Salı, Mayıs 29, 2007

Cikolata Soslu Gokkusagi Kek

Yillardir ayni sehirde birlikte yasadigimiz sevgili Filiz abla ve ailesi esinin ulkesi Urdun'e tasinmaya karar verdiler. Onlara ziyarete giderken Patatesli ve mantarli boreklerin yaninda bu renkli keki yapip gittim. Kirmizi renk haric digerleri dogal renkler. Ispanak ve kakaodan yararlanarak renklerdirdim.

Malzemeler:


  • 3 yumurta

  • 1,5 bardak seker

  • 1 bardak sut

  • 1 bardak sivi yag

  • 2 bardak un(unu en son yavas yavas ilave etmekte fayda var , her un farkli olabilir)

  • 1 paket kabartma tozu

  • Bir avuc dolusu ispanak

  • 1 yemek kasigi kakao

  • cay kasginin ucuyla cok az kirmizi gida boyasi

3 yumurta mikserle kopukler olusana kadar cirpilip seker ilave edilir. Mikserle iyice cirptiktan sonra sirayla yag,sut eklenir. En son kabartma tozuyla birlikte unu eklenir. Hamur kucuk kaselere ayrilir. Bir tutam dolusu taze ispanak robotta iyice cekilir. Parcalanmada zorluk cekerseniz biraz seker ilave edip (1 yemek kasigi kadar) tekrar deneyin. Ayirdigimiz hamurlardan birine bu ispanak puresi karistirilir. Digerine kakao , obur kaseye kirmizi gida boyasi karistirilir. Birtaneside sade birakilir. Kek kalibini yaglayip (silikonsa yaglamadan) sirayla bu hamurlar dokulur ve 175 dereceye (350 F) getirilip isitilmis firinda pisirilir. Batirdiginiz kurdan temiz ciktiginda kekiniz hazir demektir.


Uzeri icin 100 gr cikolata benmari usuluyle eritilip icine 2 yemek kasigi krema ilave edilir ve pisen kekin uzerine dokulur.

Hayatiniza renklilik getirmesi dilegiyle ...

43 yorum:

Adsız dedi ki...

Ümran ne kadar güzel bir kek olmuş, renkler çok güzel, ıspanağı haşlamadan koyunca kokusu gelmiyormu yerken acaba, ellerine sağlık, sevgiler..

Hesna dedi ki...

Ümrancığım müthiş bir görüntü olmuş. İnsan yemeye kıyamaz eline sağlık.

Sevgiler
Hesna

Behiye dedi ki...

Renkler çok canlı olmuş Ümrancığım, ellerine sağlık. Sevgiler.

serapin mutfaginda pisenler dedi ki...

Ümrancigim cok renkli bir kek olmus birde uzerine cikolata himmmm nefis.Ellerine saglik.

Sevgiler,gorusmek uzere.:)

yemek dedi ki...

Umran'cığım ellerine sağlık, çok farklı bir görüntüsü var. Çok üretkensin maşallah.
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

kizinizin dogum gününde yaptigniz muffin in üzerindeki sahneler gida boyaliydi . hangi marka kullandiniz ? ve hangi renk ?

umran dedi ki...

Ebru,
Inan ispanagin ne kokusu nede tadi geliyor.Cocuklara ispanak yedirmenin en guzel yollarindan biri.
Bendende sevgiler sana.

umran dedi ki...

Hesnacigim,
Tesekkurler.Sevgilerimi gonderiyorum sana.

umran dedi ki...

Behiye,
cok tesekkurler canim.
sevgiler

umran dedi ki...

Serap herzaman gorusmek uzere,sevgi ve selamlar...

umran dedi ki...

Lavantincim,
Tesekkurler, sende oylesin canim.
Selamlar Arizonadan...

umran dedi ki...

Sevgili anonim,
Gida boyalarimin markasi Betty crocker( gel food colors)Pakette 4 renk halinde satiliyor ve kosher olmasi tercih sebebim.Kizimin dogum gununde yaptigim cupcakelerin uzerini krem santinin icine karistirdigim cok az kirmizi ve mavi boyalardan faydalandim.
Insallah faydali olabilmisimdir.
selamlar

LaMa dedi ki...

Tam gokkusagi olmus Umran ablacim.
Kirmizi icinde cilek ise yarar belki, ne dersin?

Adsız dedi ki...

Harikasın ümrancım muhteşem olmuş ellerine sağlık canım benim

ayseyaman dedi ki...

Umran hanımcım, ellerinize sağlık, renkli kekiniz harika görünüyor, ne güzelde kabarmış, kırmızının yerine acaba kırmızı renkli meyve puresı nasıl olur? Visneli ispanakli kakaolu, cok hos yaratici fikirler var sizde..
Bu arada ben eksi mayali ekmegimi tekrar yaptim, ustune baska bir ekmek daha sizle paylastigim fikrim baska bir bahara kaldi. :)
sevgilerle

Adsız dedi ki...

canım bu kek çok güzel... ilk fırsatta denemeye çalışcam,ellerine sağlık...
www.denizesintisi.com

Adsız dedi ki...

canım bu kek çok güzel... ilk fırsatta denemeye çalışcam,ellerine sağlık...
www.denizesintisi.com

Adsız dedi ki...

Ümrancım ne kadar güzel bir görüntü... insan yemeye kıyamaz.. harika olmuşlar.. çikolata sosu da ayrı bir hava katmış..
ellerine sağlık...

hayat dedi ki...

Ümran'cığım,böyle harika fikirler nereden gelir aklına helal sana arkadaşım. Çok güzel rekli tam gözlere şenlik bir kek olmuş.Ellerine emeğine sağlık.
Arizona'ya selam ve sevgilerimle...

Minik Kus dedi ki...

Umran, cok guzel gorunuyo rengarenk :) Renkeler nasil da karismamis. Ellerine saglik :)

Adsız dedi ki...

sevgili ümran ne güzel rengarenk bir kek olmuş..gökkuşağının tüm renkleri var nerdeyse.ellerine sağlık.bu arada yapılış nedeni biraz üzücü ama hayat böyle işte..ayrılıklar üzerine kurulu.selamlar.

Adsız dedi ki...

Renkler çok uyumlu olmuş ellerin esağlık sevgili Ümran..

Sevgiler

Zeynep Oz dedi ki...

Umran ablacim,
yani kekin resmini gorunce icimden soyle diyiverdim: "yeme de yaninda yat" ;) Elinize saglik. Hakkaten sizin sayfaniza bakinca insanin yemek, pasta, tatli yapasi geliyor.. Kizlarinizi opuyorum, sevgiler..

Adsız dedi ki...

Merhaba
Gerçekten dileğiniz çok yerinde...Bakar bakmaz bir renklilik geliyor insana...Bu keke bayıldım diyebilirim! Ellerinize sağlık.
Sevgiler
Eda

Adsız dedi ki...

Ümran, ne güzel bir kek bu böyle.. Rengarenk... Ellerine sağlık...

Sıcacık sevgilerimle...

loungetime dedi ki...

Ümran ne kadar güzel gökkuşağı gibi
Tadını merak ettim doğrusu.

loungetime dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
umran dedi ki...

lamacim haklisin cilek olabilir ama bende yoktu.
sevgiler canim.

umran dedi ki...

Ozlemhacim,
tesekkurler sicacik yorumun icin.

umran dedi ki...

Aysecim,
insallah beraber de yapariz eksi mayali ekmegi.kocaman sevgiler

umran dedi ki...

Ebru'cum(deniz esintisi)
Denediginde benimle paylasirsan goruslerini memnun olurum.Sevgiler canim

umran dedi ki...

Aysegul'cum,borulcecim,
sagolasin canim.

umran dedi ki...

Arizona'dan da Denizli'ye sevgiler Hayat'cim.

umran dedi ki...

Minik kusum,tesekkurler;)

umran dedi ki...

Suheyla'cim hosgeldin bloguma ;)
selamlar.

umran dedi ki...

Sevgili gul,
cok tesekkurler canim.

umran dedi ki...

Zeynep'cim,
cumartesi sende yedigim,dolmalarin kisirin tadi hala damagimda.tesekkurler canim

umran dedi ki...

Sevgili Eda,
bloglar alemine hosgeldin.

umran dedi ki...

Zerrin'cim,
bendende sana sicacik sevgiler canim.

umran dedi ki...

ilkay'cim,ah ikram edebilsem keske.
sevgiler

umran dedi ki...

SEVGILI ARKADASLARIM,
zIYARETLERINIZ ICIN COK AMA COK TESEKKUR EDIYORUM .
KIZLARIM TATLE GIRDIKLERI ICIN EVDE ONLARLA COK YOGUN OLUYORUM. OGRETMEM GEREKEN BAZI SEYLERI TURKCE YAZMAK, SURELER GIBI , SEYLERI OGRETMEK ICIN.
BU SEBEPLE SIZLERI KISA ZIYERETE GELSEM BILE YORUM YAZMAYA FIRSATIM KALMIYOR.
HEPINIZDEN OZUR DILIYORUM.
VAKIT BULDUKCA YORUMLARIMA DEVAM ETMEYI DUSUNUYORUM.
TEKRAR TEKRAR BENI YALNIZ BIRAKMADIGINIZ ICIN TESEKKURLER.


HEPINIZE ICTEN SIMSICAK SEVGILER

Adsız dedi ki...

merhaba ümrancığım,

kekin muhteşem..ellerine sağlık...
ben hamuru yan yana mı yoksa üst üste mi döktüğünü öğrenmek istiyorum canım...yapacağım ve görüntüsünü senin kekin gibi olmasını istiyorum...
yardımın için şimdiden teşekkü ederim...
sevgilerimle
ilkay

Adsız dedi ki...

selam ben meleginmarifetler.blogcu.com. adresli melek blogunuz çok harika. kek ve kurabiyelerinizde nefis olmuş.sizide benim bloğa bekliyorum yeni blogcu oldum sevgilerimle