak sarmalari vardim. Yerlerken sordum nasil olmus diye. ''Sarma olsa daha guzel olurdu ama bunlarda sarma tadinda guzel '' dediler. Sonra anne niye susledin kabuklarini diye sordular (kabaklarin kenarlarini catalla degisik desenler vererek cizdigim icin). Bende goze hitap etsin ki bizde severek yiyelim degil mi? diye cevap verdim. Onlarda ''goze hitap nedir?'' dediler. Amerika'da buyudukleri icin bazi kullanilmayan Turkce kelimeleri bilmiyorlar cunku. Biraz dusundum cunku seslenmek desem ,nasil seslenecek diyecekler. Bende '' guzel gorunsun ki'' dedim. Kabaklarin icinden cikan kisimlarida hafif zeytinyaginda kavurup soguyunca sarimsakli yogurtla karistirip salata yapip yedik. Tarife gelince, daha once yaptigim sarma tarifiyle ayni, sadece miktarini yariya indirdim. ( kabak miktarim az oldugu icin)
Malzemeler:

  • yarim bardak pirinc
  • yarim cay bardagi bulgur
  • 1 kucuk boy sogan
  • 1 domates
  • 1 kasik domates salcasi
  • yarim cay bardagi zeytin yagi
  • taze nane
  • maydanoz
  • karabiber
  • kimyon
  • tuz
  • 1 tatli kasigi seker
  • (istege bagli olarak kus uzumu ve dolma fistigi)

Soganini bol yagda kavurup domates (kenarlarini kesip dolmalarin ust kapagi icin ayirdim)ve salcasini koydum. Pirinc ve bulgur ilave ettim kavurmaya devam ederken, yarim bardak su koyup, suyunu cekene kadar pisirdim. Taze nane(nanelerimde bahcemden) , maydanoz, kuru nane, karabiber , kimyon ve 1 tatli kasigi kadar seker koydum. Tuzunu ilave ettim.

Dolmalarda ben kus uzumu ve dolma fistigi seviyorum ama cocuklar istemedikleri icin koymayip onlarin sevecekleri sekilde pisirdim.

Dolmalari doldururup ayirdigim domateslerle kapattim. Tencerede dolmalarin yarisina gelecek kadar su koyup biraz daha zeytinyagi ilave edip kisik ateste yavas yavas pisirdim.

Servis esnasinda dolmalarin uzerine yogurt dokmenizi oneririm.

Hersey gonlunuzce olsun , afiyet olsun.

41 yorum:

Adsız dedi ki...

Ümran'cım dolmaların çok güzel olmuş, şekilleride çok şık, ellerine sağlık, iyi hafta sonları..

Adsız dedi ki...

Merhaba Ümrancığım, kabak dolman nefis olmuş. Kesinlikle göze hitap ediyor. Ellerinize sağlık. Ayrıca afiyet bal şeker olsun.. Asmadan topladığınız yapraklar bol olur umarım :)

Sımmsıcak sevgiler

yemek dedi ki...

Sevgili Ümran, çok severim kabak dolmasını.
Ellerin dert görmesin.
Hayırlı cumalar.

Adsız dedi ki...

Canım,dolmaların göze de mideye de hitap ediyorlar,ellerine sağlık,afiyetler olsun.

Anneler günün şimdiden kutlu olsun canım.

Güzel bir hafta sonu diliyorum.

Sevgiler.

LaMa dedi ki...

Arka bahcedeki asma ha! 2 yilda hemen verdiler mi? Super Umran abla:) Baska neler var o bahcede? tu tu tu masAllah, mahsulun bol olsun :)

Hulya dedi ki...

fistik kizlar:)

Minik Kus dedi ki...

Umran, ne guzel gorunuyor kabaklar. Ama ben en cok arka bahcedki asma olayina takildim. Ne guzel, demek burda da yetistirebiliyorsun ve dahasi 2 senede yapraklarini bile toplayabiliyorsun. Arap bakkalindan buldugumuz yapraklar kocaman ama dedigin gibi onlarla da mis gibi yapiyoruz. Ellerine saglik. Ayrica kenar desenleri de cok hos olmus :)

ayseyaman dedi ki...

Merhaba Ümran,
demek kızlar "göze hitap" nedir bilemediler. Ama ağızlarının tadlarını pek biliyorlar maşallah..Dolmalar nefis görünüyor, çatalla çizince daha bir hoş olmuş..
Ellerine sağlık canım.
İyi haftasonları dilerim
sevgilerle

Tuba dedi ki...

Umran'cigim, anneler gunun kutlu olsun. Cocuklarinin nice guzel, mutlu gunlerini gormen dilegiyle, sevgilerimle,

umran dedi ki...

Ebru'cum ,
Tesekkurler.Bende sana en guzel hafta sonu diliyorum.Malum anneler gunu var bu haftasonunda. Sevgiler...

umran dedi ki...

Zerrin'cim.Insallah bol olur bende arkadaslarla paylasirim.
Bendende simsicak sevgiler..

umran dedi ki...

Sanada hayirli cumalar Lavantin'cim.selamlar...

umran dedi ki...

Gul'cugum,
Bende senin ve annnenin anneler gununu kutluyorum.Selam ve sevgilerimi gonderiyorum.

umran dedi ki...

Lama'cim,
Iklimi musait olsa hersey dikecegim ama yazin cok sicak burasi.Ben yinede nane maydanoz,cok az domates ve biberde diktim bakalim nasil olacak.Insallah dua hukmune gecer dilegin de bol olur mahsuller bende arkadaslarla paylasirim.
sevgiler

umran dedi ki...

Fistik kizlardan Hulya ablalarina selamlar;)

umran dedi ki...

Minik kus'um,
Colde baha olusturmaya calisiyor gibi hissediyorum kendimi.Insallah yazin sicaklarda kurumazlar da emeklerim bosa gitmez. Bende paylasirim.selamlar ve sevgiler

umran dedi ki...

Yaman Aysem,
Amerika'da cocuk yetistirmenin cilveleri bunlarda.Bizler Turkceyi unutturmamak adina evde ingiliz konusmayi yasaklasak ta Bazi cok kullanilmayan kelimelerin manalarini bilemeyebiliyorlar.
Bende sana iyi hafta sonlari diliyorum ve sevgilerimi gonderiyorum.

umran dedi ki...

Tuba'cim,
Bende senin anneler gununu kutluyorum. Daha nice guzel anneler gununu cocuklarinla birlikte mutlu gecirmen dilegiyle sevgilerimi gonderiyorum.

umran dedi ki...

Sevgili anne olan arkadaslarin anneler gununu henuz anne olmayanlarin annelerinin gununu kutluyorum.

loungetime dedi ki...

Ümran'cığım, anneler günün kutlu olsun.
Dolma ve sarma en favori yemeğimdir.
Ellerine sağlık

umran dedi ki...

Ilkay'cim,
Seninde kutlu olsun. Tesekkurler

Adsız dedi ki...

Canım benim seninde anneler günün kutlu olsun. Ben henüz anne değilim ama çok teşekkür ederim . dolmada enfes görünüyor ellerine sağlık canım

Bocuruk dedi ki...

Ümran'cığım,
Anneler günün kutlu olsun canım:) Güzel kızlarını ve seni çookkk öptüm.
Sevgilerimle...

ayseyaman dedi ki...

Umran'cım canım sana eksi ekmekle ilgili uzun bir mail yolladim, menüde yazan gmail adresine gitti, şimdi heyecanla cevabını bekliyorum..:))
sevgilerle :)))

acelya dedi ki...

Ümrancigim,dolmalar harika ellerine saglik,cok seviyorum bende kabak dolmasini hatta kabagin her halini.Canim seninde anneler gunun kutlu olsun.Allah'a emanet ol.

Adsız dedi ki...

Sevgili Ümran hanim,sayfanizi yeni tanidim ama sanki uzun zamandir taniyormusum sizi,öyle sicacik geldi bana.Insanin icini isitiyor.Bende yeni blog hayatina gecis yaptim,sizide bekliyorum sayfama gelmenize sevinirim.Eger izin verirseniz sizi eklemek istiyorum linklerime.Hoscakalin.

Adsız dedi ki...

Ablasi zeytinyagli kabagin cok lezzetli gorunuyor. Biliyorumki tadida oyledir. Seninde anneler gunun kutlu olsun. O guzel gamzeli yanaklarindan operim.

Aybike Ceylan dedi ki...

Anneler gunun kutlu ve mutlu olsun, daha nice gunlere...
Sevgilerimi gonderiyorum.

munevver dedi ki...

Ümran'cığım, senin de anneler günün kutlu olsun. Yavruların, yüzünü hep güldürsün.
Sevgiyle, Nane Limon

serapin mutfaginda pisenler dedi ki...

Ümran hanimcigim,sizinde anneler gununuz kutlu olsun,bugunu cocuklarinizla iyi gecirmeniz dilegiyle.Sevgilerimi gonderiyorum.

serinmavi dedi ki...

Eline sağlık canım,bizim evde çok sevilir kabak dolması.Ben de içlerini senin gibi değerlendiriyorum hep.İsraf yok yani....


Selam ve sevgiler....

umran dedi ki...

ozlemcim anne aday adayisin yine de anneler gununu kutlamak istedim.sevgiler

umran dedi ki...

Elvancim tesekkurler.

umran dedi ki...

Aysecim hadi bakalim nasil olacak meraktayim simdiden.

umran dedi ki...

Acelya'cim sende canim.sevgiler

umran dedi ki...

Filiz ablacim gelemedim gecen cumartesi kusura bakma olurmu?

umran dedi ki...

Serap ,tesekkurler samimi yorumun icin.Tabiki gelirim ziyaretlerine.
selamlar

umran dedi ki...

Munevvercim insallah.tesekkurler guzel duan icin.

umran dedi ki...

Aybike'cim bendende sevgiler sana.

umran dedi ki...

Serin mavicim.evet canim israf yok;)
sevgiler

Tuba dedi ki...

Inanmiyoooruuum, bu tabagin aynisi bende de var....Ross'du galiba:)))