Perşembe, Mayıs 17, 2007

Kurabiye Soleni

Renkli ,eglenceli bir etkinlikte daha birlikteyiz. Yemek senliginin(Hulya'nin) dedigi gibi senlik havasinda bir etkinlik olmasini diliyorum. Senlige ne yakisir ? Renkli renkli kurabiyeler diye dusunerek , evdekileri ve etkinligi neselendirecek kurabiye soleni hazirladim. Hem yaparken hemde yerken eglenceliydi. Kizlarim bayildilar bu kurabiyelere. Kalmasin diye yarim olcu yapmistim ama tam olcu yapsam daha iyi olacakmis diye dusunuyorum.

Tadlarida gayet guzel meyveli kurabiyeler icin malzemeler:(yarim olcu yaklasik 25 kucuk kurabiye icin)
  • Yarim paket tuzsuz tereyagi(1 stick 113 gr)
  • 1 yumurta
  • 1 cay bardagi pudra sekeri(hafif sekerli severler icin ,tatli severler biraz daha ekleyebilir)
  • 1 tatli kasigi kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • Aldigi kadar un
  • Kirmizi,yesil,sari,mavi jel gida boyalari
  • Uzeri icin cok az cikolata( karpuz ve cileklerin cekirdeklerini yapabilmek icin)

Oda sicakligindaki tereyagina seker, yumurta ilave edilip karistirilir.Kabartma tozu ,vanilya ilave edilir .Azar azar un ilavesiyle cok sert olmayan kulak memesi yumusakliginda hamur elde edinceye kadar un ilave edilir. Hamur 5 esit parcaya bolunup her parca cok az gida boyasi ilaveleriyle renklendirilir. Bundan sonraki bolumu cocuklarinizla birlikte yapmanizi oneririm. Ister meyve sekillerinde isterseniz cicek seklinde yapip uclarina cubuk takabilirsiniz. Isitilmis firinda cok fazla kizartmadan pisirip (firinda cok tutarsaniz renkleri guzel gorunmez) buyuk bir zevkle ikram edebilirsiniz.

Yeni bir etkinlikte birlikte olmak dilegiyle afiyet seker olsun.

33 yorum:

Bocuruk dedi ki...

Hakikaten şenlikli kurabiyeler bunlar. Özellikle karpuz dilimlerine bayıldım ben. Hayırlı olsun etkinlik ve de ellerine sağlık canım. Güzel kızlarını ve seni öpüyorum. İyi haftasonları:)
Sevgilerimle...

munevver dedi ki...

Ümran! Renk cümbüşüne gelmişim. Tam çocuklarla yapılacak kurabiye, ne eğlenceli olmuştur kim bilir?
Sevgiyle, Nane Limon

yemek dedi ki...

Gerçekten rengarenk şenlik gibi. Ellerine sağlık.
Tatlarıda görüntüleri gibi meyveli olsa değilmi?
Sevgiler...

yemek dedi ki...

Gerçekten rengarenk şenlik gibi. Ellerine sağlık.
Tatlarıda görüntüleri gibi meyveli olsa değilmi?
Sevgiler...

serapin mutfaginda pisenler dedi ki...

Ümran hanimcigim,ne guzeller bunlar bayagi ugrasmali galiba ama degmis bence.Ellerinize saglik, etkinligin birincisi sizsiniz bence.

Sevgilerimle.

Adsız dedi ki...

Ümrancım harika bu kurabiyeler,rengarenk çok şirinler ellerine sağlık...
sevgilerle...
www.denizesintisi.com

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

Canım bunlar harika olmuş ellerine sağlık.
Sevgiler...

ayseyaman dedi ki...

Ümran'cım canım sanki bunlar animasyon kurabiyesi! :))))
Şimdi yerlerdinden fırlayıp, çizgi film çevirecekler.
Çok güzeller çok tatlılar,
ellerinize sağlık..
Yaratıcılığına hayran kaldım, biliyorrrrr musun? :)
Sevgilerle
iyi haftasonlari canım

Adsız dedi ki...

Ümran'cım ne kadar güzel ve şirin kurabiyeler bunlar, çok uğraşmışsın ama sonuç süper olmuş, ellerine sağlık, sevgiler..

Zeynep Oz dedi ki...

cok guzel gorunuyorlar umran ablacim.. insan yemeye kiyamaz. ;) afiyet olsun.. eminim kizlarin bu kurabiyelere bayilmislardir..

Adsız dedi ki...

çok şeker olmuş bunlar ellerine sağlık renk cümbüşü.sevgiler.

Adsız dedi ki...

Canım Ümran, ne güzel kurabiyeler bunlar böyle.. :)))

Ellerine sağlık. Festival olmuş senin sitende :)))

Sıcacık sevgiler...

*Ra dedi ki...

Çokşirin olmuş bu kurabiyeler. Elinize sağlık.
sevgilerimle.

Adsız dedi ki...

Hakikaten kurabiye şöleni gibi nereyi açsam kurabiye ellerine sağlık seninkilerdede çok emek var aminim tadıda güzeldir

Adsız dedi ki...

merhabalar
kurabiyeler gerçekten çok nefis
eminim yaparken çok eğlenmişsindir
ellerine sağlık sevgiler

serinmavi dedi ki...

Eline emeğine sağlık canım....Çok şirin görünüyorlar...Selamlar...

Adsız dedi ki...

Ben de etkinlik için kiraz,çilek ve kayısı yapmıştım...
Yaz yaklaştıkça yaz meyveleri geliyor anlaşılan aklımıza...
Seninkileri kendi yaptıklarımdan daha çok beğendim valla ne yalan söyleyeyim.
Çok şirin görünüyorlar.
Ellerine sağlık!

Adsız dedi ki...

BRAVO !!! BRAVO !!!! Almanya'da bir deyim vardir"Buna sapka cikarilir" bende bu kurabiyeler icin sapka cikariyorum.BRAVO !!!
Sevgiler.
blogcu.com/birdilimbirtutam

Nalan Kaplan dedi ki...

Mrhaba Ümran meyve sepeti kurabiyeler çok sevimli eline sağlık,sevgiyle kal...

Adsız dedi ki...

selam..evet tam şenlik kurabiyeleri olmuş bunlar şahane görünüyor..slmlar..

sevdamavisi dedi ki...

Sevgili Ümran,
şenlik ki ne şenlik. çok iç açıcı olmuşlar ellerine sağlık. sevgiler

Calimero Mutfakta dedi ki...

ayy ne seker kurabiyeler bunlar boyle..ellerinize saglik.. karpuzlarin cekirdegi bilem var:

aslı dedi ki...

Ellerine sağlık gerçekten çok güzel bir görüntü ve adıda tam kendine yaraşır olmuş ....sevgiler...

Adsız dedi ki...

Ümran harika olmus bunlar. gercekten muhtesem elleine saglik. sevgiler..fatma.

www.blogcu.com/kayserimutfagi

hayat dedi ki...

Ümran'cığım,gerçekten tam bir kurabiye şöleni olmuş. Ne kadar canlı duruyor insan yemeğe kıyamayacak.Ellerine emeğine sağlık.
Sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

günaydın canım nasılsın
kurabiyelerin çok şeker olmuşlar eline sağlık

ev perisi;) dedi ki...

şahane görüntüler bunlar sevgili ümran!
ellerine sağlık;))

Hesna dedi ki...

Ümrancığım kurabiyeler çok şirin olmuşlar eline sağlık.

Hesna

Tuba dedi ki...

Ne cici, rengarenk kurabiyeler olmus bunlar. eminim kizlar bayilmistir. Keske yakin otursaydik, biraz da bize duserdi:)). Sevgilerimle, guzel bir hafta sonu diliyorum.

Tijen dedi ki...

cıvıl cıvıl.. çocuklarla dolu bir okul, bir bahar bahçesi...
tijen

Adsız dedi ki...

Ümran,cıgım,
Tatıl falan demedım buldum bır bılgısayarda hemen sayfana girdim. Canım cok guzel olmus kurabıyelerın,inan hayran kaldım. Fikrıne de bayıldım. Artık tatilden sonra deneyecegim tariflerini, beytini de çok merak ettim. Enfes görünüyor,ellerine saglik.
Hatice

umran dedi ki...

Sevgili arkadaslarim,
Hepinize yorumlariniz icin tesekkur ediyorum.
Sagolun var olun.
sevgi ve saglikla kalin.

Adsız dedi ki...

Ben almanyadan sevgi, gercekten cok guzel bir blog, eger twitter veya facebook sayfasi varsa hemen
ekliycegim.