Salı, Kasım 27, 2007

Pastane Kurabiyesi (landose)

Tarifini bu siteden aldigim pastane kurabiyelerini gecen haftalardan birinde yapmistim. Seher'cigim arkadaslari icin birseyler yapabilirmiyim diye sorunca pogaca ve bu kurabiyelerden gonderdim. Bir kismini evde cocuklar yediler, hic bayatlamadi ve tadida cok guzeldi. Sekillendirmesi de gayet kolay yumusak bir hamur oldugu icin. Buna benzer bir tarifi oktay ustanin kitabinda da gormustum landose isminde. Sekil olarak ben kendi usulumce degisiklikler yaptim. Deneyince begeneceginizi dusunerek tarife geciyorum.

Malzemeler:
  • 4 yemek kasigi tuzsuz tereyagi
  • 1 su bardagindan bir parmak eksik seker
  • 2 yumurta
  • 2 su bardagi un
  • arasina surmek icin ben ahududu receli ve nutella kullandim
  • isterseniz kurabiyelerin uc kisimlarini erittiginiz cikolataya bandirabilirsiniz

Yumurta, tereyagini mikserle cirpip sekeri ilave edin. Yavas yavas un ilavesiyle yumusak pasta susleme aletinden sikabileceginiz yumusaklikta hamur elde edin. Ben 2 bardaktan biraz eksik un kullandim. Ister pasta susleme aletinin yildiz ucuyla yada kendi yaptiginiz kagit kulahin ucunu keserek uzun ince sekillerde yapabilirsiniz. Beyaz renkte pisirdiginiz kurabiyelerin arasina istediginiz malzemeyi surup birbirine yapistirin. Kapali bir kavanozda uzun sure dayanabilen nefis kurabiyelerin cay ve kahvelerinize eslik etmesini diliyorum. Afiyet ve saglikla...

19 yorum:

serinmavi dedi ki...

Çok güzel görünüyorlar ellerine sağlık canım....

yesildomates dedi ki...

çok güzel olmuş bu kurabiyeleri.çayın yanınada miss gibi gider...
ellerinize sağlık...

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik,
Harika olmus,cok guzel gorunuyorlar, guzel bir hafta diliyorum ve sevgilerimi gonderiyorum.

Yaren dedi ki...

Cok harika olmus,ellerine saglik.Iyi pazarlar diliyorum.

Cafe Gusto dedi ki...

Çayın yanında harika olur.Ümran ellerine sağlık.sevgiler...

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

Canım bunlar nefis görünüyor çayın yanında harika olurlar ellerine sağlık.
Segiler...

Adsız dedi ki...

Pastane kurabiyeleri cok güzel görünüyorlar,ellerinize saglik.

Bocuruk dedi ki...

Canımm, eline sağlık. Tam anlamıyla pastane kurabiyeleri görüntüsünde olmuş. Ama onlardan çok daha lezzetli olduğuna eminim.
Sevgilerimle...

Mutfaknotlari dedi ki...

ümrancım eline sağlık nefis olmuşlar
bu arada blogcuyu bıraktım yeni yerdeyim
linklerime kaydettim sevgiler

ebrulitatlar dedi ki...

Ümran'cım kurabiyeler çok güzel olmuş. Çayın yanında harika bir lezzet. Ellerine sağlık. Sevgiler..

Adsız dedi ki...

Ümran'cim merhaba, uzun zamandir gelemedim kusura bakma, iyisindir insallah, Kurabiyeler harika ellerine saglik, hayirli günler hayirli cumalar..

Fatma (www.blogcu.com/kayserimutfagi)

sekergibi dedi ki...

canım bişey sormak istiyorum
tatları aynı pastanedeki gibi oluyormu.
bide krema sıkma torbasındamı sıktın
yoksa kurabiye setindemi
iki soru oldu ama sen idare ediver artık.

Adsız dedi ki...

YAĞIN GRAMAJINI AŞAĞI YUKARI VEREBİLİRMİSİNİZ AYLA

umran dedi ki...

sevgili seker gibi,
tadlari benziyor pastanedekilere.S1kma aletinden sikma kurabiye setinden degil.
cevaptaki gecikmeden dolayi kusura bakma olurmu elde olmayan nedenlerle. sevgiler

umran dedi ki...

Ayla,
Yagin gramajini tam olarak bilemiyorum tarttigim zaman tekrar yazarim ,ama normal yemek kasigi ile dolu dolu yaptim .
sevgiler

umran dedi ki...

Arkadaslar hepinize yorumlariniz ve guzel sozleriniz icin cok tesekkurler muhabbetlerimi gonderiyorum.

Adsız dedi ki...

arkadasım tarıfını yaptım ama berbat oldu.tereyagıma acıdım yanı.
aynen dedıgın gıbıbır bardak eksık myazmısın onu bıle uyguladım.hiç ama hiç güzel olmadı.erıdı resmen fırında.çöpe attım.lutfen tam tarıf yazın....

Adsız dedi ki...

arkadasım tarıfını yaptım ama berbat oldu.tereyagıma acıdım yanı.
aynen dedıgın gıbıbır bardak eksık myazmısın onu bıle uyguladım.hiç ama hiç güzel olmadı.erıdı resmen fırında.çöpe attım.lutfen tam tarıf yazın....

Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.