Pazartesi, Kasım 12, 2007

EV ERISTESI

Bulundugum yer Arizona'da kis mevsimini cok yasamiyoruz. Kar hic yagmiyor. Kasim ayindayiz ve hala kisa kollular giyiliyor. Ayrica Amerika'da her mevsim hemen herseyi bulmak mumkun. Fiyatlarda hemen hemen ayni. Hal boyle olunca pek bir hazirlik yaptigim soylenemez. Guzel patlican ve biber buldugumda kozleyip kucuk posetlerde koyuyorum buzluguma. Onun disinda Cocuklarim cok sevdigi icin ve yazin cok cabuk kuruyup saklayabildigim icin ,az miktarda eriste yapmistim. Bende etkinlige bu tarifle katilayim dedim . Eristeyi yesil mercimekli pisirdigim gibi, sade tereyagli corbasini da pisiriyorum. Ayrica eriste makarnasi (yada pilavi) ni da yapiyorum.
Malzemeler; (5 yufkalik)

  • 5 yumurta
  • 1 bardak su
  • 1 tatli kasigi tuz
  • aldigi kadar un

Hamur manti hamuru gibi biraz sertce yogrulmali. Once hamuru biraz dinlendirip 5 bezeye boluyoruz. Herbirini manti hamuru kalinliginda acip temiz sofra uzerinde biraz kurutuyoruz. Cok fazla kurumamali yoksa keserken kirilir. Ust uste konulunca yapismayacak kadar. Sonra kesip kurutuyoruz. Turkiye'de imece usulu yapilir eriste kesimleri. Cocuklugumda komsularla birlikte kesilirken bir koseye oturup hep bende kesmek istemisimdir. Hep birlikte seri halde cikan sesler ve eristelere bakip onlar gibi yapmaya calistigimi hatirliyorum. Annemler ust uste bir suru yufkayi koyup keserken bana 2 -3 katli yaparlardi. Ben hep onlar kadar cok almak isterdim. Anilarimda kaldi o gunler. Annem hala keser ve banada biraz gonderir. Yetmeyip cok ozledigimiz zamanda ben biraz yaparim. Bu eristeleri 8,5 ve yeni 6 yasina giren kizlarimla birlikte aktivite olsun diye yapmistik. Cok eglendiler. Sonrada resimdeki corbayi pisirdim onlara. Yerken " bu senin kestigin kalin olan, yok hayir benim kestigim daha guzel diyerek ictiler.

Yapilan tum hazirliklarla birlikte Mahzun Prenses'te bulusmak uzere...

(Bizim memlekette bu tur yapilan hazirliklardan sonra yardima gelenler ev sahibine agiz tadiyla yemek nasip olsun diye iyi niyetlerini iletip oyle ayrilirlar. Bende tum arkadaslara" Allah hazirladiklarinizi agiz tadiyla yemek nasip eylesin" diyorum.

11 yorum:

Yaren dedi ki...

Ben bu sehriye hamurunu cok severim.Sag olsun kayinvalidem benim icin birsürü yapmis,bende buzluga koydum.Corbasida güzel oluyor ama ben en cok sade haslayip üzerine biberli yag dökülünce cok seviyorum.Ellerine saglik.Oradaya kis gelmediginden burdan bakinca resimdeki corba bize cok cazip geliyor,sicak sicak cok güzel olur.

Cafe Gusto dedi ki...

Erişteyi acayip severim ama bu kış yapamadım.Sizler benim içinde yiyin.Ellerine kollarına sağlık
sevgiler...

Bocuruk dedi ki...

Ümrancım, ağız tadıyla yemeniz nasip olsun canım. Eline sağlık:) Biz de Sivas da iken annemler bir sürü komşu birleşir yaparlardı. Ne de güzel olurdu. Annem hala ara ara az az yapıyor. Biz de nasipleniyoruz. Kızları öpüyorum. Onların da ellerine sağlık. Anneleri gibi becerikli olacaklar:)
Sevgilerimle...

Alev dedi ki...

Umran
Ellerine saglik. Bende yapmayi istiyordum ama nasil yapmali tam bilmiyordum. Simdi deneme zamani :)

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik Umran'cigim,
Cok guzel olmus.

Bizim buralara da kar yagmiyor. Hala sortlar, askililar giyiliyor, hatta havuza girenler bile var. havalarimiz ayni demek ki.
Sevgilerimi gonderiyorum.

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

Çok zahmetli bir yemek türü ama tadı güzel oluyor ellerine sağlık.
Sevgiler…

loungetime dedi ki...

Ellerine sağlık ümran'cığm, ben erişteyi çok seviyorum ama artık ne zamn kısmet olursa o zaman yiyebiliyorum. Tereyağlı makarnası özellikle çok güzel oluyor.

Ferhanca dedi ki...

Ümran ,harikasın erişte, pide nefis ellerine sağlık.Ben de gelince oğluma pişirim pideden ama senden fırın için yardım almam lazım sizin fırınlar değişik.afiyetler olsun.sevgiler.

Unknown dedi ki...

Umran'cigim,
Seninle ayni dusunceleri paylastigimi belirteyim once canim.Yogunluktan bloga vakit ayiramamk,yorumlari yanitlayamamktan tarif ekleme isi gecikiyor.Bnde artik cevap yazmamaya karar verdim.Soru olmadikca.Baska turlu olmuyor malesef.

Canim hepsi cok guzel.Ellerine saglik.Esrata hayirli yaslar dilerim.

Adsız dedi ki...

selamm.erişteyi çok severim hele tulum peynirli cevizli bide boool tereyagılı olunca....eline saglık güle güle yiyin...bende erişte tarifini sitemde yayınlamıştım..sevgiyle kalın...

Adsız dedi ki...

nefis olmuş ellerinize sağlık, güzel bir paylaşım:))) miniklerin eli değince daha da leziz olmuştur