Çarşamba, Kasım 21, 2007

Ispanakli Baklava ;)

Yine bir etkinlik vakti gelmis. Kaynana catlatan tariflerle Lale'deyiz.
Kayinvalidemi cok severim. Hic kimseyi kirmayan , yardimsever iyi yurekli bir kayinvalidem var. Bu nedenle ben ona hep anne diye hitap ederim kayinvalide ozellikle de kaynana kelimesine hic alisik degilim.(nazar degmesin masallah) Maksadim kaynana catlatmak degil tarif paylasmak ;) Degisik bir tarifle katiliyorum bu etkinlige umarim begenilir.
Gecen yil kekli baklava tarifi vermis(tarif sevgili Nesibe'den) ve bu baklavayi yaparken arasina ispanakli kek koysak nasil olur acaba diye dusunmustum. Bu birkac gun icinde esimin is yerinin duzenledigi sukran gunu yemegine hemde ayri ayri kizlarimin siniflarinin thanks giving partilerine birseyler yapmam gerekiyordu. Ayrica Thanksgiving gecesi davetli oldugumuz Amerika'li aileye ve ertesi gunu gelecek misafirlerime birseyler hazirlamam gerekli olunca tatlilardan biri icin ispanakli baklavaya karar verdim. Biliyorum su birkac gun yogun benim icin. Kizim Esra icin acma( ogretmeni cok tatli seyler istemedigi icin tuzlu birsey olsun dedim), Sebnem icin baklava, esim icin kadayif , gidecegim davet icin pasta, gelecek misafirler icinde ispanakli baklava yaptim.

Leziz ,bol yesil fistikli gibi gorunen ve esim tarafindan normal baklavadan daha hafif olmus (Sebnem icin hazirladigim baklavadan bir dilim ve ispanakli baklavadan bir kucuk bir dilim yedikten sonra) iltifati alan baklavanin tarifi gayet kolay.
Malzemeler:
  • 1 paket hazir baklavalik yufka (454 gr)
  • 2 stick tuzsuz tereyagi (226 gr)
  • 1 bardak ceviz

Keki icin:

  • 1 avuc dolusu taze ispanak
  • 2 yumurta
  • 1 bardak seker
  • 1 bardak un
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu

Serbeti:

  • 3,5 bardak seker
  • 3 bardak su
  • az limon suyu

Once serbeti hazirlayip sogumaya birakin. Sonra ispanakli keki robotta hazirliyoruz. Ispanagi haslamadan robotta pure haline getiriyoruz. Iyice ezilmedi diye telaslanmayin uzerine yumurtalari kirip kopurene kadar calistirin. Sonra sekeri ilave edip tekrar calistiriyoruz. Unu ve kabartma tozunu ilave ediyoruz.Kek normal kekten biraz daha koyu kivamli.

Baklavalik yufkayi ikiye ayiriyoruz. Tepsiyi erittigimiz tereyagla yaglayip yufkalarin yarisini tepsiye koyup uzerine keki dokuyoruz . Bir bardak cevizi uzerine serpip kalan diger yufkalarida dosuyoruz ve baklavamizi dilimliyoruz. Uzerine erittigimiz tereyagini dokup isitilmis firinda uzeri kizarana kadar pisiriyoruz.

Soguk serbeti ilik baklavamizin uzerine dokuyoruz. Ispanakli keki deneyip sevenler bu baklavayi da seveceklerdir umuyorum.

Muhabbetle kalin.

21 yorum:

Aybike Ceylan dedi ki...

Umran'cigim soylemesen fistikli zannedecegim, nasil bir tad oluyor cok merak ettim. Ispanak tadi geliyor mu?
Ellerine saglik.
Guzel bir hafta sonu diliyor, sevgilerimi gonderiyorum.

keskinli dedi ki...

selamlar
sayfani blog mansette görüp geldim
tarif ilgimi cekti nasil olur ispanakli baklava dedim cok ilginc
bir sey soracagim keki pisirmedenmi döküyorsun okudum ama emin olmak istedim bende beklerim
diger blogumda www.keskinlininmutfagi.blogcu.com
sevgiler ayse

umran dedi ki...

Aybike'cigim,
ispanak tadi gelmiyor ,ispanakli kek denediysen onun tadinda.
Bende sana guzel bir hafta sonu diliyorum(uzun hafta sonu 4 gun ;)
sevgiler
sevgili Ayse,
keki pisirmeden dokuyoruz.
Iade-i ziyarete gelmek uzere...
sevgiyle

NiNo dedi ki...

pasta olurda baklava olmazmi hic ellerine saglik nefis gorunuyorlar

hayat dedi ki...

Ümran'cığım, döktürmüşsün yine hepside yetiştirmişsin maşallah.Ispanaklı baklavan harika görünüyor.Ellerine sağlık.
Sevgilerimi gönderiyorum...

Adsız dedi ki...

Canım Ümran, nasıl merak ettim tadını..

ellerine sağlık hayatım... çok beğendim...

sıcacık sevgiler...

yemek dedi ki...

Ümran'cığım, ne ilginç bir tarif bu. Canım bu günlerde fena halde baklava çekiyor. Resmi görünce ekrana yapıştım ama,
Sandığım gibi değilmiş. Nasıl bir tadı var merak etmiyor da değilim. Hatta dün boş baklava yapsam nasıl olur diye düşünüyordum. Bu tarif boş baklavadan daha cazip.:)
Sevgiler...

Bocuruk dedi ki...

Ümrancım,
Bu kadar şeyi nasıl yetiştiriyorsun. Maşallah sana. Bayramdan önce baklavalık yufka alıp kıymalı börek yapmıştım ben. Nerede hata yaptım bilmiyorum ama yerken nişastası çok hissedilen yufkalar nedeniyle böreğim pek beğenilmedi. Bir de özellikle üst kısımdaki yufkalar o kadar kurudu ki ufalandı gitti. Tatlıda öyle olmaz sanırım. En azından şerbet dökülecek. Oralardaki baklavalık yufka ile Türkiye' dekiler farklı mı acaba?
Ellerine sağlık canım:) Hakikaten çok güzel görünüyor baklavan.
Sevgilerimle...

Yaren dedi ki...

Ne kadar sahane görünüyor.Fistikli gibi görünüyor.Tadida güzel dir mutlaka.Ispanak pastaya lezzet veriyorsa baklavadada oluyordur mutlaka ,ellerine saglik.

Hulya dedi ki...

ellerine agl;ik umran abla,sahane bir fikir

Adsız dedi ki...

Merhaba,ispanakli baklava ayni fistikli baklava gibi olmus.Harika,ellerinize saglik.

munevver dedi ki...

Ümran, ne güzel bir düşünce. Kekli baklavayı duymuş; ama, denememiştim. Ispanaklı keki baklavada kullanman çok iyi fikir. Çok beğendim. Eline sağlık.

Sevgiyle,
Nane Limon

bir dilim bir tutam dedi ki...

Kekli baklava yemistim.cok ilginc gelsi.Ama ispanaklisini duymamistim.Hayatimda hic baklava yapmadim.Tarifin cok kolay geldi.Bilhassa hazir baklava hamuru olunca acayip cesaretlendim.Biliyormusun?Hadi bakalim!
SEVGILER

Mutfak Havlusu dedi ki...

bu ne yaaa böyle:((
ben çatlayacağım şimdi offf:(((
bir baklava severe yapılırmı bu revamı:)))
nefis duruyor ellerine sağlık,ilk defa ıspanaklı duydum ama harika görünüyor!

Tijen dedi ki...

İnanılmaz ama gerçek. Yaratıcılığın karşısında şapka çıkarıyorum sevgili Ümran!

Adsız dedi ki...

Umran'cigim,
Ellerine saglik cok guzel gorunuyor baklavan. Ben de gecen hafta senin kadayif, tarifinle Inegol kofteni yaptim.Herkes cok beyendi.Sayende yeni tarifler ogreniyorum. Bana su kebab sislerinin enlerinin kac santim oldugunu soylersen adana kebabi denemek istiyorum.Sana kolay gelsin diyor, lezzetli haftalar diliyorum.

Hatice

Ferhanca dedi ki...

ümran yaa sen aşmışsın ıspanaklı kek vardıda şimdi baklavada oldu.))
afiyet olsun..

umran dedi ki...

sevgili HAtice,
yorumunu nasil gormedim senin anlamadim. Kusura bakma canim. Sislerin eni 1cm civari canim.sevgiler

umran dedi ki...

sevgili arkadaslarim,
Hepinize ayri ayri tesekkurler iyiki varsiniz iyiki cesaretlendiriyorsunuz beni.

Adsız dedi ki...

selamlar blogunuz cok guzel ben fransadayim ve baklavayi gercekten cook ozledim bu tarifide cok begendim hafif olacagini dusunuyorum musadenizle yazdim allah razi olsun bizlerle paylastiginiz icin zekaniza saglik sevgilerimle

Adsız dedi ki...

Yufkalar tek tek mi yağlanması gerekiyor acaba?